18 اسفند 1394
شماره خبر: 160040

روند سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و آموزش کشور قابل قبول نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

روند سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و آموزش کشور قابل قبول نیست


معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: روند سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و آموزش کشور قابل قبول نیست.
اسکندر زند در همایشی به مناسبت چهارمین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان «منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و نیروی انسانی» که در محل مرکز آموزشی دکتر جوانشیر کرج برگزار شد، به مرور تاریخ دست کاری بشر در طبیعت پرداخت و اظهار کرد: از حدود ۱۰ هزار سال قبل که بشر به کشاورزی روی آورد به دلیل جمعیت کم و وسعت عرصه ها، دخل و تصرف انسان در طبیعت نمود چندانی نداشت اما رفته رفته با افزایش جمعیت، تخریب ها گسترده و تاثیر آنها در زیست بوم بیشتر شد. زند در ادامه اکستریم ها را یکی از نمودهای تغییر اقلیم دانست و ادامه داد: طبیعت هم اکنون آغاز به عصبانیت کرده و آثار مخرب خود را نشان می دهد لذا هر اقدام نسنجیده به طور قطع تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت و به همین دلیل امروز بیش از گذشته باید برای دست کاری در طبیعت احتیاط به خرج دهیم.
نگاه به طبیعت و دانش بنیان شدن قوت گیرد
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه روند سرمایه گذاری در تحقیق و آموزش کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست و در صورتی که این روند استمرار یابد و پشتوانه قوی برای اقدامات نداشته باشیم، آیندگان ما را زیر سوال خواهند برد و وارث تخریب ها می شوند. زند در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد با همت جمعی، کشور در حوزه نگاه به طبیعت و دانش بنیان شدن قوت گیرد تا بتوان از میراث ملی به نحو مطلوبی حفاظت به عمل آورد

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود