23 آذر 1395
شماره خبر: 171277

اجرای طرح معلم پژوهنده در البرز باید با جدیت دنبال شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجرای طرح معلم پژوهنده در البرز باید با جدیت دنبال شود


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح معلم پژوهنده در مدارس البرز باید با جدیت تقویت شود تا فرهنگ پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان نشر و تعمیق یابد.
خسرو ساکی در همایش متمرکز استانی تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش البرز به مناسبت فته پژوهش که در سالن امام علی (ع) برگزار شد افزود: پژوهش در آموزش و پرورش باید پر رونق تر پیگیری شود که این مهم نیاز به اختصاص اعتبارات پژوهشی مناسب نیز دارد. وی با اشاره به وجود 24 هزار فرهنگی شاغل در البرز اظهار کرد: باید اهمیت و ماهیت پژوهش در مدارس این استان تبیین شود تا دانش آموزانی اهل تفکر و پژوهش در کنار معلمانی پژوهنده داشته باشیم.وی بیان کرد: در دنیای آموزش و پرورش معلم و پژوهش نقشی اساسی دارد زیرا این دو مکمل یکدیگر هستند . مدیر کل آموزش و پرورش البرز از کلاس درس معلم بعنوان یک مرکز یادگیری فعال در امور آموزشی و تربیتی یاد کرد و یاد آور شد: روش معلم در انتقال نکات باید هنرمندانه با رویکرد پژوهش محوری باشد تا دانش آموزان خلاق در آن کلاس رشد پیدا کنند. ساکی تولید دانش ، خلاقیت و نوع آوری را از نشانه های یک معلم پژوهش محور در کلاس درس دانست و اظهار کرد: معلمی که صرفا به اندوخته های قبلی درانتقال دانش به دانش آموزان بپردازد در واقع از دانش ، خلاقیت و نوع آوری فاصله گرفته است لذا معلمان از نظر دانش علمی باید به روز باشند. وی به آمار 4 هزار نفری معلم پژوهنده در مدارس و 120 معلم پژوهشگر برتر کشوری و استانی در البرز اشاره کرد و یادآور شد: این رقم بیانگر توجه بیشتر به پژوهش از سوی معلمان این استان را نشان می دهد. وی گفت : معلم امروز باید به مهارت ها و دانش روز مجهز باشد تا بتواند پاسخگویی مناسب به سئوالات دانش آموزان را داشته باشد. ساکی مدارس را کانون تحولات تربیتی در جامعه ذکر کرد که این مهم بدون توجه به پژوهش های میدانی در عرصه تعلیم و تربیت محقق نمی شود. وی پژوهش را تنها عامل رشد تعلیم و تربیت در کشور دانست که این رویکرد تنها با همت معلم پژوهنده شکل می گیرد. مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: در نوزدهمین دوره معلم پژوهنده در البرز 7 هزار معلم شرکت کردند که از بین آنان 20 معلم پژوهنده به مرحله کشوری راه یافت که یک اثر برتر کشوری شناخته شد. ساکی گفت: دانش آموزان نیز در بخش پژوهش 170 اثر داشتند که در سطح کشور نیز حائز رتبه برتر شدند. وی برگزیده شدن البرز برای دبیرخانه سلول های بنیادی در حوزه دانش آموزی ، اجرای طرح های نانویی، افزایش پژوهش سرا های معلم دانش آموزی از 2 به 8 پژوهش سرا ، کسب رتبه های برتر پژوهشی در المپیاد های داخلی و برون مرزی ، حضور فعال پژوهشگران در نمایشگاه پژوهش استانی و کشوری را از جمله توانمندی های بخش پژوهش این استان ذکر کرد. در این آئین از 182 معلم و دانش آموز پژوهشگر البرزی تجلیل شد. البرز 437 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود