6 آبان 1393
شماره خبر: 130859

اعضای شورای شهر کرج سرفصل مسائل و موضوعات شهری را واکاوی کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اعضای شورای شهر کرج سرفصل مسائل و موضوعات شهری را واکاوی کردند


در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور حداکثری اعضای شورا و نمایندگان شهرداری برگزار شد، سرفصل مسائل و موضوعات شهری رصد شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از جمله مهمترین وظایف و مسئولیت های شوراهای اسلامی شهر؛ بررسی و شناخت کمبودها، نيازها و نارسايي های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهر همچنین تهيه طرح ها و پيشنهادهاي اصلاحي برای رفع نواقص شهری است ضمن آنکه در این پارلمان محلی اعضای شورا در خصوص ارائه راه حل هاي كاربردي به منظور رفع مسائل و مشکلات شهری اقدام می کنند. شورای شهر کرج نیز طبق روال معمول پیش از ظهر امروز مصادف با سه شنبه ششم آبانماه جاری در جلسه علنی شورا حضور یافتند تا ضمن پرداختن مسائل شهر؛ نسبت به بررسی پیشنهادات مطرح شده از سوی شهرداری نیز اقدام کنند. در این جلسه همچنین لوایح عنوان شده در کمیسیون های شورای شهر به منظور تایید و بررسی نهایی به سمع و نظر اعضای شورا رسید. اعضاء نیز با لحاظ کردن تاثیر مثبتی که لوایح می توانند در انتفاع شهر و رفع مشکلات مختلف در زمینه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ... داشته باشند؛ به لوایح رای مثبت و یا منفی دادند. لوایح کمیسیون های عمرانی، فرهنگی همچنین کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز شورا مطرح شد و اعضاء این نهاد مردمی نیز نسبت به این لوایح نظر کارشناسی ارائه دادند.
ارائه راهکار برای تقویت بنیه مالی مدارس محروم
در جلسه علنی امروز شورای شهر کرج، اعضاء شورا با اعتقاد به این موضوع که مدرسه از مهم ترين نهادهاى اجتماعى، تربيتى و آموزشى و اصلى ترين ركن تعليم و تربيت است؛ به موضوع مسائل و مشکلات مدارس محروم سطح شهر پرداختند و در خصوص رفع این مشکلات پیشنهاداتی را ارائه دادند. حمیدرضا ابولحسنی، عضو شورای شهر با تاکید بر تربيت صحيح دانش آموزان در ابعاد دينى، اخلاقى، علمى، آموزشى، اجتماعى عنوان کرد: انتقال ارزش هاى اساسى جامعه در كانون اصلى توجه به نظام آموزشى شکل می گیرد که در این راستا مدارس نقش تعیین کننده ای دارند. وی با اشاره به پیشنهاد تجاری سازی فضای برخی از مدارس به ویژه مدارس محروم، گفت: این اقدام باید بر مبنای انجام مطالعه و کار کارشناسی انجام شود و همه درآمد های حاصل از این اقدام در راستای تحول و رفع مشکلات مالی مدارس محرومی که با نظر و پیشنهاد آموزش و پرورش معرفی شده اند، هزینه شود. سعید فیروزگاه، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص با تاکید بر اینکه در مدارس نباید کار تجاری کرد، افزود: از جمله راهکارهایی که با حفظ فضای فرهنگی مدارس و به منظور تقویت بنیه مالی مدارس می توان انجام داد، در نظرگرفتن فضایی برای ایجاد مجتمع اقتصادی است. وی با بیان اینکه درآمد حاصل از کارکرد این مجتمع تجاری صرف مدارس محروم می شود، ادامه داد: با تحقق این مهم ضمن رفع مشکلات مالی مدارس، ذات و سرشت فرهنگی آنها نی دچار افت نمی شود. علی بخشی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز با قبول این اعتقاد که در مدارس نمی شود و نباید کار اقتصادی کرد، گفت: برای کمک به مدارس باید فکر اساسی کرد. در این خصوص اگر به جای ارائه مجوزهای پراکنده، مرکزی خاص به منظور به انجام فعالیت های اقتصادی با هدف انتفاع مدارس محروم یه آموزش و پرورش اختصاص یابد، کارایی بیشتری خواهد داشت. وی اظهارداشت: بی شک شهرداری و شورای شهرنقش تاثیر گذاری بر رفع این مشکل ایفا می کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود