29 آذر 1395
شماره خبر: 171597

امنیت شغلی کارکنان شرکتی از مسیر تثبیت وضعیت استخدامی عبور می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

امنیت شغلی کارکنان شرکتی از مسیر تثبیت وضعیت استخدامی عبور می کند


دبیر دوم شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: امنیت شغلی کارکنان شرکتی از مسیر تثبیت وضعیت استخدامی عبور می کند و باید به سمتی حرکت کنیم که دغدغه ها و مطالبات نیروها نیز مرتفع گردد.
فاطمه آجرلو ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شاهد انعقاد چند نوع قرارداد با نیروها در سطح نهادها می باشیم که هر یک از آنها نسبت به سایر قراردادها دارای امتیازات و تهدیدهایی هستند و این ظلم آشکار در حق نیروها و کارکنان است؛ چرا که تکریم شایسته ارباب رجوع و بهره وری مناسب بدون تامین امنیت شغلی ممکن نیست و کارشناسان نیز بر این مهم اصرار و تاکید دارند. وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از نیروهای شرکتی شهرداری کرج نیز تقاضای ارتقای وضعیت استخدامی را مطرح کرده اند، بیان داشت: البته شورای اسلامی شهر در زمینه ارتقای وضعیت شغلی نیروهای استخدامی مرتبط با قبل از سال 90 مصوبه ای داشته است اما انتظار داریم که دایره فراگیری آن افزایش یابد و شاهد تامین امنیت روانی نیروها و گرایش به سمت تحقق عدالت و رفاه اجتماعی باشیم. عضو هیئت رئیسه پارلمان محلی کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دغدغه ها و مشکلات نیروهای شرکتی، اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و زحماتی که متحمل قشر کارگری می شود، این عزیزان خواستار ارتقای وضعیت استخدامی خود می باشند؛ چرا که در صورت تحقق این مهم شاهد رفع دغدغه هایی همچون عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا، اخراج و موضوعاتی از این قبیل خواهیم بود.
ارتقای جایگاه شغلی پرسنل موجب توسعه و بالندگی سازمانی می شود
به گفته این مسئول شهری، رسیدگی به نیازها و مطالبات و دغدغه های قشر زحمتکش کارگری از توصیه های موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می رود و در این راستا ارتقای وضعیت شغلی را باید گامی بزرگ در جهت تکریم این عزیزان دانست و آنچه فضای خدمت رسانی را تحت الشعاع قرار می دهد، همانا عدم تامین امنیت شغلی است. آجرلو با بیان اینکه برخورداری از ثبات شغلی و آموزش کارکنان جهت کسب مهارت های لازم زمینه برآورده شدن انتظارات تخصصی و اجتماعی و نیز رسیدن به اهداف و چشم انداز سازمانی را فراهم می کند، اذعان داشت: توجه جدی به امنیت و جایگاه شغلی پرسنل از سوی سازمانها و دستگاهها موجب پیشرفت، توسعه و بالندگی سازمانی می شود. وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل عدالت محوری تامین امنیت شغلی همه افراد است و اگر امنیت شغلی افراد تامین شود هزینه های زندگی تامین واعتماد مردم نسبت به دولت افزایش می یابد، تصریح کرد: معتقدم در چنین شرایطی باید در اصلاح قانون کار تعجیل شود، اما آن‌گونه که در سالهای اخیر عمل شده حاکی از آن است که دولتها تمایلی به اصلاح قانون کار ندارند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود