16 اسفند 1393
شماره خبر: 138879

انتقال آثار تاریخی خوروین به ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

انتقال آثار تاریخی خوروین به ساوجبلاغ


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوجبلاغ از تلاش برای بازگرداندن و انتقال آثار تاریخی روستای خوروین واقع در ساوجبلاغ به این شهرستان خبر داد.
علیرضا طهماسبی با بیان اینکه قرار است آثار تاریخی خوروین به استان البرز انتقال یابد و ما در تلاش و پیگیر این هستیم تا این اشیا باستانی را به شهرستان ساوجبلاغ انتقال دهیم، گفت: این امر به دلیل تعدد و ارزشمند بودن اشیاء نیاز به مکانی با منزلت و امنیت بالا دارد و به همین دلیل در حال یافتن مکان مناسب برای نگهداری و نمایش این اشیاء با ارزش هستیم و رایزنی هایی هم در این مورد انجام شده و مکانهایی را هم بدین منظور مورد بررسی قرار داده ایم و امید است در آینده ای نه چندان دور این امر تحقق یابد.
طهماسبی در ارتباط با تسهیلات گردشگری ساوجبلاغ در ایام نوروز گفت: ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان جلسات متعددی را در این موضوع برگزار کرده اند و تصمیماتی نیز اتخاذ شده و دستگاههایی که در امر ایمنی و خدمات رسانی هستند آمادگی خود را در این باره اعلام کرده و میراث فرهنگی نیز زمینه اطلاع رسانی اقلام اولیه را فراهم ساخته است. وی گفت: جانمایی پایگاههای اطلاع رسانی مشخص و نمایشگاه و جشنواره ای نیز در نظر گرفته شده که قرار است بعد از ایام فاطمیه برگزار شود. این مسئول همچنین از اختصاص چندین مدرسه برای اسکان گردشگران و تسهیل در خدمات دهی توسط ادارات خبر داد و گفت: اداره آموزش وپرورش چندین مدرسه را برای اسکان گردشگران تخصیص داده است. وی گفت: سه ایستگاه به صورت پایگاه اطلاع رسانی در سه راه برغان، کنار رستوران مهدی در اتوبان و پارک سوار قرار خواهد گرفت.
تخصیص 100 میلیون تومان وام
رئیس اداره میراث فرهنگی ساوجبلاغ در خصوص مرمت کاروانسرای ینگی امام گفت: کاروانسرای ینگی امام جزء آثار شاخص شهرستان است و مکاتباتی در خصوص مرمت کاروانسرا انجام شده و قرار بر این شده که اگر اعتباری را بر این موضوع تخصیص دهند نسبت به مرمت این آثار تاریخی اقداماتی صورت بگیرد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوجبلاغ از اشتغال زایی در این اداره خبر داد و گفت: امسال سه کارگاه صنایع دستی برگزار شده که یکی از آنها توسط معاون عمرانی استاندار افتتاح شد و 100 میلیون تومان وام نیز تخصص یافت. طهماسبی در ادامه با بیان اینکه در این اداره کلاسهای آموزشی جهت اشتغال زایی برگزار می شود، گفت: این کلاس ها با شهریه بسیار کم به علاقه مندان در حوزه گلیم بافی، تابلو فرش، دوخت روی لباس، بافت با میل و قلاب بافی و هنر معرق و چرمدوزی آموزش داده می شود که در پایان به هنرجویان مدرک پایان دوره اعطا می شود. به گفته وی علاقه مندان می توانند با این مدارک هم از تسهیلات بانکی برخوردار شوند هم با پرداخت تنها هفت درصد حق بیمه از خدمات بیمه برخوردار شوند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود