4 آبان 1393
شماره خبر: 130647

احداث و نصب 60 پل مکانیزه به صورت تهاتری در مناطق دوازده گانه کرج؛ بزودی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 احداث و نصب 60 پل مکانیزه به صورت تهاتری در مناطق دوازده گانه کرج؛ بزودی


دبیر هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری کرج از اخذ تمامی مجوزهای لازم برای احداث پل های مکانیزه عابر پیاده در تمامی نقاط این کلانشهر خبر داد و گفت: 100 درصد عملیات احداث این پل ها به صورت تهاتری انجام خواهد شد.
مجید دودانگه تعداد پل های قابل احداث را 60 مورد عنوان کرد و بیان داشت: آماری که بیانگر رویدادها و تصادفات ناشی از عبور عابر پیاده از مسیرهای درون خیابان حکایت می کرد، یکی از دلایلی بود که ما را به توسعه پل های مکانیزه و تشویق شهروندان به استفاده از پل های عابر پیاده، مصمم کرد. وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان با توجه به افزایش بیماری ها و دردهای استخوانی از تردد در پل های عابر معمولی که دارای پله های طولانی هستند، ناتوان بوده و همین امر باعث می شود آنها از مسیرهای پیش بینی شده در خیابان ها عبور کنند، اضافه کرد: متاسفانه فرهنگ صحیح ترافیک نیز در این مسیرها رعایت نشده و قوانین کنترل سرعت از سوی رانندگان اجرا نمی شود، همین امر سبب افزایش بروز حادثه در چنین مسیرهایی و بالا رفتن آمار کشته ها و مجروحین تصادفات شده است.
مبنای عمل بر تسهیل امور مشارکت کنندگان بخش خصوصی است
وی با بیان اینکه در هیئت عالی سرمایه گذاری مدیریت شهری، مبنای عمل بر تسهیل امور مشارکت کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی استوار است، بیان داشت: مصوبه احداث این پل های مکانیزه از دستاوردهای جلسات این هیئت بوده است و با توجه به درخواست های مردمی و نیز پیگیری های اکید اعضای شورا و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج انجام گرفته است. رئیس اداره مشارکت های شهرداری کرج اضافه کرد: در خصوص احداث این پل های عابر مکانیزه نیز جلسات مکرری با سرمایه گذاران برگزار شد و طی آن شرکت های متنوعی برای سرمایه گذاری در این حوزه اقدام کردند که نتیجه آن توافق برای احداث 60 پل مکانیزه عابر پیاده بود. دودانگه تصریح کرد: با انجام توافقات نهایی، ضمن اخذ تمامی مجوزهای لازم از جمله مجوز شورای عالی ترافیک، جانمایی نصب و احداث این پل ها به طور کامل انجام گرفته است. وی تاکید کرد: هم اکنون نیز در حال تهیه نقشه اجرایی پل ها هستیم تا مقدمات استفاده آسان شهروندان از پل های عابر پیاده را فراهم آوریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود