1 تیر 1395
شماره خبر: 164987

بهره گیری از تفکر متخصصین و کارشناسان برای حل معضلات ترافیکی کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بهره گیری از تفکر متخصصین و کارشناسان برای حل معضلات ترافیکی کرج


عضوکمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: معضل ترافیک از جمله مسائل مهمی است که کلانشهر کرج با آن دست و پنجه نرم می کند؛ ارائه راهکارهای صحیح ترافیکی راهگشای این معضل شهری است و استفاده از متخصصین در این حوزه ضرورت دارد.
مریم قهرمانی با اشاره به به افزایش روز افزون وسایل نقلیه اظهار داشت: خیابان‌های شهر کرج جوابگوی این حجم افزایش خودرو نیست، از این رو ایجاد زیرساخت های مناسب جهت رفع این معضل شهری امری ضروری است. وی، نیاز مبرم شهر کرج به ایجاد بستر های مناسب ترافیکی را یادآور شد و گفت: احداث تقاطعات و پیاده روها در نقاط مختلف شهر توانسته است بخشی از این معضل شهری را کاهش دهد؛ قطعا این اقدامات راهکار قطعی برای کاهش ترافیک نیست و باید به دنبال یک راهکار دائمی بود. این عضو شورا بر لزوم استفاده از متخصصین زبده در اجرای برنامه های ترافیکی شهر تاکید کرد و افزود: برغم اینکه تعداد کثیری مهندس و متخصص در حوزه حمل و نقل و ترافیک و در سازمان نظام مهندسی استان البرز فعالیت دارند، متاسفانه در زمینه رفع معضل ترافیک همکاری مناسبی با مدیریت شهری صورت نگرفته است.
وی بر ضرورت اجرای طرح های ترافیکی به صورت کارشناسی تاکید کرد و گفت: پرداختن به مولفه های مهندسی ارزش در اجرای طرح های ترافیکی ضروری است و این مهم باید به صورت علمی و کارشناسی بررسی و اجرایی شود. قهرمانی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری کرج تلاش می کنند تا مشکلات و معضلات ترافیکی در این کلانشهر کرج رفع شود، افزود: اجرای پروژه های ترافیکی همچنین انجام اصلاح هندسی به صورت سلیقه ای به دوچندان شدن مشکل ترافیک دامن می زند؛ بر این اساس مسئولین باید با همدلی و اتحاد و با ارائه راهکارهای صحیح به رفع این معضل شهری بپردازند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود