25 دی 1393
شماره خبر: 135745

آنروی تیترهای مسموم

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

آنروی تیترهای مسموم


چندی است یک سایت یا بهتر بگویم یک ارسال کننده پیامک های جهت دار و معمولا پرحاشیه ـ که دیگر وجهه شناخته شده ای نزد اصحاب رسانه و مسئولان دارد ـ با زدن برچسب اتهام و افترا، بدون استناد و استدلال و در جهت منافع مشترک با عده ای خاص، دست به تهمت و تخریب می زند.
این پایگاه پیامک رسان، در آخرین عملیات روانی و تخریبی که به بهانه یک تغییر و تحول در اداره کل کتابخانه های استان البرز انجام گرفت مطالبی را منتشر کرد که هر فرد مطلعی با قدری تامل به سستی و بی اساس بودن آن پی می برد. ر عین حال بنده به عنوان فردی که دانشجوی کسی بوده ام که توسط این پایگاه مورد افترا و تخریب قرار گرفته و شناختی که از نحوه تدریس، سوابق مدیریتی و صحبتی که با برخی دوستان مشترک داشته ام، نکاتی را در تحلیل این مطلب برای شفاف سازی و پرهیز از انتشار اینگونه آلودگی ها در فضای رسانه ای کرج ذکر می کنم.
1- محور اتهام و در واقع تنها برچسبی که در مطلب و پیامکهای این سایت برای تخریب م.ع (به اصطلاح و گفته این پایگاه) به کار رفته است عضویت در جریان انحرافی و مسئولیت ستاد این جریان در کرج بوده است این ادعای بدون استدلال که در خود سایت نیز «به نقل از گفته ها» مستند شده است تا چه حد با واقعیت همخوانی دارد؟ در انتخابات سال ۸۴ اصلا موضوعی به نام جریان انحرافی وجود خارجی نداشت و لیدر این جریان نیز نه تنها فعالیت ستادی نداشت بلکه اصلا فرد شناخته شده ای نبود، چنانکه نامزد منتخب نیز به نسبت سایر نامزدها، چهره چندان مشهوری محسوب نمی شد و بیشتر به دلیل مدیریت جهادی در شهرداری تهران مورد توجه بوده و فاقد یک تشکیلات سیاسی و ستادی منسجم بود. عمده فعالیت های تبلیغاتی در آن زمان به صورت خودجوش و غیر سازمان یافته بود. انتخابات ریاست جمهوری نهم، در کمال نظم و آرامش و بدون حاشیه برگزار شد. بعدها جریان انحرافی با حاشیه سازی های یکی از عناصری که به تدریج خود را به رییس جمهور وقت نزدیکتر می کرد در اواخر دولت نهم مطرح و در اوایل دولت دهم به اوج خود رسید. ضمن اینکه افرادی که به لحاظ تشکیلاتی متصل به دولت وقت و یا این جریان کذایی بودند به سرعت پله های قدرت را طی کردند اما حافظه رسانه های محلی، لااقل فراموش نکرده که هنگام معرفی م.ع به عنوان مدیر اداره ای همچون فرهنگ و ارشاد کرج، آن هم در سال پایانی دولت نهم، جلسه معارفه با فشار یکی از نمایندگان مرتبط با دولت لغو شد و پس از پیگیری و حمایت اصحاب فرهنگ و رسانه کرج ـ که درپی یک انتصاب مستقل از فرهنگ بومی کرج بودندـ موضوع مرتفع شد.
2-این سایت در ادامه مدعی فعالیت محوری م.ع در ستاد انتخاباتی این جریان در سال ۸۸ شده، این در حالی است که در آن زمان طبق اسناد و مکاتبات موجود که قاعدتا در بایگانی فرمانداری کرج باید موجود باشد مسوولین ستاد هر نامزد مشخص و معلوم بوده و اساسا وی به دلیل داشتن مسئولیت دولتی امکان فعالیت ستادی نداشته است. ضمن اینکه محور فعالیت های ستاد مذکور در سال۸۸ با همان نماینده ای بوده است که به دلیل دیدگاه های انتقادی م.ع، مخالف وی بوده و مانع برگزاری جلسه معارفه اداره ارشاد کرج شده بود!
3-این سایت در ادعایی جالب،‌گفته است م.ع رئیس ستاد جریان انحرافی در انتخابات ۹۲ بوده است! این در حالی است که هر فرد عاقلی می توانست تشخیص دهد که لیدر جریان انحرافی توسط شورای نگهبان تائید نخواهد شد کما اینکه برخی افراد وابسته به این جریان حتی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس در سال ۹۰ تایید صلاحیت نشدند و اشاره های شورای نگهبان به روشنی خبر از رد صلاحیت این فرد در صورت کاندیداتوری می داد و اساسا وی قبل از تشکیل ستاد انتخاباتی و ماهها قبل از ایام تبلیغات و فعالیت ستادی، رسما رد صلاحیت شد. نکته مهم دیگر این که م.ع تنها در دوران استانداری دکتر عربیان به استانداری راه یافت که همگان به سلامت فکری و اداری عربیان و عدم وابستگی او به جریانات سیاسی بویژه جریان انحرافی اذعان دارند و مخالفت های این جریان با وی در دوران استانداری گویای این موضوع است. نکته جالب توجه اینکه پس از انتصاب عسگری به عنوان مشاور استاندار، دفتر رییس جمهور وقت با ارسال نامه ای به امضای جانشین لیدر جریان انحرافی، ضمن عدم تائید این انتصاب از عربیان خواسته بود که این حکم کأن لم یکن تلقی گردد که این موضوع با دفاع و مقاومت استاندارعربیان پس از یکی دوماه فشار و پیگیری نهاد فروکش کرد. حال چگونه اتهام مسئولیت ستاد جریان انحرافی با وجود این اسناد که در بایگانی استانداری قاعدتا موجود می باشد، قابل طرح خواهد بود؟
4-م.عسگری چه نیازی به تغییر رنگ دارد؟ مگر در همین دولت تدبیر و امید واحد دانشگاهی فرهنگ و هنر البرز پس از گذشت تنها سه سال از تاسیس در میان مراکز فرهنگ و هنر کشور در اواخر سال ۹۲ به عنوان مرکز نمونه انتخاب نشد؟ ما به عنوان دانشجوی این مرکز شاهد فعالیت های مدیریتی بدون هرگونه سیاسی کاری وی بودیم کما اینکه با مشارکت و همدلی دانشجویان ـ که به واسطه روابط حسنه درون دانشگاه ایجاد شده بود ـ غرفه دستاوردهای این مرکز به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه تهران در میان ۹۹ مرکز دانشگاهی انتخاب شد.
مگر به صرف فعالیت در یک ستاد انتخاباتی آن هم در حدود ۱۰ سال پیش، می توان یک فرد را ساقط و تخریب کرد؟ و سوابق علمی و فرهنگی و حتی انتقادی او نسبت به جریان انحرافی را ـ‌که باعث همان مکاتبه مذکور از نهاد ریاست جمهوری وقت شد ـ نادیده و حتی معکوس جلوه داد؟ و هزینه هایی که برای ساختن مدیران بومی در این استان شده است را با اتهاماتی بی اساس به باد داد؟ مگر این گونه رویکردها با روند اعتدالی دولت و تأکید رئیس جمهور محترم بر استفاده از تمام ظرفیتها و فراجناحی بودن سازگار است؟ ضمن اینکه اگر چنین شخصی با این روابط که سایت مذکور مدعی آن شده است می خواست برای رسیدن به پست ومقام تلاش کند یا رنگ عوض کند به راحتی می توانست در دولت قبل ضمن هماهنگ شدن با فلان نماینده و فلان جریان به پست هایی به مراتب بالاتر از اینها دست یابد کما اینکه برخی افراد با توان کمتر اینچنین کردند ولی م.ع تاسیس یک دانشگاه برای فرهنگ و هنر البرز را به پست مدیرکلی که در همان دولت می توانست بگیرد ترجیح داد و خدمت علمی و دانشگاهی را برگزید. 5-جالب اینجاست که تنها دستاویز این سایت برای تخریب این مدیر که دارای کارنامه عملکرد مشخص در این استان است تهمت عضویت در جریان انحرافی است افترایی که از جنس اتهاماتی است که به راحتی به هر فردی قابل چسباندن است و این در حالی است که از کارنامه عملکرد وی هیچ سخنی به میان نرفته است. سایت مذکوردر حالی دلسوز دولت تدبیر و امید شده که در روند تخریب و برکناری اولین استاندار دولت تدبیر و امید، سنگ تمام گذاشت و تصویری از یک فضای زشت رسانه ای را در اذهان به یادگار گذاشت تصویری که در سوابق عملکرد و رویکردهای این سایت به قدری تکرار شده که دیگر برای همگان جایگاه و اعتبار آن مشخص و مشهود است. فعلا از واکاوی بیشتر فعالیت ها و اهداف و حامیان مالی و خط دهندگان به این سایت گذشته و به همین مقدار اشاره بسنده می کنیم.
نام: ع-ز-

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود