11 خرداد 1394
شماره خبر: 143122

استفاده از ابزارهای تشویقی، راهکاری برای کاهش هزینه های اجرایی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استفاده از ابزارهای تشویقی، راهکاری برای کاهش هزینه های اجرایی است


رئیس کمیسیون بودجه و برنامه شورای اسلامی شهر کرج گفت: استفاده از ابزارهای تشویقی راهکاری برای گاهش هزینه های اجرایی است.
رضا شریفی با بیان این مطلب افزود: کوتاه تر شدن زمان اجرای طرح های شهری منوط به رعایت و لحاظ کردن مولفه های کیفی است که نقش بسزایی در تعدیل خرج کردها و هزینه های اجرایی دارد.
وی، اظهارداشت: از جمله این ابزارهای کارآمد، پیش بینی و در نظر داشتن تشویق های مالی برای پیمانکارانی است که ضمن اجرای کیفی پروژه، زمان اجرا و تحویل را کوتاه می کنند. وی با بیان اینکه اجرای پروژه های شهری باید توجیه اقتصادی داشته باشند، عنوان کرد: توجیه اقتصادی پروژه های باعث می شود، طرح های بهتری که اولویت های مهمتری برای شهر دارد، در مدت زمان کوتاهتر و هزینه متناسب تدوین و اجرایی شود. شریفی، بیان داشت: انتخاب پیمانکاران کارآمدی که خروجی و حاصل عملکردشان برای سیستم اثبات شده نقش بسزایی در اجرای موفق طرح های شهری دارند؛ می توان گفت از علت های موفقیت برنامه های عمران شهری انتخاب پیمانکار و ارائه آیتم های تشویقی به آنها می باشد تا با استفاده از آن، پروژه ها به لحاظ کیفی و پروسه زمانی تامین شوند.
لزوم آماده کردن شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی
رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت آماده کردن شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی با هدف پیشبرد اهداف شهری تاکید کرد و افزود: امنیت، توجیه اقتصادی و تعهد در قبال بازپرداخت اصل و سود سرمایه گذار مهمترین آیتم های لازم در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی است. شریفی اذعان داشت: با آماده شدن شرایط مطرح شده می توان پتانسیل های سرمایه گذاری در شهر را رصد و آنها را آماده اجرا کرد. وی در پایان عنوان کرد: وجود سرمایه گذار و جذب سرمایه های بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی زمینه را برای انتفاع شهری، رشد و توسعه اقتصادی به ویژه در بحث زیرساخت ها فراهم می کند؛ بر این اساس در صورت آماده کردن شرایط حضور سرمایه گذاران و بهره گیری از ابزارهای تشویقی می توان اجری طرح های شهری را به نحو مطلوب و اثر گذاری تضمین کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود