26 مرداد 1393
شماره خبر: 127499

ساخت و سازها در روستای محمود آباد ساماندهی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ساخت و سازها در روستای محمود آباد ساماندهی می شود


تله کو، معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، از مدیریت، نظارت و کنترل و ساماندهی ساخت وسازها در روستای محمود آباد کرج خبر داد.
محمد صادق تله کو، در جلسه ساماندهی و توانمند سازی اراضی محدوده و خارج از محدوده طرح هادی روستای محمودآباد، ضمن اعلام این خبر گفت: روستای محمود آباد به دلیل واقع شدن در دامنه کوه و دارا بودن آب و هوای کوهستانی، در موقعیت خوب اقلیمی و جغرافیایی کرج قرار گرفته که همین موضوع باعث فروش بی رویه اراضی و ملک ها در این منطقه شده است.به طوری که با وجود نامشخص بودن وضعیت مالکیت برخی اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز بسیاری در این روستا صورت گرفته است که باید مدیریت، نظارت و ساماندهی گردد.
اراضی مسکونی از اداره کل راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار می شود
تله کو، گفت: با توجه به ماده 4 قانون حمایت از توسعه و عرضه مسکن، مقرر شد تا اراضی مسکونی داخل طرح هادی روستای محمودآباد از اداره کل راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شود. همچنین سایت راه و شهرسازی در گلوگاه محمودآباد جمع آوری شده و از این پس به منظور کنترل ساخت و سازها و جلوگیری از ادامه پروژه های غیرمجاز، دهیاری محمودآباد با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی به صورت گشت های منظم و مستمر انجام خواهد شد.
تله کو، همچنین ، در خصوص اراضی غیر مسکونی روستای محمودآباد گفت: مقرر شده است تا نسبت یه واگذاری اراضی با کاربری غیرمسکونی، شامل طرح های تجاری، خدماتی، فضای سبز، بهداشتی ، ورزشی، آموزشی و ...، مکاتبات لازم با سازمان ملی زمین و مسکن جهت اخذ مجوز واگذاری -با توجه به کلیه قوانین و آیین نامه ها- صورت پذیرد. معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، در خصوص نحوه واگذاری انشعابات آب و برق و گاز از سوی شرکتهای خدمات رسانی در این منطقه گفت: به منظور کنترل دقیق در راستای رعایت ماده 8 قانون منع فروش واگذاری ، پس از طی تشریفات واگذاری زمین ها به بنیاد مسکن ،شرکتهای خدمات رسانی آب و برق و گاز می توانند نسبت به واگذاری انشعابات اقدام نمایند.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود