3 آبان 1394
شماره خبر: 151529

سرمایه گذاری شهری بر مبنای مولفه های اقتصاد مقاومتی توسعه یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 سرمایه گذاری شهری بر مبنای مولفه های اقتصاد مقاومتی توسعه یابد


معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج، گفت: سرمایه گذاری های کلان شهری که در انجام آن بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی به طور مستقیم سهیم باشند؛ برای توسعه شهر بسیار کارآمد است؛ به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده در مبحث سرمایه گذاری های بخش خصوصی لازم است، مبای حرکت در این مسیر برداشت کامل از مباحث و مولفه های مطرح شده اقتصاد مقاومتی باشد.
فرج الله ایلیات با تاکید بر تبعیت از سیاستهای کلان سرمایه گذاری کشور که مباحث " اقتصاد مقاومتی " و " توسعه پایدار " از جمله آن می باشد؛ ضروری است؛ این رویکرد باعث می شود، اجرای طرح های اقتصادی با آزمون و خطای کمتری اجرایی شود. وی، ادامه داد: حصول اطمینان از داده های اقتصادی که پیش از این توسط دیگر شهرها و کلانشهرهای کشور انجام شده است می تواند مجموعه مدیریت شهری به عنوان نهاد مسئول اجرای طرح های خرد و کلان در سطح شهر را در اجرای تعهدات اقتصادی و به ثمر رساندن اهداف عمرانی که صرف معقول منابع مادی مهمترین رکن آن است، یاری کند. ایلیات با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در شهر کرج به وضعیت منابع مادی شهرداری اشاره و تاکید کرد: طرح های شهری باید به گونه ای که توجه به نحوه صرف منابع مالی مدنظر باشد، در مدار اجرا قرار گیرد؛ کاهش هزینه های جانبی و صرفه جویی اصولی در صرف منابع محدود مالی در عین توجه به اجرای کیفی برنامه ها و سیاست های شهری در همه حوزها؛ حاصل توجه به نحوه استفاده از منابع مالی است.
وی با بیان اینکه، مطالعات کارشناسی شده می تواند انجام کیفی، استاندارد و ایده آل اقدامات مدیریت شهری را به نحوی مطلوب تضمین کند؛ گفت: شهرداری کرج نیز برای جاری کردن این رویکرد مصمم است و تا کنون نیز اجرای برنامه های سازمانی خود را در همه سازمانها و مناطق تحت پوشش بر این اساس اجرایی کرده است. ایلیات، بیان کرد: تنها با عمل به شیوه های موفق اقتصادی که در کشور اقتصاد مقاومتی به عنوان مبحثی مهم، موثر و کارآمد مطرح می شود، می توان با مسائل متعدد اقتصادی روبرو شد و به اهداف خرد و کلان این مهم رسید؛ ایستادگی در مقابل بحرانهای اقتصادی نیز با حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاوتی و توسعه پایدار ممکن می شود. وی، تاکید کرد: با تحقق این مهم ضمن آنکه ساختار های مالی و اقتصادی ناکارآمد ترمیم می شود؛ زمینه های وابستگی مالی به تنها یک منبع خاص نیز مرتفع می شود؛ با این رویکرد است که می توان تصمیمات منطقی و مدبرانه ای برای موضوعات مختلف اقتصاد شهری که مولفه ای کلان و کارآمدی آن را رهبری می کند، اتخاذ کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود