31 خرداد 1393
شماره خبر: 124343

ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به جایگاه های گاز ویژه تاکسی های کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به جایگاه های گاز ویژه تاکسی های کرج


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج استفاده خودروهای شخصی از جایگاه های گاز ویژه تاکسی را ممنوع اعلام کرد و این اقدام را به منظور خدمات رسانی شایسته و افزایش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد.
پرویز اسکندری با اعلام این مطلب، اظهار داشت: جایگاه های گازی که برای تاکسی ها در کرج پیش بینی شده، طبق دستور رئیس شورای سازمان تنها متعلق به تاکسی بوده و کپسول های این خودروها در آن شارژ خواهد شد. اسکندری استفاده خودروهای شخصی از این جایگاه ها را غیرمجاز دانست. وی تعداد جایگاه های سوخت گاز ویژه تاکسی در کرج را چهار جایگاه ذکر کرد و از خودروهای شخصی و رانندگان خواست برای استفاده بهینه از امکانات حمل و نقل عمومی و تقویت این ناوگان، از مراجعه به جایگاه های فوق بپرهیزند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه به بیان آمار تاکسی های فرسوده در شهر پرداخت و تعداد این خودروها را حدود سه هزار و 500 ذکر کرد که از عمری بیش از 10 سال برخوردارند.
وی تاکید کرد: کاهش عمر ناوگان تاکسی، یکی از اهداف مهم و برجسته سازمان تاکسیرانی و مدیران آن بوده است و به عنوان یکی از اصلی ترین موارد در سرلوحه کاری این سازمان قرار دارد. اسکندری از عمده مشکلات موجود به این منظور را اشکال در تامین اعتبار سازمان تاکسیرانی ارزیابی کرد و یادآور شد: اختصاص سهمیه خرید تاکسی به شهرداری ها از طریق وزارت کشور صورت می گیرد. وی تصریح کرد: در این خصوص نیازمند همکاری و هماهنگی وزارت کشور با کارخانجات خودروساز هستیم که این امر خارج از حیطه اختیارات و توانمندی های سازمان بوده و دولت باید در این مورد تصمیم گیری کرده و وارد عمل شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود