ماجرای قطعی تلفن و اینترنت البرز چه بود؟
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
مدیر مخابرات منطقه البرز با اشاره به مشکلات پیشآمده برای برخی مشترکان در ایام تعطیل گفت: مشکلات احتمالی از جمله قطعی اینترنت یا اختلال در مودمها با تماس مستقیم با بخشهای پشتیبانی قابل پیگیری و حل است.
در روزگاری که اینترنت و تلفن به شریان حیاتی زندگی شهری تبدیل شدهاند، اختلال چندساعته در خطوط ارتباطی میتواند نهفقط یک مشکل فنی، بلکه اختلالی در جریان زندگی، کار، آموزش و حتی درمان باشد. استان البرز، بهویژه کلانشهر کرج با جمعیتی پرتراکم و شبکهای گسترده از مشترکان خانگی و سازمانی، یکی از مناطق حساس کشور در حوزه ارتباطات محسوب میشود. از خانوادههایی که برای تماس با عزیزانشان در انتظار اتصال هستند تا کسبوکارهایی که هر ثانیه قطعی اینترنت را زیان مستقیم میدانند، همه و همه چشم به عملکرد سیستم مخابراتی استان دوختهاند.
در هفتههای گذشته، برخی شهروندان کرجی از بروز اختلال در تلفن ثابت، کندی اینترنت، یا حتی عدم دریافت قبض تلفن گلهمند بودند. اما آیا همه این مشکلات ناشی از اختلال فنی است؟ یا برخی عوامل دیگر در بروز و تداوم این چالشها دخیلاند؟ همزمان، زمزمههایی از توسعه زیرساختهای مخابراتی استان و پروژه عظیم فیبر نوری شنیده میشود که نویدبخش آیندهای پرسرعتتر و باکیفیتتر است.در همین زمینه، برای بررسی دقیقتر دلایل قطعی تلفن و اینترنت، نحوه تعامل و پاسخگویی شرکت مخابرات به مشترکان، وضعیت فعلی زیرساختها و آینده ارتباطی استان البرز، گفتوگویی داشتهایم با عبدالله بیان، مدیر مخابرات منطقه البرز. او در این گفتوگو با اشاره به جزئیات فنی، دلایل اختلالها، روند پیگیری شکایات، و برنامههای توسعهای آینده، تصویری جامع از وضعیت ارتباطات در این استان ترسیم میکند.عبدالله بیان، مدیر مخابرات منطقه البرز با اشاره به برخی مشکلات اخیر در ارتباطات تلفنی و اینترنتی مشترکان اظهار داشت: قطع تلفن در بیشتر موارد به دلیل بدهی بوده و سریعترین راه برای وصل مجدد، پرداخت از طریق سامانه 2000 یا اپلیکیشن "مخابرات من" و یا شماره گیری #2020* است.
وی مطرح کرد: در صورت استفاده از این روشها، اتصال بهسرعت برقرار میشود، مگر آنکه به دلیل اختلال فنی یا تأخیر در پردازش بانکی به تأخیر افتد. در ایام تعطیلات، بانکها فایلهای پرداختی را با تأخیر ارسال میکنند که باعث میشود اطلاعات واریزی با کمی وقفه به سامانه ما برسد.بیان خاطرنشان کرد: به همین دلیل، مشترکانی که در این بازه پرداخت کردهاند، ممکن است دو یا سه روز پس از تعطیلی با تأخیر در وصل شدن مواجه شوند. در مناطقی مانند مسکن مهر و آق تپه، مشکلاتی در زمینه ضعف سیگنال یا خرابی تجهیزات مانند مودم و آداپتور گزارش شده است.
مدیر مخابرات منطقه البرز عنوان کرد: این موضوع نیاز به بررسی حضوری یا تلفنی کارشناسان دارد. ما از مشترکان تقاضا داریم با شماره روابط عمومی 2021 یا با شماره 2020 تماس بگیرند یا به شماره 0262021 پیامک دهند تا مشکلشان با دقت بررسی و رفع شود.بیان با اشاره به برنامه توسعه زیرساختها در استان البرز اظهار کرد: در سال جاری پروژه بزرگ پوشش کامل فیبر نوری در شهر کرج را با اولویت ویژه آغاز کردهایم که پس از تکمیل، بسیاری از مشکلات زیرساختی برطرف خواهد شد.وی با تأکید بر اهمیت تعامل مشترکان گفت: در مواردی که پیامک قبض ارسال نمیشود یا مبلغ قبض ناگهانی افزایش مییابد، مشترکان شماره همراه ثبتشده خود را در سامانه بررسی و در صورت لزوم اصلاح کنند. همکاران ما در واحد 2021 ارتباطات مردمی آماده پاسخگویی و رسیدگی به شکایات هستند.
منبع ایرنا