30 تیر 1395
شماره خبر: 166797

دفتر سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد البرز با حضور استاندار البرز افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دفتر سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد البرز با حضور استاندار البرز افتتاح شد


طی مراسمی با حضور استاندار البرز، مدیرمسئول و جمعی از مدیران و اهالی رسانه، دفتر سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد در استان البرز افتتاح شد.
با حضور "سیدحمیدطهائی"استاندارالبرز،" علیرضا بختیاری"، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد و جمعی از مدیران، دفتر سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد افتتاح شد. سیدحمید طهائی استاندار البرز در این مراسم با مهم دانستن ارتباط بین اقتصاد و فرهنگ گفت: در شرایطی که کشور به دنبال استقرار بنیان های اقتصاد مقاومتی است، فعال شدن دفتر سرپرستی دنیای اقتصاد در این استان می تواند زمینه ساز تحقق بخشی از اهداف و برنامه ها باشد.
"دنیای اقتصاد" به کمک توانمندسازی اقتصادی در استان خواهد آمد
وی تصریح کرد: باید بتوانیم از توانمندی های مجموعه دنیای اقتصاد در استان استفاده کنیم. استاندار البرز ادامه داد: فعالیت نشریه دنیای اقتصاد در البرز زمینه توانمندسازی بخشی از اقتصاد در استان خواهد بود. طهائی با اشاره به اینکه با روزنامه سراسری دنیای اقتصاد سالهاست که عجین هستم ادامه داد: این روزنامه توانسته است بعنوان مرجعی برای مباحث اقتصاد درکشور جای خود را باز کند و در بین سازمان های دولتی و بخش خصوصی نیز جایگاه ویژه خود را داشته باشد.
گستره فراگیر فعالیت روزنامه دنیای اقتصاد چشمگیر است
استاندار البرز با بیان این نکته که فعالیت نشریه دنیای اقتصاد منحصر به پیش بینی اقتصاد نیست، افزود: در زیر مجموعه فعالیت های دنیای اقتصاد، کنفرانس ها و همایش های ملی تشکیل می شود که عمده آن مرتبط با مسائل اقتصادی کشور است. طهائی ادامه داد: این روزنامه مرکب از تیم های مطالعاتی و اساتید و اعضای هیات علمی در رشته های اقتصادی است و همین امر سبب شده تا زاویه دید اقتصادی نسبت به مسائل آینده اقتصاد ایجاد شود.
دنیای اقتصاد در سایر استانها هم فعال شود
استاندار افزود: این روزنامه نه فقط در استان البرز که در سایر استانها نیز باید استعدادهای خود را فعال کند. وی با اشاره به مدیریت روزنامه سراسری دنیای اقتصاد توسط دکتر بختیاری گفت: مدیریت این رسانه با ابتکار و خلاقیتی که در اقتصاد – رسانه ایجاد کرده موقعیت ممتازی را برای این روزنامه بوجود آورده و همین امر نیز دنیای اقتصاد را متمایز ساخته است.
دنیای اقتصاد الگوی سایر رسانه ها
وی در پایان آغاز بکار دفتر سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد در استان البرز را به خانواده دنیای اقتصاد تبریک گفت و افزود: امیدمی رود این رسانه برای سایر نشریات نیز الگویی در جهت روشنگری، اگاهی بخشی در حوزه تخصصی و اطلاع رسانی نسبت به مسائل اقتصاد باشد.
استاندار البرز از مدیران توانمند کشور هستند
"علیرضا بختیاری" مدیرمسئول روزنامه سراسری دنیای اقتصاد نیز در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به این نکته که استاندار البرز از مدیران اجرایی توانمند کشور هستند،گفت: مبنای کار دنیای اقتصاد ایجاد شرایطی ویژه بر مبنای اقتصاد رقابتی و توجه به بخش خصوصی است.
مدار دنیای اقتصاد بر فضای بخش خصوصی می چرخد
وی با اشاره به اینکه حرکت دنیای اقتصاد بر مدار بخش خصوصی می چرخد، افزود: در دولت اصلاحات و سایر دولت ها نیز حرکت ما تغییر نکرده است و بسته به نگاه دولت ها به بحث اقتصاد رقابتی تر و توجه به بخش خصوصی بوده است، دنیای اقتصاد حمایت های خود را داشته است. وی با بیان اینکه دنیای اقتصاد نگاهی آزاد و گسترده دارد، تصریح کرد: جدای از مشی سیاسی، دنیای اقتصاد در جریان آزاد اطلاعات حرکت می کند و در هیچ برهه ای نیز رویکرد خود را تغییر نداده است. مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد گفت: حمایت از بخش خصوصی نگاه روزنامه دنیای اقتصاد است. وی ادامه داد: مجموعه موسسه مطبوعاتی دنیای اقتصاد در این دولت شکل گرفته است. بختیاری با اشاره آمار پایین تیراژ مطبوعات در کشور تصریح کرد: متأسفانه تیراژ روزنامه های کشور زیر یک میلیون نسخه (950 هزار نسخه) است نیاز مردم را در سبد کالای رسانه ای تأمین نمی کند. وی افزود: حال باید دید اگر تیراژ 600هزار نسخه روزنامه های کشور را با محاسبه 80 میلیون نفر تقسیم کنیم به هر نفر چه تعداد روزنامه خواهد رسید؟ وی افزود: این شرایط در حالی است که تیراژ روزنامه های سایر کشورها نظیر ژاپن روزانه 65 میلیون نسخه است و این بدان معناست که به ازای هر دو نفر یک نسخه روزنامه منتشر می شود.
مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد با بیان اینکه وضعیت رسانه های مجازی نیز موقعیت رسانه ای سایر کشورها را از ما متمایز ساخته و آمار مذکور بدون احتساب نقش رسانه های مجازی است، افزود: در حال حاضر بالاترین آمار تیراژهای 6 میلیونی روزنامه ها در جهان به کشورهای ژاپن، چین و هند اختصاص دارد و در مقایسه با کشور وضعیت مطلوبی نداریم. بختیاری با بیان اینکه نگاه دنیای اقتصاد به فهم مخاطب نگاهی متفاوت است، گفت: روزنامه «فایننشال تریبیون» با 900 هزار نسخه پرینت و روزنامه وال استریت ژورنال با 600 هزار نسخه در گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» منتشر می‌شود در کنار مشترک های اینترنتی که از سراسر نقاط دارد که در کل 1/5 میلیون نسخه فیزیکی می رسد و در سراسر اروپا و امریکا توزیع می شود. وی با بیان اینکه وضعیت مطبوعات کشور مطلوب نیست، افزود: مراجعه روزانه به سایت دنیای اقتصاد روزانه 130 هزار کاربر است که این حاکی آن است که دنیای اقتصاد بعنوان مرجع و رفرنس اقتصاد نقش ویژه ای ایفاد می کند.
دنیای اقتصاد به دو زبان فارسی و انگلیسی در استان البرز منتشر می شود
بختیاری با اشاره به ضرورت انتشار زبان انگلیسی زبان در کشور گفت: از بدو آغاز بکار به جهت حضور سرمایه گذاران خارجی به کشور تلاش خود را بکار گرفتیم تا دنیای اقتصاد به زبان انگلیسی نیز منتشر شود. وی با اشاره به پتانسیل های مهمی که در حوزه صنعت و نیروی انسانی دارد،افزود: این ظرفیت در روزنامه سراسری دنیای اقتصاد وجود دارد که پروژه های ویژه استان البرز در حوزه سرمایه گذاری خارجی به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر شود.
کاشانی: دنیای اقتصاد در البرز حرفه ای حرکت می کند
سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز نیز در بخشی از این مراسم گفت: اگر قرار باشد حرکت جدی در عرصه اقتصاد داشته باشیم باید از توانمندی رسانه ها در این زمینه استفاده کنیم، یکی از ارکان پرداختن به اقتصاد مقاومتی باید این مسئله باشد که از ظرفیت بزرگ رسانه ای بهره مند شویم. وی افزود: دنیای اقتصاد نگاه ویژه ای به اقتصاد دارد و با حرکت حرفه ای مسیر خوبی را برای علاقمندان به حوزه اقتصاد فراهم کرده است. کاشانی گفت: البرز ظرفیت زیادی در این بخش دارد و این روزنامه بنوعی اقتصاد و رسانه را به یکدیگر پیوند داده است. در این مراسم شماری از مدیران کل استانداری و مسئولان فرهنگی استان نیز حضور داشتند. گفتنی است، دنیای اقتصاد در استان البرز به سرپرستی"اسماعیل حیدرپور" و سردبیری" سپیده غفاری" منتشر می شود.



ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود