11 مرداد 1394
شماره خبر: 146602

سرانه پارکینگ‌های طبقاتی در کرج پایین است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سرانه پارکینگ‌های طبقاتی در کرج پایین است


عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج گفت: سرانه پارکینگ های طبقاتی در کلانشهر کرج پایین است.
مریم قهرمانی از جانمایی پارکینگ های عمومی در ۱۰ نقطه شهر خبر داد و افزود: احداث پارکینگ های حاشیه ای از اهمیت زیادی برخوردار است علی رغم اینکه سال گذشته شورای شهر این موضوع را با جدیت پیگیری کرد اما اجرای آن مسکوت و مغفول ماند در صورتی که شهرداری کرج با احداث پارکنگ های حاشیه ای و نظم بخشیدن به شهر می تواند درآمد و آورده خوبی داشته باشد.
قهرمانی در ادامه با اشاره به ادغام دو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک از یکسال گذشته تاکنون گفت: رسالت اصلی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک این است که لوایح را بررسی کرده و مصوبات را ارائه کند و طرح ها و پیشنهادات سازنده را برای اجرا به شهرداری ارائه دهد. وی در ادامه با توضیح فعالیت مستقل کمیسیون حمل و نقل در سال اول تشکیل شورای چهارم کرج، افزود: در سال نخست که کمیسیون به صورت جداگانه فعالیت می کرد عملکرد خوبی داشت و افزایش بودجه آن در حوزه های مختلف فعالیتی این کمیسیون نیز چشم گیر بود.
امکان جبران کسری بودجه پارکینگ های طبقاتی وجود دارد
عضو شورای شهر کرج به افزایش بودجه حمل و نقل از سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: موضوعات زیادی در خصوص مشکلات حمل و نقل شهر کرج بررسی شده و در حال پیگیری است، مانند نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلف که بودجه آن در اختیار معاونت حمل و نقل قرار گرفته است، همچنین برای احداث پارکینگ های عمومی در ۱۰ نقطه شهر جانمایی شده و بودجه آن نیز مصوب شده است. وی از پایین بودن سرانه پارکینگ های طبقاتی و عمومی سطح شهر ابراز ناراحتی کرد و گفت: وجود پارکینگ برای شهر کرج که با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می کند ضروری است اگر کمبود بودجه وجود دارد، می توان از محل درآمدی که به ازای کسری پارکینگ خانه های از سوی مردم به شهرداری پرداخت می شود، آن را جبران کرد. قهرمانی اضافه کرد: نقاط جانمایی شده برای احداث پارکینگ عمومی، در نزدیکی نقاط پر ترافیک شهر مانند خیابان بهار، میدان توحید، حصارک، بلوار مولانا یا میدان مهران انجام می شود. وی از کلید خوردن احداث پارکینگ های دو نقطه شهر مانند خیابان بهار و میدان شهدا خبر داد و گفت: در این مناطق کار احداث پارکینگ ها انجام شده است و در کنار احداث پارکینگ های عمومی، مباحث جدی حمل و نقل و ترافیک مانند راه اندازی قطار شهری کرج نیز توسط شورای شهر کرج دنبال می شود.
برخی پیشنهادهای شورا توسط شهرداری پشت گوش انداخته می شود
وی در ادامه با بیان اینکه شورای شهر طبق آیین نامه های موجود وظیفه نظارت بر عملکرد تمام دستگاه های خدمت رسان شهر از جمله شهرداری را بر عهده دارد، افزود: در این راستا شهرداری نیز باید هماهنگ با شورا عمل کرده و پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده توسط شورا را در شهر اجرایی کند. وی با اشاره به اینکه در برخی موارد شهرداری هماهنگ با شورا عمل نمی کند، گفت: چند مورد از پیشنهادات و راهکارهای شورا که به شهرداری ارجاع داد شد، پشت گوش انداخته شده است، همچنین لوایحی که باید از سوی شهرداری به شورا ارائه شود بسیار پایین بوده و یا تعدای از لوایح با شرط گرفتن بودجه مصوب از شورا در کمیسیون مطرح می شود. قهرمانی در پایان با مطرح کردن بحث قطار شهری و انجام تلاش های لازم برای راه اندازی هر چه سریعتر این پروژه مهم شهری گفت: برای بهره برداری از قطار شهری کرج اگر لازم باشد مدیریت شهری بسیاری از پروژه های عمرانی شهر را متوقف و بودجه را به پروژه قطار شهری تزریق می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود