26 اسفند 1393
شماره خبر: 139499

گستره مجتمع های ایستگاهی قطار شهری کرج از A1 به A3 تغییر کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

گستره مجتمع های ایستگاهی قطار شهری کرج از A1 به A3 تغییر کرد


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، صدور مجوز برای توسعه پهنه مجتمع های ایستگاهی قطار شهری کرج را تشریح کرد و گفت: گستره مجتمع های ایستگاهی در گذشته A1 بوده که این گستره هم اکنون با مجوز کمیسیون ماده 5 استان البرز به A3 تبدیل شده است.
احدالله احمدی پرگو این مطلب را عنوان کرد و افزود: طبق این تغییرات در گستره A1 سهم تجاری 35 درصد و سهم خدماتی 65 درصد است که این پهنا در گستره A3 وارونه می شود.
وی بیان داشت: این به معنای افزایش قابل توجه سهم تجاری است که امکان درآمدزایی زیادی را برای مجموعه قطار شهری و تکمیل سریع تر آن محقق می کند. معاون شهردار کرج افزود: احداث مجتمع های ایستگاهی با توجه به نیاز سازمان قطار شهری کرج به منابع مالی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که با همکاری شورای اسلامی شهر کرج و اعضای کمیسیون ماده 5 استان البرز، با تغییر گستره اراضی این مجتمع ها موافقت شد. احمدی پرگو ادامه داد: بر این اساس شهرداری از امکان احداث مجتمع هایی با غلبه رویکرد تجاری بر خدماتی به نسبت اعلام شده، برخوردار است و می تواند از این منبع مالی برای ادامه احداث خطوط قطار شهری اقدام نماید. این مسئول اعلام کرد: با توجه به این رویداد ارزشمند که از توجه ویژه مجموعه مسئولان استان به موضوع احداث قطار شهری حکایت دارد، شناسایی اراضی مستقر و مناسب برای احداث این مجتمع های ایستگاهی در مسیر احداث متروی درون شهری، ضروری است. به گفته وی، با بهره برداری از املاک و اراضی موجود در این عرصه می توانیم بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل متروی کرج را تامین نموده و یکی از مشکلات بزرگ ترافیکی شهر و استان را برطرف کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود