11 تیر 1393
شماره خبر: 125145

وحدت رویه نقطه عطف اجرای ضوابط است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وحدت رویه نقطه عطف اجرای ضوابط است


معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج با تاکید بر رسیدن به وحدت رویه و اتفاق نظر در خصوص اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی عنوان کرد: وحدت رویه نقطه عطف اجرای ضوابط است.
احدالله احمدی پرگو که در جلسه شورای معاونین شهرسازی و معماری که با حضور مدیران، جانشینان، روسای ادارات معاونین این حوزه برگزار شد، سخن می گفت، هدف از برگزاری این نشست را رسیدن به اتفاق نظر شهرسازی مناطق و نماینده دستگاه نظارتی شهرداری کرج در خصوص نحوه وحدت رویه جهت اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری ذکر کرد. وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در خصوص موضوع برگزاری این نشست، بیان کرد: ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات از سوی مسئولین منجر به اخذ تصمیمات کارآمد به منظور رفع مشکلات در حوزه شهرسازی می شود. احمدی گفت: مقرر شد، چنانچه پلاک هایی که مهلت قانونی پروانه آن از تاریخ صدور به مدت پنج سال گذشته و هیچگونه اقدامی از لحاظ احداث بنا در این اراضی صورت نگرفته باشد مقرر شد بر اساس ضوابط مصوب فعلی بر روی اینگونه املاک پروانه ساختمانی صادر شود.
لزوم بهره گیری از ظرفیت علمی اساتید دانشگاهی در تدوین طرح های شهرسازی
وی با اشاره اهم مصوبات نشست شورای معاونین شهرسازی و معماری عنوان کرد: درخصوص نحوه برگزاری جلسات وحدت رویه مقرر شد، پس از این حوزه شهرسازی ضمن برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با تشکیل جلساتی متناوب با فاصله زمانی مشخص از اساتید دانشگاهی به منظور بحث و گفتگو در رابطه با مسائل شهرسازی و مدیریتی دعوت به عمل آورد. این مسئول ادامه داد: همچنین مقرر شد در جلسات بعدی معاونین شهرسازی نسبت به شرح موضوع مطرح شده جلسه پیش حداکثر به مدت 15 دقیقه به بحث و تبادل نظر بپردازد. احمدی با اشاره به تعرفه های تبصره 11 ماده 100 مصوب شورای اسلامی شهر کرج که از مردادماه سال گذشته اجرایی شد، عنوان کرد: چنانچه مناطق پیشنهادات و یا نظرات خاصی در این زمینه دارند به همراه تحلیل آماری و دلایل مستدل و موجه به منظور بازنگری در این تعرفه ها مراتب را طی گزارشی مبسوط به دبیرخانه کمیسیون ماده 100 ارسال کنند. وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ماده 14 گفت: در این راستا نیاز است، مناطق نسبت به انجام کلیه دستور نقشه های صادره قبلی مطابق ضوابط قبلی در واقع طرح مصوب اقدامات لازم را در اسرع وقت به انجام برسانند.
نحوه تشخیص باغات
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در توضیح چگونگی تشخیص باغات با بیان اینکه این اقدام به دو صورت انجام می شود، افزود: این مهم از طریق رای کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری و از طریق طرح موضوع در کمیسیون ماده 7 که توسط سازمان پارکها موضوع اصلاحیه قانون حفظ و گسترش فضای سبز و باغات انجام می گیرد. احمدی عنوان کرد: با توجه به اینکه، تعدادی از مناطق در صدور پروانه از لحاظ مدت زمانی از عملکرد نسبتا خوبی برخوردار نمی باشند لذا به منظور تکریم از ارباب رجوع مقرر شد، معاونین شهرسازی مناطق تمهیدات خاصی را به منظور رضایت مراجعین و مالکین این قبیل املاک بعمل آورند. وی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است، معاونین شهرسازی مناطق در جهت افزایش راندمان کاری، جلسات ماهیانه را به طور منظم با حضور زیر مجموعه حوزه در رابطه با موضوعات کاری برگزار کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود