8 خرداد 1395
شماره خبر: 163809

دیدار مدیر عامل کانون با استاندارالبرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دیدار مدیر عامل کانون با استاندارالبرز


مدیر عامل کانون کشور ،مدیر کل کانون البرز و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کانون کشور با استاندار البرز دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار علی رضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان،در سخنانی با اشاره به این که کانون البرز باید در کشور تراز باشد ،از اهم فعالیت های کانون از جمله کتاب خانه های سیار روستایی و عملکرد آن و انجام تمام امور مربوط به آن توسط یک مربی سخن گفت . وی با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری (مدظله العالی )از کانون به عنایات ایشان به کانون در سفر های استانی اشاره کردند و افزودند: پس از هر سفر استانی رهبر،پروژه هایی به کانون اختصاص داده شده است که نشان از حمایت ایشان از کانون دارد. عرضه ی محصولات کانون در مدارس ،تولید لوازم التحریر با طرح های ایرانی- اسلامی از دیگر مواردی بود که مدیر عامل در این دیدار به آن اشاره کردند. حاجیان زاده در پایان بخش اول سخنانش از استاندار خواست که با توجه به ریاست ایشان در شورای آموزش و پرورش استان،حمایت قوی تری از کانون داشته باشند. محمود مروج مدیر کل کانون استان البرز در ادامه ی سخنان مدیر عامل در سخنانی ضمن ابراز خوش حالی از این که دوباره در سنوات آخر خدمتش به استان پدری اش برگشته گفت: دو مورد در خصوص کانون و فعالیت هایش در استان قابل توجه است: اول این که فرموده ی مقام معظم رهبری در خصوص کانون و تعبیر ایشان از کرج به عنوان ((ایران کوچک))
نقطه ی قوتی برای کانون و کارهای خاص فرهنگی،هنری و ادبی است و نکته ی دوم حضور افراد آشنا با کانون در مدیریت عالی استان و مجموعه ی استانداری است که به فعالیت های کانون کاملا اشراف دارند. وی در ادامه ی سخنانش گفت: ما در کانون تعبیر ((ایران کوچک )) را حس کرده ایم به نحوی که اعضا و همکاران کانون از استان های مختلف در این مجموعه گرد آمده اند . مدیر کل کانون البرز با اشاره به طرحی با عنوان ((خانه ای بزرگ در ایران کوچک ))گفت: ما با این طرح می خواهیم از محیط و امکانات مان به نحو احسن و در جهت خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان استان،استفاده کنیم . مروج با اشاره به وضعیت موجود و عدم تخصیص اعتبار برای کانون کمبود امکانات را مشکل اساسی برای تراز شدن کانون استان البرز عنوان کرد. وی با اشاره به تدوین طرح مذکور گفت : شرایط و ویژگی های استان و وجود مدیران عالی آگاه در ان بری گسترش فعالیت ها کمک بزرگی خواهد بود ،وی با اشاره به عملکرد مثبت کانون در استان های مختلف و کارهای تأثیر گذار گفت :با حمایت مسئولین استان و استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی و شبه دولتی، در کانون استان سعی خواهیم کرد فراتر از خدمت رسانی حرکت کنیم و قدم های فوق العاده برداریم . سید حمید طهایی استاندار البرز پس از شنیدن سخنان مدیر عامال و مدیر کل کانون ضمن خوش آمد گویی به هیئت کانونی با اشاره به پیشینه ی فعالیت این سازمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: در دوران بعد از انقلاب اسلامی،کانون عام شد و فضایی به وجود آمد که تمام طبقه های جامعه از فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی آن بهره مند شوند. طهایی کانون را یکی از سازمان های موفق و مورد توجه مخاطبان کودک ونوجوان خوانده و با اشاره به نقش و تأثیر گذاری این فعالیت ها افزود:کسانی که دوره ی کودکی و نوجوانی خود را در کانون گذرانده اند،بیشتر اهل مطالعه هستند،شناخت شان از جامعه بیشتر است و راحت تر در حوزه های مختلف ابراز نظر و عقیده می کنند و این ها همه ی ثمره ی تلاشی است که در کانون اتفاق افتاده است وافزود: حال ما باید ببینیم که محتوای فعالیت ها چه بوده که این افراد به افراد شایسته تری تبدیل شده اند،لذا توقع من از کانون این است که هم چون گذشته با برنامه و محتوای مناسب اعضایش را توانمند و شایسته تربیت کند. وی با اشاره به خلا های موجود در سیستم های آموزش رسمی گفت : در کشور به فراوانی شاهد هستیم که فارغ التحصیلان دانشگاهی ما مشکل کار دارند و این یعنی این که این افراد فارغ التحصیل شده در مقاطع مختلف ،فاقد مهارت های کافی در زمینه ی کار آفرینی هستند،پس کانون باید بچه هایی را تربیت کند که بشود تفاوت آن ها را با کسانی که کانون نرفته اند،احساس کرد. طهایی با اشاره به شرایط ویژ ه ی زندگی امروز و وجود تلفن های هوشمند و شبکه های مجازی،نقش کانون را در آسیب شناسی این فضاها و تولید محتوای آموزشی برای کودکان در قالب های مختلف مهم و تأثیر گذار خواند که می تواند مکمل خوبی برای اموزش و پرورش باشد و نهایتا حاصل کار خوبی به وزارت علوم تحویل داده شود.
استاندار البرز با اشاره به تراکم جمعیتی بالای استان گفت با توجه به این تراکم جمعیتی در استان البرز ما سعی کنیم در حد متوسط کشور هم باشیم،باز هم جمعیت دو برابر خواهد شد ،وی هم چنین گفت بخش عمده ای از این جمعیت را مهاجران تشکیل می دهند،لذا به ترتیب اولویت حوزه های مختلف سلامت و ... مد نظر خواهد بود. طهایی هم چنین خواستار نگاه ویژه ی مسئولین کشوری کانون به کانون البرز شد و ابراز امیدواری کرد که بتواند از محدود زمین های باقی مانده در اختیار دولت در شهرستان های مختلف استان،فضایی را به کانون اختصاص دهد . استاندار البرز هم چنین به رتبه ی بالای استان البرز در بخش صنعت و کشاورزی اشاره کرده و خواستار مشارکت بیشتر کانون با بخش خصوصی شد. علی رضا حاجیان زاده،مدیر عامل کانون کشور،پس از شنیدن سخنان استاندار گفت: کانون قبل از حمایت مادی در درجه ی اول احتیاج به حمایت معنوی دارد و باید همکاران ما در کانون استان مجموعه ی استانداری را همراه و همگام باخود بدانندو این کانون است که در ابتدا باید ادعای خود مبنی بر تأثیر گذاری بر مخاطبانش را ثابت کند و با اشاره به فعالیت های خوب کانون کشور در زمینه های گوناگون و معرفی افراد شاخص و هنرمندی که دوره ی کودکی ونوجوانی خود را در کانون گذرانده اند گفت : ما کانون امروز را در آینده خواهیم دید و این آینده ارزش آن را دارد که در حال برای نسل بعد سرمایه گذاری کنیم . وی با اشاره به وجود نیروهای متخصص و توانمند و با انگیزه در کانون گفت : تمام همکاران ما در کانون در همه ی نقاط کشور با امکانات محدود،فعالیت های مهمی را انجام داده اند و ما سعی داریم اصلاح الگوی مصرف که از دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز بوده است را در کانون پیاده کنیم و خوش بختانه این امر در طرح های مختلف ما مشهود است به نحوی که در برنامه ی درست کردن کاردستی با دور ریختنی ها و دوباره نگاه کن ،به اعضایمان آموزش می دهیم که با کم ترین منابع و با بهره گیری از خلاقیت و دقت شان بهترین تولیدات را داشته باشند. حاجیان زاده در پایان سخنانش با اشاره به توانمندی بالای مدیر کل استان و درخواست تعامل بیشتر ایشان با استانداری و هم چنین با خرسندی از شناخت کامل استاندار از کانون و فعالیت های آن ابراز امید واری کرد ه به زودی در کانون البرز شاهد تحولات چشم گیری باشیم. طهایی نیز در بخش پایانی سخنانش از مجموعه ی کانون استان خواست که با به کار گیری نیروهای با انگیزه و علاقه مند که البته کانون مملو از این نیروهاست،زمینه ی حضور کودکان ونوجوانا ن را در مراکز کانون فراهم کنند و سعی کنند که با شیوه های خاص ذوق و استعداد و توانمندی های کودکان را کشف و به رشد بهتر آنان کمک کنند . موسوی ،مشاور عالی استاندار نیز با اشاره به وجود خلا در آموزش های رسمی ،کانون را نهادی دانست که می تواند به خوبی این خلا ها را پر کرده و نقش حمایت کننده و اثر گذار داشته باشد . حاجیان زاده در پایان این دیدار ،فعالیت های مختلف نظیر تقویت مهارت خواندن را از نکات برجسته ای خواند که اگر چه غیر رسمی اما می تواند نقش به سزایی در آموزش های رسمی داشته باشد و این قبیل فعالیت ها را راهی برای بالا بردن اعتماد به نفس و روابط اجتماعی کودکان ونوجوانان دانست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود