27 مرداد 1395
شماره خبر: 168497

مدیریت صحیح منابع مدیریت شهری تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیریت صحیح منابع مدیریت شهری تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج گفت: مدیریت شهری کرج با تدبیر و مدیریت جهادی، سرمایه گذاری در بخش های استراتژیک و استفاده از سرمایه های پایدار؛ در تلاش است شهرداری را در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تقویت کند.
بهروز آقا محمدی این مطلب را عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی که کشور در برخی از بخش‌ها با مشکلات و مسائل اقتصادی فراوانی روبه‌رو است، گام برداشتن به‌سوی اقتصاد مقاومتی در حوزه شهری می‌تواند بستر مناسبی برای هزینه کرد صحیح و کاهش هزینه‌های شهری باشد.معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج اظهار داشت: گردش مالی در اقتصاد شهری نقش چشمگیری دارد بر این اساس در مبحث اقتصاد مقاومتی باید به موضوع اقتصاد شهری توجه ویژه‌ای شود؛ چراکه اعمال مدیریت صحیح بر منابع و امکانات از سوی مدیریت شهری می‌تواند ضمن ایجاد سرعت و توازن در توسعه شهری گام‌های عملیاتی را در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بردارد. آقا محمدی بیان کرد: در این راستا کلانشهر کرج از قابلیت و پتانسیل‌های لازم برخوردار است تا به سمت ثروت سازی و سرمایه‌گذاری گام بردارد؛ بدیهی است تحقق این امر منوط به شناخت صحیح منابع درآمد پایدار شهری و فعال‌سازی این منابع در چارچوب رویکردهای پیشرفت و آبادانی شهری خواهد بود. این مسئول ادامه داد: در این چارچوب می‌توان با مدیریت بر کاهش هزینه‌ها و شفاف‌سازی فعالیت‌های مالی و اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشت و توجه داشت که دامنه فعالیت‌های شهری بسیار گسترده بوده و این فعالیت‌ها با درآمدها و هزینه‌ها رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین هرگونه توجه به کاهش صحیح هزینه‌ها می‌تواند ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع درآمدی به پیشبرد صحیح برنامه‌ریزی‌ها نیز کمک شایانی کند.
وی تأکید کرد: درواقع شهرها بستر اصلی برای اجرا و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به‌حساب می‌آیند که این امر نیازمند پیش‌نیازهای دقیقی است و مدیریت شهری باید بر آن‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج گفت: برای دستیابی به اهداف پیشرو باید علاوه بر مدیریت هزینه‌ها در شهرها به سمت منابع درآمدی پایدار گام برداشت و توجه داشت که فعالیت‌های صورت گرفته در کنار تعامل با دولت و مجلس می‌تواند اثربخشی بسیاری داشته باشد. آقا محمدی خاطرنشان کرد: بدیهی است باتدبیر و مدیریت جهادی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های استراتژیک و استفاده از سرمایه‌های پایدار، سازمان پویای شهرداری می‌تواند درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی پیشرفت‌های لازم را داشته باشد و نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کند. این مسئول در ادامه به برخی از برنامه صورت گرفته و در حال اجرای معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه اشاره کرد و افزود: استقرار دفتر نمایندگی دبیرخانه کلانشهرهای و کمیسیون ها و کمیته‌های تخصصی در شهرداری کرج، پیگیری مصوبات کلانشهرهای کشور و کمیسیون های تخصصی و انجام مکاتبه‌های مربوطه و پاسخگویی به دبیرخانه کلانشهرهای کشور بخشی از این اقدامات می‌باشد.
انجام بارگذاری کتب، مقالات و عناوین پژوهشی جهت شرکت در بانک اطلاعات پژوهشی کلانشهر، چاپ کتاب با عناوین طرح‌های مطالعاتی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و برگزاری جلسات شورای پژوهش از دیگر اقدامات اجرایی و در حال اجرای این معاونت بود که آقا محمدی به آن‌ها اشاره کرد. وی اضافه کرد: نظارت و همکاری در ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات مرتبط در حوزه آی تی و بهبود دستگاه‌ها در شهرداری کرج، ادغام حوزه‌های موازی و ایجاد انسجام و یکپارچگی در ساختار این دستگاه، برگزاری سمینارها و کلاس‌های عمومی و تخصصی در راستای ارتقاء دانش و تخصص مدیران و کارکنان از دیگر فعالیت‌های این معاونت می‌باشد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج افزود: به‌روزرسانی ساختار هر حوزه متناسب با نیازهای حوزه مربوطه، ایجاد و استقرار سامانه ارزیابی عملکرد حوزه‌های شهرداری در راستای بازخورد عملکرد و بهبود روش‌ها و پشتیبانی سامانه مذکور و تدوین چشم‌انداز 20 ساله و برنامه 5 ساله راهبردی – عملیاتی شهرداری این کلانشهر نیز از عمده فعالیت‌های این معاونت می‌باشد که با جدیت هر چه تمام پیگیری شده و در حال انجام است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود