1 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140661

توسعه پایدار محصول نگاه ویژه به عدالت اجتماعی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توسعه پایدار محصول نگاه ویژه به عدالت اجتماعی است


شهردار کرج بر ضرورت گسترش حقوق شهروندی وارتقای مناسبات مدنی در بطن جامعه شهری تاکید کرد و افزود: در جامعه امروز توسعه پایدار با مفهوم حرکت بر محور تحقق خواسته ها و نیازمندی های مردمی معنا می یابد.
علی ترکاشوند با تاکید بر ضرورت توسعه امکانات شهری، برقراری عدالت اجتماعی و دستیابی به توسعه پایدار عنوان کرد: بی شک رسیدن به مولفه های ذکر شده می تواند سطح وسیعی از نیازهای شهروندی را برطرف کند. وی با اشاره به اینکه مسير توسعه باید مشخص باشد و نیز منطقی طی شود به روند توسعه روزانه شهري اشاره کرد و افزود: توسعه پایدار شهر محصول نگاه های جدید به عدالت اجتماعی و نیازهای به حق شهروندان است؛ بر این اساس باید تدابیر ویژه ای در خصوص دستیابی به این مهم اندیشیده شود؛ مدیریت شهری کرج نیز در این راستا اقدام به برنامه ریزی و سیاست گذاری کرده است، باید اذعان داشت برای تحقق این مهم نیاز به برنامه ریزی و زمان وجود دارد.
توسعه پایدار محصول نگاه ویژه به عدالت اجتماعی است
شهردار کرج با بیان اینکه توسعه پایدار محصول نگاه ویژه به مفهوم عدالت اجتماعی است، عنوان کرد: توسعه پایداری که رسیدن به آن مد نظر شهرداری کرج نیز می باشد، رسیدن به امکانی است که به واسط آن ارتقاء هميشگي سلامت اجتماعي، اقتصادی، فرهنگی عینیت یافته و محقق شود. ترکاشوند، تاکید کرد: در راستاي تحقق توسعه پايدار شهري مي بايست شرايطي فراهم شود تا امكان بستر سازي توسعه پايدار انساني و بهبود رفاه اجتماعي شهروندي، فراهم شود؛ در اين بستر مي توان به برقراري عدالت اجتماعي، تقويت ساختارهاي همبستگي اجتماعي همچون تعهد و مسئوليت پذيري، تقويت بنيانهاي اجتماعي و خانوادگي و احياي محيط زيست همگاني و ايجاد انتظام ساختاري در فضاي شهري دست یافت. وی در پایان محور و مدار توسعه پایدار شهری را بهره گیری معقول و منطقی از امکانات و منابع موجود شهری خواند و گفت: توسعه شهری در سطح کلان بر مبنای ملاحظات سه گانه محيطي، اقتصادي و اجتماعي در کنار هم لحاظ محقق می شود که هر یک از این موارد نیز برنامه ریزی و سیاست گذاری خاص خود را می طلبد؛ بر این اساس نیاز است دستگاهی چون شهرداری که با حجم وسیعی از تعهدات و مسئولیت های اجتماعی سرو کار دارد با بهره گیری از نظرات کارشناسی به اهداف توسعه ای دست یابد تا با تکیه بر آن خدمت رسانی کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود