26 مرداد 1392
شماره خبر: 57528

ایجاد تشکل واحد اصحاب رسانه، ضرورتی گریز ناپذیر/ انحطاط رسانه با فروش خبر رقم می خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ایجاد تشکل واحد اصحاب رسانه، ضرورتی گریز ناپذیر/ انحطاط رسانه با فروش خبر رقم می خورد


استاندار البرز بر ضرورت شکل گیری تشکلی واحد برای اصحاب رسانه تأکید کرد و گفت: این مهم بخش قابل توجهی از مطالبات اهالی رسانه را محقق می سازد.
دکتر اصغر عربیان در آیین گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و روز خبرنگار که در سالن شهدای دولت استانداری و با گردهمایی بیش از 200 سرپرست و خبرنگار از رسانه های استان برگزار شد، بیش از 5 ساعت صبورانه مستمع دغدغه های اهالی رسانه شد هر روز را روز خبرنگار دانست و جان کلام خود را با تشبیه خبرنگاران به سفیران حماسه حضور در صحنه رویدادها آغاز کرد و گفت: واژه حماسه را مکرر شنیده اید، مادر حماسه ها در حضور خلاصه می شود ، حضور اساس عمل و محقق حماسه است، حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در متن جامعه وصحنه رویدادها تکرار روزانه حماسه است، بنابراین هر روز را باید روز خبرنگار نامید. طرح دغدغه های خبرنگاران و اصحاب رسانه محور سخنان استاندار البرز بود. وی در خصوص موضوع بازدید اخیر از تعدادی دفاتر رسانه های استان و برخی ابهامات در این مورد بیان کرد: به جهت برخی محدودیت ها، امکان سرکشی و بازدید از تمامی رسانه ها وجود نداشت اما این موضوع در برنامه کاری من قرار دارد و آن را تکلیفی برای خود میدانم و همین جا مقدم تمامی اهالی عرصه رسانه و خبر استان را که فرصتی برای بازدید دست نداد گرامی میدارم.
خبرنگاران در پاسخگویی مسئولان اثرگذارند
نماینده عالی دولت در استان البرز در تبیین نقش خبرنگاران و پاسخگویی مسئولان به منظور رفع شائبه ها نیز گفت: هر کسی که نام مسئول را به همراه دارد وظیفه اش پاسخگویی است، اگر خبرنگاران نباشند مسئولان نیز نمی توانند وظیفه پاسخگوئی را به درستی ایفا کنند چرا که نقدی وجود نخواهد داشت و آن موقع است که پاسخ صحیح و غلط در هم آمیخته می شود. وی افزود: این رسالت خبرنگاران است که وجوه غلط و صحیح رویدادها و اخبار را از یکدیگر جدا کنند و این فرصت را در اختیار مسئولان نیز قراردهند تا شفاف سازی صورت گیرد.
جریان تبادل اطلاعات به مثابه خون جاری در رگ های جامعه یا رگهای عصبی است

دکتر عربیان در ادامه نقش اصحاب رسانه در تبادل اطلاعات را به مثابه خون جاری در رگ های جامعه تشبیه کرد و گفت: جامعه به ارگانی زنده شبیه است که جریان اطلاعات همانند رگ هایی حیات را در آن جاری می سازد و به محض توقف نیز ادامه حیات با مشکل مواجه خواهد شد. وی افزود: امروز تبادل اطلاعات به مثابه رگهای عصبی است که پیام ها را از مغز به اعضاء و بالعکس منتقل می سازد؛ نقش تبادل اطلاعات امروزه در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، (دولتی و بخش خصوصی) بر کسی پوشیده نیست.
ضرورت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود