5 شهریور 1393
شماره خبر: 128150

شورای راهبردی طرح تفصیلی در شهرداری تشکیل می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شورای راهبردی طرح تفصیلی در شهرداری تشکیل می شود


معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج از تهیه مقدمات برای تشکیل شورای راهبردی طرح تفصیلی در این دستگاه خدمات رسان خبر داد و یکی از مهمترین برنامه های اجرایی سال جاری این معاونت را تهیه طرح تفصیلی بر مبنای تحقیقات فنی و کارشناسی دانست.
یدالله احمدی پرگو این کلانشهر، به تشریح اقدامات انجام شده برای اجرای یکی از مهمترین برنامه های اجرایی سال جاری این معاونت پرداخت و با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف وضعیت ساخت و ساز و معابر شهری، تهیه طرح تفصیلی مبتنی بر تمامی اطلاعات فنی و کارشناسی را یک ضرورت اساسی ارزیابی کرد. احمدی با اشاره به ابلاغ طرح جامع و وظیفه شهرداری کرج در راستای تهیه طرح تفصیلی در چارچوب آن و برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص گفت: برای انجام این مهم، فضای کالبدی شهر به چهار حوزه تقسیم بندی شد و مقرر شد با انتخاب یک مشاور برای هر یک از حوزه ها که یکی از آنها مشاور هماهنگ کننده نیز خواهد بود، نسبت به اجرای طرح اقدام شود. این مسئول از نهایی شدن انتخاب مشاور مادر و تنظیم قرارداد با مشاوران یکی از حوزه ها خبر داد و اضافه کرد: موضوع انتخاب سه مشاور باقی مانده در کمیسیون انتخاب مشاور مطرح شده و در مرحله انتخاب می باشد.
سایر دستگاه ها همراهی کنند
وی از همکاری سایر دستگاه ها و بخش های دولتی و غیردولتی برای تهیه طرح تفصیلی کارشناسی شده خبر داد و اذعان داشت: در این خصوص برنامه ریزی های لازم جهت تشکیل شورای راهبردی طرح تفصیلی با حضور نمایندگان ارشد معاونت امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و این معاونت انجام گرفته و تفاهم نامه فوق هم اکنون در حال تدوین است. معاون معماری و شهرسازی شهرداری کلانشهر کرج به مزایای تشکیل این بخش اشاره کرد و با بیان اینکه دبیرخانه این شورا در شهرداری تشکیل خواهد شد، گفت: نظارت مستمر و راهبردی لازم جهت تهیه طرح و هدایت مشاورین به منظور جلوگیری از بروز مشکل در مراحل تصویب از مهمترین مزایای شکل گیری نهاد خواهد بود.
احمدی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی این شورا، کارگروه های مختلف با حضور نمایندگان معاونت های مرتبط در شهرداری، سازمان ها و حتی ارگان های خارج از شهرداری که در مراحل تصمیم و تصویب طرح تاثیرگذار می باشند در شهرداری تشکیل می شود که این افراد در مراحل تهیه و تصویب طرحی مناسب که فاقد ابهامات و ایرادات طرح ملاک عمل فعلی باشد، یاری می رسانند. به گفته وی، طرح تهیه شده ضرورتا و قطعا باید در راستای توسعه پایدار و تناسب با مرکز استان البرز و نقش و موقعیت شهر کرج بوده و به عنوان یکی از مهمترین وظایف معاونت معماری و شهرسازی برای سال جاری و آینده در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود