3 اسفند 1390
شماره خبر: 5098

ششمین کرسی آزاداندیشی دانشجویی البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ششمین کرسی آزاداندیشی دانشجویی البرز برگزار شد

ششمین کرسی آزاداندیشی دانشجویی استان البرز به همت بسیج دانشجویی این استان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرج و با موضوع بررسی عملکرد و کارآمدی مجلس‌های پس از انقلاب برگزار شد.
در این کرسی آزاداندیشی نمایندگان دو جنبش بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی بیدار در حضور جمع کثیری از حاضران تحلیل‌های خود را از عملکرد مجالس در ادوار مختلف و تأثیرات آنها بر حرکت نظام جمهوری اسلامی بیان داشتند و انتقاداتی را به جریان‌های حاکم اعم از اصولگرایی و اصلاح طلب بیان کردند. در این نشست نمایندگان بسیج دانشجویی با اشاره به این که به فرموده مقام معظم رهبری برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی موجب روشن شدن ابعاد موضوعات مهم و بیان حقایق می‌شود رونق اینگونه برنامه‌ها به ویژه در محیط دانشگاه‌ها را یک ضرورت دانستند و از تداوم آن در مقاطع مختلف سال استقبال کردند.
نمایندگان تشکل بسیج دانشجویی مردمی بودن، ارائه رفتار عالمانه سیاسی، مطالبه‌گری حق مردم، استکبار ستیزی و پیروی از اصول انقلاب و ولایت فقیه را از مشخصه‌های بارز یک نماینده متعهد عنوان کرده و معتقد بودند هرگاه این مولفه در نزد نمایندگان مردم و گروه‌های سیاسی مورد غفلت واقع شد کشور آسیب‌های فراوانی را از این ناحیه دید. این نمایندگان با اشاره به مجلس ششم، آن را عامل آسیب‌های کشور در آن مقطع زمانی بیان کردند و بحث عقب‌نشینی از حق داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای را یکی از مصداق‌های بارز آن عنوان کردند.
نمایندگان تشکل دانشجویی بیدار نیز در ادامه این کرسی آزاد اندیشی به بیان نظرات خود پرداختند و در پاره‌ای از موارد در مقام پاسخگویی به انتقادات بسیج دانشجویی برآمدند.
آنها با بیان اینکه در تمام هشت دوره مجلس شورای اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به نیازهای مردم یکی از دغدغه‌ها عنوان شده است، شدت و ضعف پیگیری این مطالبه را یکی از شاخص‌های اصلی مجلس‌ها عنوان کردند. این افراد معتقدند مردم تنها با دغدغه معیشت در انتخابات حضور نمی‌یابند و به دنبال سایر نیازهای اجتماعی خود اعم از فضای باز سیاسی و بیان عقاید و پرسشگری هم بوده‌اند. نمایندگان تشکل دانشجویی بیدار با دفاع از عملکرد مجلس ششم به عنوان یکی از پارلمان‌های پویای ادوار مختلف به انتقاد از مجلس‌های هفتم و هشتم پرداختند و گفتند: متاسفانه در مجلس هفتم و هشتم شاهد فعالیت کم‌اثر و منعفلانه نمایندگان بودیم و همین مسئله موجب شد دولت با عبور از بسیاری از ضوابط و قوانین کشور هر آنچه مد نظرش بود را به اجرا درآورد و امروز بسیاری از مشکلات موجود به خصوص در بحث اقتصادی مرهون همین ضعف نظارت و پرسشگری مجلس بوده است.
بحث تحریم‌های غرب علیه ایران و شدت و ضعف توجه به آن در ادوار مختلف مجلس و نوع نگرش به بحث انرژی هسته‌ای از دیگر مباحثی بود که توسط نمایندگان تشکل دانشجویی بیدار مطرح و توسط طرف مقابل پاسخ داده شد.
در خلال صحبت‌های نمایندگان دو تشکل دانشجویان حاضر در سالن از طریق قرعه‌کشی سؤالات خود را مطرح می‌کردند ضمن آنکه در چند نوبت صحبت‌های نمایندگان تشکل‌ها از سوی حاضرین مورد تشویق و یا اعتراض قرار گرفت که با دخالت مسئولان برگزاری نشست خاتمه پیدا کرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود