9 دی 1402
شماره خبر: 298371

۹ دی دشمنان را از شکست دادن انقلاب مأیوس کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



امام جمعه ماهدشت گفت: ۹ دی، تقابل مردم با مردم نبود، بلکه تقابل ملت ایران با مخالفان جریان الهی بود و دشمنان را از شکست انقلاب مایوس کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه شخصیت و زندگی این زنان نشان دهنده تفکر اسلام درباره زن است، مطرح کرد: در رأس تمام زنان برجسته عالم در طول تاریخ، فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر است. امروز جامعه زن در جهان در خلأ به سر می‌برد و گمراهان تاریخ دست او را گرفته‌اند و حرفه‌های تمجیدآمیزی برای فریب زنان می‌زنند. امروز باید این خلأ را جبران کنیم.امام جمعه ماهدشت اضافه کرد: مردم دنیا باید پیام حضرت زهرا (س) را بدانند و افتخار کنند که ایشان را اسوه و الگوی خود قرار دهند. بانوان و دختران جوان و انقلابی برای نزدیکتر شدن به ترسیم حضرت فاطمه (س) از زن مسلمان تلاش کنند. مراکز مرتبط از جمله حوزه‌های علمیه در میان زنان و دختران جهاد تبیین به راه بیندازند.حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: برای درک حماسه ۹ دی باید ریشه‌ها و نتایج این حرکت عظیم و حیاتی را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. ۹ دی، تقابل مردم با مردم نبود، بلکه تقابل ملت صاحب ایران اسلامی و وفادار به قانون اساسی و آرمانهای امام راحل علیه مخالفان با این جریان الهی بود و دشمنان را از شکست دادن انقلاب مأیوس کرد.وی با اشاره به اینکه گرامیداشت ۹ دی بیش از آنکه از جنس شعار باشد که شعار هم در جای خود لازم است، باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد، مطرح کرد: سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های جریان ساز دی ماه است که حرکت، اقدام، تبعیت محض از ولایت، در میدان بودن، اخلاص و معنویت او را خاص کرده بود که می‌تواند الگویی برای جوانان باشد.امام جمعه ماهدشت با اشاره به ترور سردار رشید اسلام شهید سید رضی موسوی بیان کرد: این افراد مخلص که در آسمان معروف و در زمین گمنام هستند، پس از شهادتشان معرفی می‌شوند. انتقام شهادت این دلیرمردان حداقل کاری است که باید انجام داد. با توجه به اینکه ترور شخصیت‌های مهم و دانشمندان ما به دست اسرائیل بوده، پاسخ باید بازدارنده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با طرح این سوال که برنامه اقدام جهاد کشاورزی برای ماهدشت چیست، بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان از نظر زمین و آب تصفیه برای کشاورزان، برنامه امسال شما چه بود و برنامه سال‌های آینده چیست؟ برای حل مشکلات کشاورزان این منطقه چه اقدامی انجام شده است؟ مصلی در اختیار شماست، در جمع کشاورزان برنامه‌های خود را تشریح و به مشکلات رسیدگی کنید.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود