13 شهریور 1395
شماره خبر: 169542

جسارت به ساحت اهل بیت(ع) جسارت به شهر و شهروندان است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جسارت به ساحت اهل بیت(ع) جسارت به شهر و شهروندان است


رئیس شورای شهرستان کرج با صدور و ارسال پیامی، حمایت قاطع مدیریت شهری کرج از برخوردهای جدی با عوامل ایجاد خلل و آسیب به دین مبین اسلام و جسارت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) را اعلام و از موضع گیری مناسب و قاطع نماینده ولی فقیه به این مناسبت تقدیر کرد.
برگزاری مراسم جشن و پایکوبی در یکی از نقاط شهر کرج در شبی که شیعیان و مسلمانان، سوگوار شهادت و از دست دادن یکی از ائمه معصومان و فرزندان اهل بیت(ع)؛ حضرت جوادالائمه(ع) بودند، واکنش تند مسئولان و بخصوص برخورد قاطع امام جمعه این شهر را به همراه داشت. به همین مناسبت رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج با صدور و ارسال پیامی، حمایت قاطع مدیریت شهری کرج از این گونه برخوردهای جدی با عوامل ایجاد خلل و آسیب به دین مبین اسلام و جسارت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) را اعلام و از موضع گیری مناسب نماینده ولی فقیه در این خصوص تقدیر کرد. ابوالحسنی در این پیام، توبیخ و برخورد قاطع و اصولی نماینده مقام معظم رهبری با این گونه تحرکات ضد دینی و ضد ارزشی را حرکتی بسیار شایسته و درخور تحسین دانست.
متن این پیام به شرح ذیل است:
عدم برگزاری جشنها و مراسم شاد در ایام سوگواری برای اهل بیت و ائمه اطهار (ع) نشانه ارادت به این پیشوایان دین و رعایت ادب نسبت به ایشان است؛ در ارزش های اسلامی، اعیاد زمان مناسبی برای برگزاری جشن و پایکوبی است و در روایات و دستورات بزرگان اسلام، شادی در زمان مناسب جایگاه ارزشمندی دارد. در این خصوص مسلمانان به عنوان مروج سبک زندگی اسلامی باید توجه ویژه ای به برگزاری مراسم خود در ایام شایسته و مناسب داشته باشند. اجرای مراسم شاد در ایام سوگواری، رواج بی حرمتی به دین مبین اسلام و پیشوایان به شمار می رود و مسلمانان در صورت مشاهده این بی حرمتی باید با آن مقابله کنند. در این خصوص برگزاری جشن عروسی توسط یکی از شهروندان، در شب شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) اقدامی شنیع و نامناسب به شمار می آمد که خوشبختانه با برخورد بجا و مناسب مسئولان، مواجه شد؛ بویژه اقدام شایسته و برخورد قاطع نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برای برخورد با این رفتار غیردینی و غیراخلاقی، راهگشا بود که سبب مقابله با این اقدام و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده خواهد شد. لذا امید است با افزایش نظارت مسئولان و اجرای اقدامات پیشگیرانه و توجیه صاحبان باغات و مراکز برگزاری جشن ها و مراسم، تکرار این گونه بی حرمتی ها به اولاد پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را هرگز مشاهده نکنیم.
حمیدرضا ابوالحسنی رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود