دو دلیل باعث شده تا عده‌اي از محققان علي‌رغم تمام دلايل و شواهد موجود، به عدم وقوع آن دو عقوبت‌ یهود قائل شوند. نخست، احاديثي است كه عمدتاً در تفاسير روايي و اخباری آمده و جمله به جملة اين آيات به تاريخ اسلام ربط يافته و مصداق آن فساد‌ها را نيز در بني‌اميه و امثالهم دانسته است. و دليل دوم عبارت «عِباداً لَنا» در آية پنجم است كه ظاهراً به «بندگان خوب خداوند» و احتمالاً به ياران حضرت صاحب الزمان(عج) اشاره دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود