18 فروردین 1394
شماره خبر: 139839

افزایش کرایه ها همسو با نرخ تورم و مبتنی بر تدبیر نمایندگان مردم بود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افزایش کرایه ها همسو با نرخ تورم و مبتنی بر تدبیر نمایندگان مردم بود


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: در حالی که روال مرسوم در سال های گذشته بر تاخیر قابل توجهی برای تصویب نرخ کرایه تاکسی ها استوار بود؛ با تدبیر شورای اسلامی شهر و پیش بینی به موقع میزان افزایش نرخ کرایه ها همسو با نرخ تورم، امسال با مشکلی در این بخش روبرو نبودیم.
احمد افضلی این مطلب را در خصوص افزایش نرخ کرایه های تاکسی گردشی و خطی که از روز گذشته در شهر آغاز شده است، عنوان کرد و افزود: این مبلغ شامل 20 تا 25 درصد می شود که در بودجه سال 94 در شورای اسلامی شهر تعیین شد و به تایید فرمانداری رسید. وی با بیان اینکه البته شورای شهر در ابتدای امر رقم 30 تا 35 درصد را با توجه به نرخ تورم پیش بینی کرده بود، از تعدیل این رقم توسط فرمانداری خبر داد و تصریح کرد: این بررسی ها در جریان تصویب بودجه سال جاری طی سه ماهه پایانی سال گذشته انجام گرفت که این امر نسبت به سال های گذشته با کیفیت و دقت بهتری انجام شد. افضلی اذعان داشت: در گذشته بررسی ارقام مربوط به ازدیاد کرایه ها در ماه های نخست سال جدید آغاز می شد که این سبب بروز تنش هایی بین مسافران و تاکسیداران شده و با توجه به نرخ تورم، آسیب هایی را به رانندگان خودروهای مسافربر عمومی وارد می کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ادامه داد: اما امسال این رقم با تدبیر و همراهی شورای شهر و فرمانداری به موقع مصوب و ابلاغ شد که رقم منظور با شیب ملایمی همسو با دیگر کلانشهرهای کشور در نظر گرفته شده است. این مسئول بر لزوم رعایت حقوق دو جانبه مسافر و راننده تاکید کرد و گفت: تلاش شورای شهر و فرمانداری بر رعایت حقوق متقابل این افراد استوار بوده و کوشیده شده است در تعیین میزان افزایش کرایه این امر لحاظ گردد. لذا امیدواریم شهروندان نیز با در نظر گرفتن این موضوع و احترام به قوانین مصوب، آرامش فضای شهر را حفظ و تامین کنند.
مشکل پول خرد همچنان باقی است...
این مسئول، با یادآوری اینکه در شرایط جدید مشکل کمبود پول خرد مضاعف خواهد شد، خاطرنشان کرد: ضروری است سازمان تاکسیرانی با به کارگیری امکانات و ابزار هوشمند به سرعت نسبت به رفع این مشکل اقدام کرده و خاطر رانندگان و مسافران را از جهت تهیه پول خرد تامین نماید. وی بیان داشت: تامین نیازهای این دو قشر یعنی مسافران و صاحبان خودروهای حمل و نقل عمومی، علاوه بر توجه به موضوع افزایش یا کاهش کرایه ها، از طریق نظارت مستقیم و پیوسته دستگاه های ذیربط محقق می شود که لازمه این امر فعالیت جدی و مستمر سازمان تاکسیرانی و گشت های تعیین شده به این منظور است. افضلی از مسئولان این سازمان خواست با تعیین گشت های محسوس و نامحسوس در سطح شهر، نحوه برخورد تاکسیداران با سرنشینان و اجرای قوانین مصوب مرتبط را تحت نظر قرار داده و با هر گونه تخلف احتمالی در این حوزه با جدیت برخورد نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود