بلوار خلج آباد با ساخت پل از بن بست ارتباطی خارج می شود
سپیدارآنلاین: گروه شهری
سرپرست کنونی منطقه 11 شهرداری کرج که پیش از این منشاء تحولات مثبتی در سازمان آرامستانها بوده، اکنون با بهره گیری از تجربیات ارزشمند گذشته و پیگیری ویژه از راه های موجود، برای محرومیت زدایی از یکی از بخش های کم برخوردار کرج کمر همت بسته است.
خط 4 حصار، خلج آباد و کلاک واژگانی آشنا برای کرجی ها بویژه مسئولان شهری به شمار می رود و با شنیدن نام هر یک از آنها، انبوهی از مشکلات و کمبودهای شهری به ذهن خطور می کند و صفی طولانی از مطالبات و دغدغه های روی زمین مانده مقابل دیدگان رژه می روند. این بخش که در حاشیه 3 منطقه بزرگ شهری کرج واقع شده، با حجم انبوهی از جمعیت و چهره ای رنگ پریده به لحاظ فقر سرانه های خدماتی، عمرانی، فضای سبز، فضاهای تفریحی و گردشگری و... به دغدغه ای جدی برای مدیریت شهری تبدیل شده و مسئولان شهری با در آمیختن عزم ملی و مدیریت جهادی سعی در سرعت بخشی به روند توسعه شهری در این منطقه از ایران کوچک دارند. گرچه مدیران قبلی منطقه 11 شهرداری کرج به سهم خویش گام های کوچک و بزرگی جهت ارایه خدمات رسانی جهادی به ساکنین این بخش محروم برداشته اند و چندین طرح و پروژه کلان نیز از دوران کار و تلاش آنها به یادگار مانده است اما متاسفانه سرعت اقدامات انجام شده با محرومیت و مشکلات موجود همخوانی نداشته و این منطقه آنطور که باید و شاید فرصت شکوفایی و توسعه را نیافته است. در همین زمینه، کلیددار شهر کرج (علی ترکاشوند) یکی از مدیران کوشای شهر که در سازمان آرامستانها عملکرد متفاوتی به نمایش گذاشت و منشاء اثر خیر بود را برغم نیاز این سازمان به ادامه خدمات و ایده های وی (بویژه جهت پیگیری ادامه احداث آرامستان جامع استان) روانه منطقه 11 کرد و از «مجتبی اسکندری» خواست؛ «از تمامی امکانات و پتانسیل های موجود برای بهبود زندگی شهری، رفع محرومیت ها، تعریف و اجرای پروژه های کلان عمرانی و خدماتی، ساماندهی روند ساخت و سازها و دعوت شهروندان به مشارکت بیشتر با مدیریت شهری بهره جوید.» اسکندری از زمان تصدی سمت سرپرست منطقه 11 شهرداری کرج طی بازدیدهای مکرر میدانی از سطح منطقه و گفتگو با شهروندان و معتمدین محلات، همچنین دعوت از معاونین و مدیران شهری جهت دیدن از مشکلات موجود، راه تازه ای را پیش روی منطقه متبوع خویش قرار داده و قطعا طی هفته های آتی، شاهد انتشار اخبار خوشایند و امیدوار کننده ای به نقل از وی در رسانه ها خواهیم بود. همین کنجکاوی بهانه ای برای تماس تلفنی با وی شد تا از آخرین اقدامات و پیگیری های ویژه اسکندری برای محرومیت زدایی از منطقه 11 شهرداری کرج جویا شویم.
بلوار خلج آباد با ساخت پل از بن بست ارتباطی خارج می شود
این مسئول در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیریت شهری بویژه شهردار محترم جهت واگذاری این مسئولیت خطیر به وی بیان داشت: امیدوارم در سایه نظارت ها و رهنمودهای کارشناسی اعضای محترم شورای شهر، سیاستگذاری و هدفگذاری شهردار محترم و با همراهی و حمایت دیگر مسئولان شهری و استانی بتوانیم خدمتی شایسته شان مردم شریف منطقه به آنان ارایه کنیم که در این مسیر مشارکت شهروندان بویژه معتمدین محلات از اهمیت مضاعفی برخوردار است. مجتبی اسکندری از مشکلات ترافیکی و محدودیت در دسترسی به مسیرهای ارتباطی به عنوان یکی از چالش های جدی منطقه یاد کرد و ادامه داد: بلوار خلج به عنوان یکی از شریان های اصلی ارتباطی در منطقه و البته کلانشهر کرج با بن بست ارتباطی مواجه است و تنها به سمت تهران خروجی دارد که این معضل، موجب هدایت ترافیک به شبکه های ارتباطی درونی شهر شده است. وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر معاون محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بازدید مفصلی از محدودیت های ارتباطی بلوار خلج آباد داشتند، خاطر نشان کرد: در این بازدید مقرر شد نسبت به ایجاد راستگرد از طریق احداث پل به منظور ایجاد ارتباط از بلوار خلج آباد به اتوبان کرج – قزوین اقدام شود. اسکندری افزود: آقای افضلی در این بازدید وعده کرد مطالعات اولیه احداث راستگرد در انتهای بلوار خلج آباد به منظور اتصال این شریان ارتباطی به اتوبان کرج – قزوین در دستور کار قرار گیرد تا در ادامه معاونت عمرانی نسبت به تعریف پروژه و تامین اعتبارات لازم اقدام کند. به گفته وی، کاهش بار ترافیکی منطقه، تسهیل در عبور و مرور شهروندان، دسترسی آسان مسافران گذری به اتوبان کرج – قزوین و آزاد راه کرج – تهران، جلوگیری از ورود خودروهای گذری به درون شهر و تشدید ترافیک شهری و... از جمله آثار و برکات ایجاد راستگرد در انتهای بلوار خلج آباد است.
تعریض خط 4 حصار در اولویت قرار می گیرد
سرپرست منطقه 11 شهرداری کرج در ادامه از تعریض محور خط 4 حصار به عنوان یکی دیگر از اولویت های کاری خویش یاد کرد و گفت: پروژه تعریض خط 4 حصار (حدفاصل میدان حافظ تا ابتدای تونل بیلقان) که البته پیشرفت فیزیکی اندکی داشته است، با تامین اعتبار لازم و انجام هماهنگی با مسئولان شهری با قوت بیشتری به کار خود ادامه می دهد و تلاش می کنیم به منظور کاهش بار ترافیکی بویژه در تعطیلات پایانی هفته هر چه سریع تر این پروژه را به ثمر بنشانیم. اسکندری گفت: با توجه به تردد حجم انبوه مسافران گذری به سمت شهرهای شمالی کشور بویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رسمی، تعریض این محور می تواند کاهش تصادفات، افزایش سرعت خودروهای عبوری و نیز روان سازی رفت و آمد را رقم بزند.
تملک اراضی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح حامی
وی در ادامه از احداث تقاطع غیر همسطح حافظ در ابتدای بلوار خلج آباد به عنوان یکی از اقدامات ماندگار مدیریت شهری کرج یاد کرد و با اشاره به احداث تقاطع غیر همسطح حامی بیان داشت: متاسفانه یکی از مباحثی که روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها را تحت الشعاع قرار می دهد، انجام تملک اراضی واقع در مسیر اجرای طرح هاست که هم هزینه بر و هم روند توافق حقوقی با مالکین سخت و دشوار می باشد. ما (مدیریت شهری) در این زمینه به جد پیگیری انجام تملکات لازم هستیم تا پل حامی بدون دغدغه خاصی و با سرعت مطلوب احداث شود. اسکندری در پایان خواستار تسریع در تهیه و نصب تعدادی پل عابر پیاده در سطح این منطقه به منظور تسهیل در عبور و مرور عابرین پیاده شد.