6 تیر 1391
شماره خبر: 8296

رفع کمبود نیروهای تخصصی با بزرگ شدن ساختارهای اداری/ ضرورت فعالسازی کارگروه درآمدی مناطق

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رفع کمبود نیروهای تخصصی با بزرگ شدن ساختارهای اداری/ ضرورت فعالسازی کارگروه درآمدی مناطق

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج با اشاره به تاثیرات منفی کمبود نیروهای تخصصی در ساختار های ادرای عنوان کرد: رفع کمبود نیروهای تخصصی با بزرگ شدن ساختارهای اداری میسر می شود.
مهرداد ترابیان با بیان این مطلب افزود: بزرگ شدن ساختارهای اداری برای سازمان ها و ادارات به ویژه نهاد های مردمی که ارتباط تنگاتنگی با شهر و زندگی شهروندی دارند امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. وی ادامه داد: به تبع تبیین این رویکرد افراد متخصص در جایگاه مسئولیتی خاص متناسب با نیاز ساختارهای اداری و خدماتی قرا می گیرند و این مهم نیز باعث افزایش کارآیی و میزان بهره وری حداکثری سازمان می شود. این مسئول با تاکید بر افزایش جذب نیروهای متخصص و کارآمد در سیستم های ادارات خدمات رسان شهری عنوان کرد: تنها راه ارتقاء كيفي مجموعه شهرداري جذب نيروهاي متخصص است و این مهم نیز در راس اولویت های کاری این مجموعه قرار دارد. ترابیان، برگزاری آزمون هاي تخصصي را در افزایش سطح آگاهی های افراد موثر دانست و با تاکید بر استمرار پرسنل و کارمندان حوزه های مختلف شهرداری گفت: جذب نيروهاي تخصصی در شهرداري ها همچنین افزایش اطلاعات کارشناسی سایر افراد موجب می شود ساختارهای اجرايي و برنامه ريزي در اين نهاد به سمت تخصصي شدن پيش رود. وی ادامه داد: تحقق این مهم در ساختار اداری مدیریت شهری، رسید به اهداف این مجموعه را موجب می شود. ترابیان با اشاره به پيچيدگي هاي زندگي شهري، تنوع خدمات مورد انتظار شهروندان را یادآور شد و گفت: این مهم ضرورت بكارگيري نيروهاي كارآمد و متخصص را بيش از پيش دو چندان كرده است . مدیر امورمالی شهرداری کرج، تغيير رويكردجذب افراد از روش سنتي به گزينش از طريق آزمون علمي را راهکاری موثر برای جذب نیرو در ساختار های اداری گفت: بهترين روش براي جذب نيروهاي مورد نياز، برگزاري آزمون متمركز و انتخاب افراد از طريق سنجش توان علمي و تخصصي آنان است. ترابیان، بهره گيري از روش هاي نوين و علمي درفعاليت هاي اجرايي از ديگر نتايج ورود افراد متخصص به شهرداري ها دانست و گفت: بايد از حداقل امكانات موجود، حداكثر بهره گيري انجام شود و اين مهم فقط با جذب نيروهاي متخصص و علمي محقق مي شود.
ضرورت فعالسازی کارگروه درآمدی مناطق
مدیر اداری مالی شهرداری کرج بر ضرورت فعالسازی کارگروه درآمدی در مناطق تاکید کرد و افزود: فعالسازی این کارگروه موجب پویایی و جذب حداکثری بودجه های مناطق می شود.
ترابیان، دریافت گزارش روزانه از واحد اجرائیات، درآمد و کمیسیون های مختلف را مهم ارزیابی کرد و گفت: تحقق این رویکرد از دیگر ابزراهای موفق در زمینه جذب حداکثری بودجه است. وی با اشاره به درآمدهای شهرداری کرج در خرداد ماه سال جاری عنوان کرد: درآمد شهردار در ماه گذشته 39 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که از این میزان 30 میلیارد و 600 میلیون تومان جذب شده است. ترابیان با بیان اینکه، درآمد شهرداری در بهار 90 رقمی معادل 65 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است افزود: این رقم در بهار سالجاری به 87 میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود