14 مرداد 1394
شماره خبر: 146829

زوائد بصری، نازیبایی ها و تابلوهای غیرمجاز را از چهره کرج حذف کنید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زوائد بصری، نازیبایی ها و تابلوهای غیرمجاز را از چهره کرج حذف کنید


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در انتقال راهبردها و دستورالعمل های جدید به مدیران زیر مجموعه در سطح مناطق 12 گانه اظهار داشت: حدف زوائد بصری، نازیبایی ها و تابلوهای غیرمجاز از چهره شهر ضرورتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
نشست تخصصی و صمیمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با مسئولان واحدهای زیباسازی مناطق 12 گانه صبح امروز در محل سالن جلسات مجتمع رفاهی میلاد برگزار شد و طی آن ضمن تبیین آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء سیما و منظر شهری، همچنین دغدغه ها و مطالبات موجود در زمینه داشتن شهری زیبا و سالم به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و نتایج مطلوبی نیز حاصل گردید. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در این نشست اظهار داشت: قبل از پرداختن به موضوعات و محورهای اصلی جلسه بر خود لازم می دانم از همراهی و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار محترم در راستای پیاده سازی اهداف و سیاست های سازمان صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم، چرا که قطعا بدون وجود نظارت ها و راهنمایی های دلسوزانه مسئولان ارشد شهری دستیابی به این میزان عملکرد قطعا شدنی و ممکن نبود. الهام باقری از تدوین و تدوین تقویم مناسبت های ملی و مذهبی و برنامه ریزی جهت تکریم و بزرگداشت این رویدادها به عنوان یکی از رویکردهای مثبت سازمان زیباسازی یاد کرد و گفت: با انجام این مهم، بسیاری از اقدامات سازمان فصل بندی شده و با جدیت و تلاش بیشتری عملیاتی می گردند. برای مثال، کارشناسان سازمان ماه ها قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان نسبت به طراحی بنرها، شعارهای دینی و فرهنگی و قرار دادن فضای شهر در حال و هوای ماه نزول کتاب آسمانی قرآن اقدام کردند که این موضوع برای دیگر مناسبت ها نیز صادق است. این مدیرعامل در ادامه به رتبه بندی عملکرد مناطق 12 گانه شهرداری کرج در حوزه زیباسازی شهری اشاره کرد و ادامه داد: با انجام این مهم، مدیران شهری در اجرای طرح های زیباسازی و مقابله با زوائد و اغتشاشات بصری با یکدیگر به رقابت افتاده و با رعایت استانداردها و موازین کارشناسی سعی در ارایه کارنامه عملکرد بهتر دارند.
باقری بیان کرد: سازمان زیباسازی در بازه های زمانی مشخص نسبت به ارزیابی عملکرد واحدهای زیباسازی مناطق 12 گانه بر اساس آیتم ها و پارامترهای از قبل اعلام شده اقدام می نماید و با معرفی واحدهای برتر از طریق پرتال اطلاع رسانی، پایگاه خبری مدیریت شهری و دیگر رسانه ها، به سهم خویش از تلاش های صادقانه آندسته از مدیرانی که تلاش بیشتری را در راستای تحقق اهداف و سیاست های مدیریت شهری در حوزه سیما و منظر شهری از خود بروز داده اند، تقدیر و تشکر می نماید. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته عملکرد واحدهای زیباسازی مناطق 12 گانه بر مبنای رنگ آمیزی، بهسازی و ساماندهی دیوارهای کوتاه ارزیابی و امتیاز دهی شده است، خاطر نشان کرد: سازمان در نظر دارد طی سال جاری با رویکرد متفاوتی سیاست عملکردی خود را در فضای مبلمان شهری به کار گیرد. وی همچنین از افزایش نصب تابلوهای غیرمجاز در سطح شهر به شدت انتقاد کرد و از مدیران زیر مجموعه سازمان زیباسازی تقاضا کرد با همکاری دیگر واحدها نسبت به مقابله و حذف آنها از چهره شهر اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند. این مسئول شهری با تاکید مجدد بر جمع آوری تابلوهای غیر مجاز از سطح شهر گفت: ارائه گزارش های به موقع مسئولان زیباسازی در خصوص جلوگیری از نصب این تابلوها تاثیر بسزایی در ارتقاء کیفیت نظارت بر این مهم و اجرای عملکرد مطلوب تر در به تصویر کشیدن زیبایی شهر دارد. باقری در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت حفظ و نگهداری معابر و آبنماها را خاطر نشان شد و تصریح کرد: مسئولان زیباسازی مناطق موظف هستند در راستای تحقق این مهم تمام تلاش خود را به کار گیرند چرا که ایجاد هزینه های اضافی با مراقبت نکردن از زیبایی های بصری سرعت خدمت رسانی را کند خواهد کرد . وی همچنین به تقویم مناسبتی سازمان اشاره کرد و افزود: روز جهانی مساجد نیز در این تقویم گنجانده و مقرر شده است در این روز در هر منطقه یک مسجد انتخاب و معبر بیرونی آن مسجد توسط زیباسازی مناطق ساماندهی شود. ر بخش های دیگری از این نشست تخصصی، مسئولان واحدهای زیباسازی مناطق 12 گانه شهرداری کرج طی صحبت هایی به بیان دغدغه ها و درد دل خویش پرداختند و خواستار ایجاد شرایط مناسب تر به منظور اجرای طرح ها و پروژه هایی در زمینه ارتقاء سیما و منظر شهری، مبلمان شهری، رنگ آمیزی دیوارها، نصب و راه اندازی آبنماها و المان های شهری، استفاده علمی از ابزارهایی نظیر رنگ و نور در زیباسازی شهری و... شدند. همچنین در حاشیه این نشست، کلاس آموزشی با موضوع "باز پیرایی فضاهای شهری" برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود