19 مهر 1394
شماره خبر: 150764

نمره مدیریت شهری کرج در جلب مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نمره مدیریت شهری کرج در جلب مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد


دبیر شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: با تشکیل هیئت عالی سرمایه گذاری در شهرداری کرج و حضور نمایندگانی از شورای اسلامی شهر همچنین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این راستا، انتظار می رود، مدیریت شهری کرج در جذب سرمایه های بخش خصوصی عملکردی موفق تری نسبت به گذشته داشته باشد.
امیرحسام عباسی د ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با طرح موضوع «اقتصاد مقاومتی» خواستار ورود جدی مردم به صحنه اقتصاد دولتی و شهری شده و باور دارند که با تصدی گری دولتی نمی توان به شکوفایی و توسعه پایدار دست یافت. این رهنمود عالمانه باید نصب العین مسئولان قرار گیرد و مسیر را برای مشارکت فعال بخش خصوصی در انجام طرح های کلان ملی و استانی هموار کنند.
وی با اشاره به تحریم های ناعادلانه علیه ایران از سوی برخی کشورهای جهان، آن را عامل بروز مشکلاتی در عرصه اقتصادی و مالی دانست و افزود: با تسری این بحران به حوزه مسکن، اکنون تقاضا جهت صدور پروانه ساخت به کمترین میزان ممکن طی سالهای اخیر رسیده و به تبع آن شهرداریها با مشکلات عدیده درآمدی روبه رو شده اند. عضو پارلمان شهری کرج از «جلب مشارکت بخش خصوصی» به عنوان شاه کلید توسعه پایدار شهری یاد و اضافه کرد: در صورت تعریف و ایجاد درآمدهای پایدار و کاهش وابستگی شهرداریها به آیتم هایی همچون جرایم کمیسیون ماده صد و سایر درآمدهای ناپایدار و مقطعی، می توان به تکمیل پروژه های عمرانی و خدماتی در دست اقدام حتی در شرایط رکود مالی امیدوار بود و شهر را در مسیر شکوفایی و عمران مضاعف قرار داد. این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: متاسفانه طی سالهای اخیر درک صحیحی از اهمیت مقوله جلب مشارکت بخش خصوصی در افکار مدیران شهری کرج شکل نگرفته و اقدام شاخصی نیز در این راستا انجام نشده است.
با شعار و سخنرانی گره ای از مشکلات بخش خصوصی باز نمی شود
عباسی با تاکید بر اینکه با شعار و سخنرانی گره ای از مشکلات سرمایه گذاران خصوصی باز نمی شود و آنها به شدت از تاخیر در انجام کارها، بروکراسی اداری و کاغذ بازی های مرسوم گلایه مند هستند، عنوان کرد: باید با تکیه بر تشکیل هیئت عالی سرمایه گذاری در شهرداری کرج با حضور نمایندگانی از شورای اسلامی شهر این معضل رفع شود تا مجموعه مدیریت شهری قادر به بهره گیری همه جانبه از پتانسیل ها و ظرفیت عظیم بخش خصوصی باشد؛ تحقق این مهم زمینه های مساعد برای عبور از رکود سرمایه گذاری بخش خصوصی در کرج را که اکنون نیز مشاهده می شود، فراهم می کند. وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، پروژه ملی مترو از قابلیت جذب چند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خصوصی برخوردار است اما متاسفانه هیچ اهتمامی جهت جذب سرمایه های سرگردان جامعه مشاهده نمی شود و از سوی دیگر، تاخیر در بهره برداری از خطوط مترو نارضایتی مردم و مسئولان را به دنبال دارد. دبیر شورای اسلامی شهر کرج در پایان برای خروج از وضعیت کنونی و اعتماد حقیقی به سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار امیدواری کرد و خواستار تسهیل شرایط و قوانین سرمایه گذاری با هدف رشد سرانه ها و امکانات بهداشتی، آموزشی، رفاهی، گردشگری، فرهنگی، ورزشی و هنری شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود