15 شهریور 1394
شماره خبر: 148563

صحنه نمایش جای بیان دغدغه های شخصی نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

صحنه نمایش جای بیان دغدغه های شخصی نیست


نویسنده و کارگردان نمایش خوک بازی گفت:برگزاری جشنواره انگیزه هنرمندان حوزه تئاتر را برای ارائه آثار فاخز افزایش می دهد.
عباس هادیان اظهار کرد: داستان خوک بازی از واردات تعدادی خوک توسط صاحبان چند شرکت اقتصادی به یک شهر آغاز می شود . وی خاطرنشان کرد: صاحبان این شرکت ها درابتدا این خوک ها را به صورت رایگان دراختیار مردم قرار می دادند ولی بعد ازمدتی که مردم با این خوک ها انس گرفتند ، ازآنها طلب پول کردند. وی افزود: کم کم فروش خوک دراین شهر به منبع درامدی برای صاحبان شرکت ها تبدیل شد که همین حساسیت مسئولان شهر را برانگیخت . وی ادامه داد: درنهایت مسئولان شهر درمقابل فروشندگان خوک موضع گیری و شورش می کنند و اعتراض خود را نسبت به سونامی ایجاد شده نشان می دهند . هادیان ابراز کرد: مصطفی خدابنده لو،عباس هادیان ،فرید احمدی پور،عباس یوسفی،الهه بیات ،امیرمحرابی،علی محمدی،عایرضا معدنی پورو صالح آهنگر بازیگران نمایش خوک بازی بودند . نویسنده این نمایش گفت: نمایشنامه این اثر برداشت آزادی از داستان ویروس سید مهدی شجاعی است که با زبانی ساده و عامیانه نفوذ فرهنگی دشمن به کشوررا نشان می دهد .
وی دربخش دیگری از صحبت های خود برگزاری جشنواره تئاتر استانی را اتفاقی فرهنگی دانست و گفت: برگزاری این قبیل جشنواره ها انگیزه هنرمندان حوزه نمایش را برای ارائه آثار فاخر بالا می برد .
وی ادامه داد: هنرمندان تئاتر باید از پرداختن به دغدغه های شخصی در نمایش هایی که به روی صحنه می برند بپرهیزند و دغدغه عموم مردم را درآثار خود بیان کنند . وی گفت: تئاتر هنری مردمی است و مردم درمحور این هنر قرار دارند چراکه تا زمانی که مردم نباشند تئاتری به روی صحنه نخواهد رفت .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود