7 مرداد 1391
شماره خبر: 9506

حمایت از اشتغال جوانان در حوزه صنایع دستی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حمایت از اشتغال جوانان در حوزه صنایع دستی

سپیدار آنلاین: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: با همکاری مشاوران جوان استانداری، طرح‌های حمایت از اشتغال جوانان در حوزه صنایع دستی استان اجرا می‌شود.
سعید امینی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان و خانواده‌ها اشتغال است و طی سال‌های اخیر دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سراسر کشور طرح‌های زیربنایی بسیاری اجرا کرده است. وی تصریح کرد: جامعه ایران از نظر میانگین سنی جزو جوامع جوان است و این امر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای کشورمان به همراه دارد.
معاون صنایع دستی استان البرز افزود: اکثریت مطلق جوانان ایرانی از تحصیلات دانشگاهی و عالی برخوردار هستند و به عنوان نیروی کار متخصص و علمی می‌توان از توان آنها به بهترین شکل بهره‌مند شد. امینی تاکید کرد: در کشوری که به این میزان نیروی کار جوان و تحصیلکرده دارد، نباید دغدغه اشتغال به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای جامعه مطرح باشد. وی در پاسخ به این پرسش که حوزه کاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا چه اندازه می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار نقش‌آفرین بوده و تاثیر مثبت داشته باشد، گفت: اگر با برنامه‌ریزی صحیح و علمی حرکت کنیم، بخش مهمی از نیاز اشتغال کشور در همین حوزه قابل ایجاد است. معاون صنایع دستی استان البرز افزود: به عنوان نمونه ما از هنر صنایع دستی ارزشمندی سود می‌بریم که در صورت داشتن برنامه ضمن تامین اشتغال جوانان می‌توانیم تولیدات هنری و ارزشمند خود را به کشورهای دنیا صادر کرده و از نظر اقتصادی نیز برای کشور منافع پایداری را ایجاد کنیم. امینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در استان البرز تحقق این مهم پیگیری می‌شود، گفت: چند طرح در این حوزه در دست اجرا داریم که در صورت تکمیل و بهره‌برداری نهایی از آنها، شاهد تحقق دستاوردهای مثبت و ارزشمند بسیاری خواهیم بود. وی ادامه داد: در آخرین اقدام، مذاکرات و رایزنی‌هایی با مشاوران جوان استانداری و گروه مشاوران جوان استان برای شناسایی و آموزش جوانان علاقه‌مند به فعالیت در بخش صنایع دستی داشتیم. معاون صنایع دستی استان البرز افزود: بر اساس طرح فوق، جوانان مستعد و با انگیزه برای فعالیت در این حوزه شناسایی و با همکاری میراث فرهنگی، استانداری و برخی از دستگاه‌های مرتبط دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار می‌شود.
امینی گفت: در صورت نهایی و کاربردی شدن این طرح می‌توانیم جوانان را در بخش صنایع دستی با آموزش‌های مفید آماده ورود به بازار کار کرده و برای آنها اشتغال‌ پایدار ایجاد کنیم.
وی در پایان گفت: در نخستین گام کلاس‌های آموزشی در رشته‌هایی چون سفالگری، سراجی، قلم‌کاری، نقاشی سفال و تراش سنگ‌های قیمتی طراحی شده است که پس از جذب جوانان علاقه‌مند آنها از این دوره‌های آموزشی برخوردار می‌شوند و سپس برای حضور در بازار کار به مراکز مرتبط معرفی خواهند شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود