13 شهریور 1395
شماره خبر: 169520

شهروندان از تردد با ناوگان ناکارآمد حمل و نقل عمومی ناراضی هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهروندان از تردد با ناوگان ناکارآمد حمل و نقل عمومی ناراضی هستند


عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: شهروندان از تردد با ناوگان ناکارآمد و فرسوده حمل و نقل عمومی ناراضی و گلایه مند هستند و خروج تاکسی ها و اتوبوس های فرسوده از چرخه خدمت رسانی نیازمند حمایت تمام قد دولت است.
حجت اله غلامرضایی افزود: با آزادسازی نرخ حامل های انرژی و افزایش قیمت سوخت های بنزین و گازوئیل، گرایش مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته است اما متاسفانه زیرساختهای لازم در کرج موجود نیست و مردم را به سختی انداخته است. وی ادامه داد: کرج مترو ندارد، BRT و خط ویژه هم نداریم و در این زمینه مشکلات بسیاری به چشم می خورد. ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز از کیفیت و کمیت لازم برخوردار نیستند و در چنین شرایطی مردم را به دلیل استفاده مکرر از خودروهای شخصی و تک سرنشین مورد سرزنش قرار می دهیم اما به راستی مردم مقصرند یا مسئولان؟! این مسئول ارشد شهری اظهار کرد: دولت و شهرداری ها مکلفند با استفاده از مالیات و عوارض دریافتی از مردم نسبت به ایجاد زیرساخت های حمل و نقل همگانی اقدام نمایند، ضمن آنکه اولویت های زیست محیطی و استانداردها نیز باید مورد توجه قرار گیرند اما در شرایط کنونی شاهد تردد تاکسی ها و اتوبوس هایی در خطوط هستیم که سالها از عمر طبیعی شان گذشته و دیگر توانی برای خدمت رسانی شایسته ندارند.
غلامرضایی خاطر نشان کرد: البته در دوره چهارم مدیریت شهری کرج اقدامات خوب و هدفمندی در راستای ارتقای سطح ناوگان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی صورت پذیرفته و تعداد زیادی خودروهای فرسوده و مستهلک نیز از خطوط خارج شده اند اما این میزان اقدامات با در نظر گرفتن نیازهای موجود کافی نیست و نیازمند اتخاذ و پیاده سازی تدابیر ویژه و راهبردی می باشیم. شهردار اسبق مهرشهر با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی به معنی کاهش ترافیک و آلودگی هوا و صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه شهروندان است، اذعان داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم در خصوص استفاده از ناوگان حمل و نقل همگانی دارای قدرت انتخاب باشند و در چنین شرایطی بی شک تمایل به استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین رو به سردی خواهد رفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود