26 آبان 1393
شماره خبر: 131865

شعب محدود بانکی در البرز پاسخگوی جمعیت سه میلیونی نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شعب محدود بانکی در البرز پاسخگوی جمعیت سه میلیونی نیست


استاندار البرز بر ضرورت ایجاد تناسب بین جمعیت استان و تعداد شعب بانکی تأکید و مذاکره با رئیس مرکز بانک مرکزی را در دستور کار شورای بانک های البرز قرار داد.
جلسه شورای بانک های استان به ریاست سیدحمیدطهایی استاندار البرز و با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و جمعی از رؤسای بانک های استان در سالن کنفرانس های استانداری تشکیل شد.
ضرورت ایجاد تناسب بین جمعیت و شعب بانک
سیدحمیدطهایی در این نشست، با اشاره به جمعیت کنونی استان البرز اظهار داشت: تعداد شعب بانک در استان البرز پاسخگوی نیازهای مردم نیست و باید نسبت توسعه این شعب در نقاط مختلف استان و شهرستانها اقدام کرد. وی با اشاره به مصوبه قانون و سقف محدودیت توسعه شعب در استانها، تصریح کرد: طبق مصوبه قانونی، در استانها سقف ایجاد شعب تا 20 شعبه می باشد، اما البرز استان تازه تأسیس است و جمعیت کنونی آن نیاز به تعداد شعب بانکی بیشتری دارد؛ به همین منظور انجام مذاکره ای با رئیس بانک مرکزی کشور ، باید در دستور کار شورای بانک های استان قرار گیرد.
عمرمدیریتی مسئولان همانند ساعت شنی زود می گذرد
استاندار البرز در ادامه ضرورت بهره مندی از فرصت ها در دوران قبول مسئولیت مدیران را مورد اشاره قرار داد و با تشبیه سرعت گذر آن به ساعت شنی، بیان کرد: همانگونه که ساعت شنی به سرعت از مسیر خود گذر کرده و نمی ایستد، دوران مدیریت نیز بسیار کوتاه است و همانند ساعت شنی به اتمام می رسد؛ با این تفاوت که پایان عمر خدمت همانند پایان عمر مشخص نیست، بنابراین مسئولان باید نهایت بهره مندی را از فرصت های محدود داشته باشند. طهایی با تأکید بر اینکه باید ارزش افزوده کار خود را با گسترش شرح وظایف کاری، بالا ببرید،تصریح کرد:برای هر پست شرح وظایفی وجود دارد و اگر سعی کنیم دامنه این وظایف را افزایش دهیم، آن زمان است که ارزش کار خود را نیز بالا برده ایم. استاندار البرز در بخش دیگری افزایش تعداد بانک های خصوصی را موجب توسعه فضای رقابتی دانست و افزود: بانک های خصوصی که به جمع شعب سایر بانک ها می پیوندند قطع به یقین فضای رقابتی را ایجاد می کنند و همین امر نیز ضرورت نظارت های بیشتر بانک مرکزی را می طلبد.
اختصاص تسهیلات بانکی به دستاوردهای پژوهشی در استان
نماینده عالی دولت در استان البرز،در ادامه به ظرفیت های علمی و دستاوردهای دانشمندان این استان و ضرورت بهره مندی از این پتانسیل در اجرای سیاست های مقام معظم رهبری و تحقق منشور اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دستاوردهای هسته ای استان و تولید داروهای خاص توسط محققان علمی البرز، این زمینه را فراهم می آورد تا طرح های اقتصادی پژوهشی را به چرخه تبادل سرمایه آورده و زمینه توسعه رقابت را در این عرصه ایجاد نماییم.
تأمین سرمایه، موتور محرکه بانک ها
استاندار البرز تأمین سرمایه را نیز اصلی اساسی در رونق گیری فعالیت بانک ها دانست و افزود: سرمایه اصلی ترین موتور محرکه در تبادلات مالی بانک ها است، لذا انتظار می رود مدیران بانک های استان راهکارهای رونق کسب و کار را در این زمینه ارائه دهند.
انعطاف پذیری در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی
طهایی در بخش دیگری به شرایط اقتصادی کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در این برهه باید از برخی سخت گیری ها جلوگیری کرد و با انعطاف پذیری در قوانین بانکی آن هم در چارچوب موازین قانونی، زمینه رونق تولید را فراهم آورد و در اخذ مالیات و ارزش افزوده بانکی، منعطف تر عمل نمود.
لزوم ارتقاء سطح علمی کارشناسان بانک ها و تحلیل مسائل اقتصادی
استاندار البرز در ادامه ضمن تأکید بر توسعه امور بانکی، ارتقاء سطح تحصیلات کارشناسان امور بانکی را به منظور تحلیل و اشراف بر مسائل روز اقتصادی مهم خواند و تصریح کرد: نحلیل و ارزیابی کارشناسان بانکی علاوه بر تسلط به تصمیمات و ارائه راهکارها، موجب جذب مشتری نیز خواهد بود و این امر جز در سایه آموزش کارکنان بانک مسیر نخواهد بود.
در ادامه این نشست، رؤسای بانک ها، ضمن برشمردن تعداد شعب و اهم فعالیت ها، روند ارائه تسهیلات بانکی را تشریح کردند. ضرورت افزایش درگاه های پز، ایجاد شعب بانکی در مناطق محروم روستایی از جمله محوری ترین موضوعات طرح شده در نشست شورای بانک های استان بشمار می رفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود