31 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7201

پل های عابر پیاده مبلمان های پر هزینه شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پل های عابر پیاده مبلمان های پر هزینه شهری

سپیدار آنلاین: مدیر حمل و نقل عمومی شهرداری کرج از پل های عابر پیاده به عنوان پر هزینه ترین ساختار ها وابزار های فنی ترافیکی شهر یاد کرد.
مجید استاد کاظمی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه پل های عابر پیاده جزء پر هزینه ترین مبلمان های شهری هستند به منظور تامین هزینه های جاری این سازه های ترافیکی نیاز به بهره گیری از سرمایه های بخش خصوصی وجود دارد که این مهم نیز از طریق واگذاری فضای تبلیغاتی بر بدنه پل های عابر به بخش خصوص مهیا می شود. وی عنوان کرد: بهره گیری از ظرفیت های تبلیغاتی برای مقوله مهم و حساس فرهنگسازی از برنامه هایی است که در اولویت های شهرداری قرار دارد. استاد کاظمی، طی سال های گذشته تا کنون هشت دستگاه پل عابر پیاده در کرج نصب و راه اندازی شد که از این تعداد پنج دستگاه به صورت مکانیزه احداث شد. وی با یادآوری پیش بینی احداث 30 پل عابر پیاده در کرج گفت: طرح احداث این تعداد پل به صورت پیشنهاد از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر ارسال شده است که به محض تصویب شورا عملیات اجرایی ساخت و احداث این سازه های ترافیکی آغاز می شود. این مسئول عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های کارشناسی شده، نصب پل های عابر در اماکن پر تردد صورت می گیرد.
فرهنگ استفاده از پل عابر نهادینه شود
مدیر حمل و نقل عمومی شهرداری كرج با تاکید بر فرهنگسازی در خصوص استفاده همگان از پل های عابر پیاده گفت: بسیار دیده شده است که شهروندان عبور از گذرگاه های کناری پل های عابر پیاده را به استفاد از این پل ها ترجیح می دهند که رفع این مسئله نیز تنها در گرو فرهنگسازی عمومی است. استاد کاظمی، برداشت شهروندان از جانمایی پل های عابر پیاده را از جمله دلایل عدم استفاده مستمر شهروندان از پل های عابر پیاده ذکر و عنوان کرد: این در حالیست که پل های عابر پیاده با تکیه بر کار کارشناسی احداث شده اند. وی اظهارداشت: مکانیزه کردن پل های عابر پیاده از راهکارهای ترغيب مردم به استفاده از پل های عابر پياده و به تبع آن فرهنگسازی برای این مهم انجام شده است. این مسئول خاطرنشان كرد: برخی پل های عابر پياده با توجه به حجم بالای استفاده دچار مشکل می شوند که رفع این مشکلات علاوه بر زمان بر بودن هزینه هایی را نیز در پی دارد. استاد کاظمی با مهم ارزیابی کردن، نگهداری و تعمیر پل های عابر در فواصل زمانی معین گفت: براي تحقق اين امر، تبليغات روی پل را برای مدت معينی به بخش خصوصي واگذار می شود. وی بر ضرورت گسترش پلهای عابر پياده در سطح شهر به ويژه پيرامون مدارس، پاركها و اماكن عمومی تاكيد كرد و گفت: این مهم از مهمترین اولویت های حمل و نقل عمومی است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود