8 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141083

اداره کارآمد شهرها تنها از کانال شور و مشورت میسر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اداره کارآمد شهرها تنها از کانال شور و مشورت میسر است


معاون اداری و مالی شهرداری کرج اظهار داشت: اداره کارآمد شهرها تنها از کانال شور و مشورت میسر است و این مهم بواسطه تشکیل شوراهای اسلامی به خوبی محقق شده است.
فرج الله ایلیات ا تبریک سالروز ملی شوراها به اعضای این نهاد مردمی در جای جای کشور اسلامی، موفقیت در امور، پیروزی و اقتدار روز افزون برای این مجموعه مردمی را خواستار شد.
وی با اشاره به خروجی و عملکرد شوراهای اسلامی در تحقق خواسته ها و نیازهای مردم، اظهارداشت: اداره شهر با تعامل، همگرایی و همفکری بین مسئولان شهری بویژه نهادهای اجرایی همچون شهرداری به نحوی بسیار مطلوب اجرایی می شود؛ بی شک هرچه شهر رو به گستردگی و تنوع خواسته های مردمی پیش برود، نیاز به بهره مندی از شور و مشورت پیش از اجرای امور شهری بیشتر می شود. این مدیر با اشاره به ارتباط معنادار بین اداره شهر و نیازهای شهروندی، عنوان کرد: با گستردگی شهر دیدگاه ها و به تبع آن انتظارات مردم از سیستم های خدمت رسان که در راس آن شهرداریها قرار دارند، بیشتر می شود، بر این اساس برای پاسخگویی به آنچه مردم متقاضی آن هستند، نیاز به انجام اقداماتی که پایه و اساس آن تفکر، پژوهش، و اقدامات کارشناسی است، داریم. در این میان نباید از "مشورت" به عنوان ابزاری که درصد آزمون و خطار را کاهش می دهد، غافل شد. وی در ادامه به تغییر شاخصهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح شهرها و کلانشهرها به واسطه گذشت زمان اشاره کرد و افزود: نهادی چون شورا با توجه به مردم محور بودن می تواند بالاترین سطح ارتباطات مردمی را داشته باشد و به تبع آن نیز قادر به انجام بررسیهای کارشناسی شده به منظور شناخت آسیب های حوزه های مختلف شهری و در عرصه های عنوان شده و در نهایت نیز ارائه راهکار برای حل مشکلات موجود به شهرداری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی شهر می باشد. ایلیات با مهم ارزیابی کردن موضوع «حقوق شهروندی»، تحقق این امر را الزامات جامعه مدنی خواند و با بیان این که مجموعه شورا و شهرداریهای کشور اراده ویژه ای بر انجام این موضوع دارند، اظهارداشت: تحقق حقوق شهروندی از دیگر مسئولیت های مهمی است که شورای اسلامی شهر عهده دار آن است زیرا ماهیت وجودی این نهادهای مردمی شهروند مداری می باشد.
مشارکت آگاهانه شهروندان در اداره شهر، رسالت مهم شوراها
معاون اداری و مالی شهرداری کرج در بخشی دیگر از گفته های خود با بیان اینکه مشارکت آگاهانه شهروندان در اداره شهر از دیگر رسالتهای مهم شوراهای اسلامی می باشد، بر ضرورت تدوین سیاستها و استراتژیهای کارآمد در این راستا تاکید کرد و افزود: مشارکت آگاهانه شهروندان در اداره شهر از جمله اهداف مهم مدیران شهری است که این امر در بطن فعالیت های شورایی به نحو موثری اجرایی می شود؛ در صورتیکه مردم به مشارکت آگاهانه معتقد باشند، بسیاری از امور شهری با همکاری مردم به نحو اثر بخشی انجام می شود، ضمن آنکه با تحقق این مهم میزان اعتماد و تعهد مردم در قبال دریافت خدمات از مدیران شهری افزایش می یابد. ایلیات با اشاره به همت و تلاش شورای اسلامی شهر کرج در برآوردن نیازهای شهر و شهروندان، عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی اهتمام ویژه ای برای توسعه کمی و کیفی خدمت ارائه شده از سوی شهرداری دارند و این امر حاکی از شهروند مداری و اهمیت به آسایش و رفاه مردم است. به گفته وی، شهر در مفهوم کلان برابر با تعاملات اجتماعی وسیع است که با پویایی زندگی شهروندی معنا می یابد؛ با توجه به این تعبیر شهروند اساس و پایه تشکیل دهنده جامعه شهری و مهمترین موضوع مدیریت شهری است. این موضوع خود مسیر حرکت مجموعه های مردمی شورا و شهرداری را در تامین آرامش و آسایش شهروندی مشخص می کند. ایلیات در پایان اظهارداشت: شورای اسلامی شهر کرج نیز توجه به نیازهای عام، تامین امنیت روانی و اجتماعی، آرامش و آسایش مردم را در راس برنامه های خود داشته و با توجه به میزان نظرات مردمی، این نهاد عملکرد مطلوبی در این خصوص داشته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود