26 اسفند 1393
شماره خبر: 139492

احداث مجتمع های ایستگاهی، راه حل قطار شهری برای خروج از بحران مالی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احداث مجتمع های ایستگاهی، راه حل قطار شهری برای خروج از بحران مالی


شهردار کرج از موافقت کمیسیون ماده 5 برای تغییر و افزایش پهنه مجتمع های ایستگاهی خبر داد که این مجوز می تواند منشاءایجاد درآمدهای قابل توجهی برای تکمیل احداث قطار شهری به شمار آید.
جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری کرج عصر دیروز دوشنبه به ریاست علی ترکاشوند در سالن شهدای این نهاد خدمت رسان تشکیل جلسه داد. علی ترکاشوند در این جلسه، شرایط اجرایی قطار شهری در حال حاضر را با توجه به مشکلات موجود نامطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: متاسفانه به دلیل ضعف های اقتصادی و محدودیت های مالی متاثر از فضای عمومی اقتصاد کشور، نتوانسته ایم مطابق با مطالبات و توقعات عمومی و نیز منطبق بر وعده هایی که به شهروندان داده شده، این طرح بزرگ شهری را پیش ببریم که این امر مورد رضایت ما نیست. وی در عین حال تلاش مدیرعامل و مجموعه همکاران فعال در سازمان قطار شهری کرج در راستای عدم توقف عملیات اجرایی طرح را شایسته تقدیر دانست و بیان داشت: ضروری است برای خروج از بحران اقتصادی موجود در زمینه راه اندازی قطار شهری، این سازمان از وضعیت مصرف کننده صرف منابع و اعتبارات، برای جستجو و ایجاد منابع جدید مالی اقدام کند. بالاترین مقام اجرایی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که سازمان امکان درآمدزایی از آنها را خواهد داشت، احداث مجتمع های ایستگاهی است که با توجه به مجوز کمیسیون ماده 5 برای تغییر پهنه این مجتمع ها، فرصت بسیار غنیمتی را در اختیار قطار شهری کرج قرار خواهد داد. ترکاشوند همت والای مسئولان استان و شورای اسلامی شهر را برای صدور این مجوز ستود و تصریح کرد: با مجوزی که تصمیم گیرندگان در این زمینه به مدیریت اجرایی شهر و قطار شهری دادند، امکان تحقق اهداف کلان ترین طرح حمل و نقل عمومی در کرج با سرعت بالاتری فراهم می شود.
جذب 1000 میلیارد اعتبار با احداث مجتمع های ایستگاهی
این مسئول تصریح کرد: با فعال شدن مجتمع های ایستگاهی در مسیر احداث خط متروی کرج، حداقل یک هزار میلیارد تومان درآمد برای سازمان ایجاد خواهد شد. وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست های اقتصاد مقاومتی در مسیر احداث قطار شهری کرج، ادامه داد: انتظار داریم معاونت حمل و نقل با تشکیل کارگروهی نسبت به ایجاد کارگروهی برای شناسایی و بررسی راهکارهای افزایش کیفیت تولید منابع مالی برای تزریق اعتبارات به قطار شهری کرج اقدام نماید. شهردار در بخش دیگری از سخنان خود، به اتکای حدود 50 درصد از اعتبارات سال آینده شهرداری کرج به مشارکت مردمی و تهاتر، افزود: رویکرد بودجه سال آینده با تکیه به منابع غیرنقدی که بخش قابل توجهی از آن در حوزه املاک است، تدوین شده که از این منظر نیازمند توانمندسازی املاک و بهره برداری مناسب از آنها هستیم. ترکاشوند در تشریح جایگاه تهاتر در اعتبارات شهرداری این کلانشهر، اضافه کرد: در واقع در این سیستم، شکل سرمایه تغییر کرده است به این معنا که ملک تبدیل به شکل گیری و احداث متروی شهری شده یا در ازای واگذاری ملک، آزادراه یا بزرگراهی احداث می شود که تمامی این امکانات به عنوان سرمایه جدیدی برای شهرداری به حساب می آید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود