26 مرداد 1395
شماره خبر: 168449

بازدید مدیران سازمان قطار شهری شیراز از پارک علم و فناوری استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بازدید مدیران سازمان قطار شهری شیراز از پارک علم و فناوری استان البرز


رئیس جهاددانشگاهی در بازدید مدیران سازمان قطار شهری شیراز از پارک علم و فناوری استان البرز، آموزش های تخصصی، الگوسازی و تجاری سازی علم و فناوری را یکی از اهداف جهاددانشگاهی عنوان نمود.
دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در نشستی که با حضور مدیران سازمان قطار شهری شیراز، رئیس پارک علم و فناوری البرز، معاونین و برخی از روسای واحدهای جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: جهاددانشگاهی در سال 1359 با هدف توسعه فرهنگی، توسعه علمی و فناورانه، آموزش های تخصصی، الگوسازی و تجاری سازی علم و فناوری تشکیل شد. وی با اشاره به اینکه در اساسنامه جهاددانشگاهی فعالیت پژوهشی کاربردی تا مرز تولید نیمه صنعتی بیان شده است، افزود: 20 درصد از بودجه جهاددانشگاهی از بودجه دولتی و 80 درصد از طریق تجاری سازی فعالیت های فناوری و تکنولوژی آموزشی تامین می شود. وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در سطح کشور بیش از 7 هزار نیروی انسانی دارد. دکتر طیبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی است، افزود: افراد بلند پایه علمی کشور اعضای هیات امنای این نهاد را تشکیل می دهند. رئیس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی دارای 42 واحد در کشور است که 12 واحد در استان تهران و 30 واحد در سایر استان های کشور فعالیت دارند. همچنین 15 پژوهشکده مستقل در جهاددانشگاهی فعال هستند. وی ادامه داد: فعالیت های تحقیقاتی در گروه های پژوهشی جهاددانشگاهی تا مرز تولید فناوری انجام می شود و مراکز خدمات تخصصی به صورت حرفه ای این فعالیت ها را به جامعه ارائه می کنند. دکتر طیبی به فعالیت مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: این مجتمع با مساحتی حدود 90 هکتار پژوهشکده گیاهان دارویی، کارگاه های تولیدی، بخشی از پژوهشکده رویان، برق و الکترونیک را در خود جای داده است. وی به فعالیت دو پارک علم و فناوری در استان های البرز و کرمانشاه اشاره نمود و ادامه داد: این پارک ها علاوه بر جهاددانشگاهی به شرکت های دانش بنیان خدمات ارائه می کنند. طیبی درخصوص فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی نیز تصریح کرد: جهاددانشگاهی دارای دو دانشگاه علم و فرهنگ، مهندسی و علوم انسانی و هنر در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است و تلاش ما بر این است تا ارتباط خوبی بین دانشگاهها، پژوهشکده ها و پژوهشگاه های موفق برقرار کنیم. رئیس جهاددانشگاهی افزود: بالغ بر 43 مرکز علمی کاربردی و 130 مرکز آموزشی کوتاه مدت در جهاددانشگاهی فعال هستند.وی با اشاره به فعالیت یک مجموعه اطلاعات علمی در جهاددانشگاهی گفت: این مجموعه، مقالات را برای جوامع علمی جمع آوری و در اختیار علاقمندان قرار می دهد. دکتر طیبی با بیان اینکه نتایج علمی توسط محققان مجموعه در بخش انتشارات جهاددانشگاهی منتشر می شود، افزود: حدود 19 مجله علمی در جهاددانشگاهی منتشر می شود. رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: همه فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری در راستای حل مشکلات جامعه و توسعه است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه های فنی و مهندسی، برق و الکترونیک، پزشکی، صنایع شیمیایی و ... اشاره کرد.
دکتر طیبی خاطرنشان کرد: تقسیم کار ملی در واحدها و بخش های مختلف جهاددانشگاهی بگونه ای است که بدون کوچکترین موازی کاری با اهداف مشخص فعالیت ها انجام می شود. وی مجموعه جهاددانشگاهی را مورد حمایت مقام معظم رهبری عنوان نمود و گفت: تاکنون جهاددانشگاهی موفق به اخذ 24 جایزه جشنواره خوارزمی و 22 جایزه جشنواره رازی در بخش نگاه کاربردی شده است.
رئیس جهاددانشگاهی بیان نمود: جهاددانشگاهی با کمترین استفاده از بودجه دولتی ارزش افزوده خوبی برای نظام به ارمغان اورده است و نگاه ما به بازار کار کاملا حرفه ای است. گفتنی است، در این نشست مهندس اخوان رئیس واحد جهاددانشگاهی علم و صنعت و مهندس خدادادی رئیس واحد جهاددانشگاهی خواجه نصیر به بیان فعالیت واحدهای خود پرداختند. شایان ذکر است، مدیران سازمان قطار شهری شیراز از مرکز ماشین های الکتریکی فشار قوی، خط تولید یو پی اس و آزمایشگاه مهندسی فشار قوی در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بازدید نمودند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود