7 تیر 1393
شماره خبر: 124784

اطلاع رسانی نشانگر هنر سازمانها در برقراری ارتباط با مردم است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اطلاع رسانی نشانگر هنر سازمانها در برقراری ارتباط با مردم است


مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی کرج با اشاره به برگزیده شدن «پایگاه خبری مدیریت شهری» در نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی اظهار داشت: جریان اطلاع رسانی نشانگر هنر سازمانها در برقراری ارتباط با مردم است.
امیر رنجی بیان کرد: روابط عمومی علمی آمیخته به هنر است که به عنوان یکی از زیر شاخه های علوم ارتباطات به دنبال بازسازی و اصلاح روابط بین دنیای درون و بیرون سازمانها با یکدیگر است و روز به روز بر اهمیت و کارکردهای آن نزد مدیران افزوده می شود. این مسئول با تاکید بر اینکه روابط عمومی مبلغ کارهای خوب و خلاقیت های یک نهاد دولتی یا غیر دولتی در خدمت رسانی به مردم است، اذعان داشت: ارایه اخبار و اطلاعات به جامعه باید مبتنی بر واقعیت های جامعه و در نظر گرفتن مصالح جامعه باشد و همانطور که نباید در بیان عملکردها غُلو داشت، مطرح کردن هر موضوع درون سازمانی در سطح جامعه نیز به صلاح نیست و از همین رو، شناخت صحیح از جامعه، آشنایی با خط قرمزها و برخورداری از دانش و تجربه کافی باید جزو ویژگی های ذاتی فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی باشد.
شهرداریها یکی از منابع مهم اخبار به شمار می آیند
رنجی در تشریح وظایف روابط عمومی ها، بحث «اطلاع رسانی» را جهت موشکافی تخصصی برگزید و گفت: نه در ایران که در جهان، بیش از 90 درصد اخبار رسمی کشور متعلق به عملکرد دولت و مدیریت شهری است و شهرداریها یکی از منابع مهم اخبار به شمار می آیند؛ چرا که شهروندان از زمان تولد تا مرگ با این نهاد سر و کار دارند و با توجه به شرح وظایف و کارکردهای متنوع، اقدامات شهرداریها بازتاب گسترده ای در سطح جامعه دارد. وی، اهمیت روابط عمومی و اطلاع رسانی در شهرداری و ادارات تابعه مدیریت شهری را مضاعف خواند و خاطر نشان کرد: به لحاظ در تیررس رسانه ها بودن و همچنین حساسیت بالای رسانه های محلی به عملکرد شهرداریها روند صحیح اخبار و اطلاع رسانی در شهرداریها می تواند مانع از بسیاری از هجمه های خبری و انتقادات شود و قضاوت درباره عملکرد مدیریت شهری را در کانال صحیح خود قرار دهد. مدیر پرتال خبری آتش نشانی کرج بزرگ افزود: هرچه اخبار تولیدی با ارزش ها و عناصر خبری همخوانی بیشتری داشته باشند و با پرهیز از تعریف و تمجیدهای غیر ضروری، بیان واقعیت ها را سرلوحه خویش قرار دهد، قطعا بازتاب بیشتر و بهتری به دنبال خواهد داشت و اساسا در عصر کنونی که سرعت اطلاع رسانی افزایش چشمگیری داشته، روابط عمومی ها باید به اصل سرعت نیز توجه لازم را داشته باشند.
«پایگاه خبری» از منابع مهم خبری به شمار می رود
مدیر پایگاه خبری 125 آتش نشانی کرج از راه اندازی پایگاه خبری مدیریت شهری به عنوان نقطه عطفی در جریان اطلاع رسانی شهری در کلانشهر کرج یاد کرد و گفت: پایگاه خبری با ایجاد پل ارتباطی میان کلیه بخش های مدیریت شهری و تبدیل اطلاعات خام به اخبار استاندارد، به نوعی خبرگزاری مدیریت شهری محسوب می شود و اکنون یکی از منابع مهم خبری استان البرز به شمار می رود. عضو انجمن روابط عمومی های کشور اضافه کرد: پایگاه خبری روند دسترسی شهروندان به اخبار و اطلاعات مدیریت شهری را تسهیل کرد و به عنوان یک رسانه درون سازمانی، مسیر اطلاع رسانی بر مبنای استانداردهای خبری را پی گرفت.
هزینه کرد در بخش اطلاع رسانی سرمایه گذاری است
رنجی از هزینه کرد در بخش اطلاع رسانی به عنوان سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: در صورتی که بواسطه آموزش های همگانی و فرهنگسازی حاصل از اطلاع رسانی این رسانه مجازی، رفتار شهروندان در حوزه های گوناگون بویژه مشارکت در زیباسازی شهری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، مراقبت از اموال عمومی سطح شهر و... اصلاح گردد؛ قطعا صدها برابر هزینه ای که صورت گرفته از محل کاهش هزینه های مدیریت شهری جبران می شود. مدیر برگزیده روابط عمومی های شهرداری کرج در سال گذشته در پایان با عرض تبریک به مناسبت برگزیده شدن پایگاه خبری در بخش وب سایت استانی نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی اذعان داشت: این انتخاب شایسته که در ادامه انتخاب روابط عمومی شهرداری کرج به عنوان روابط عمومی برتر الکترونیک کشور حاصل شد، موفقیت بزرگی برای تمامی روابط عمومی های خانواده بزرگ مدیریت شهری کرج محسوب می شود و باور دارم با مسیر مناسبی که پیش می رود، در آینده شاهد موفقیت های بیشتر و بهتری خواهیم بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود