9 مرداد 1391
شماره خبر: 9596

برنامه‌های فرهنگی باید بر اساس تعالیم قرآنی طراحی شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برنامه‌های فرهنگی باید بر اساس تعالیم قرآنی طراحی شوند

سپیدار آنلاین: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج گفت: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی باید در زمان برنامه‌ریزی و اجرای این برنامه‌ها توجه ویژه و جدی به تعالیم قرآنی داشته و بر این اساس طرح‌های خود را تدوین کنند.
حجت‌الاسلام علی محمدی‌مجد اظهار داشت: دشمنان اسلام به ویژه کشورهای زورگو و استکباری غرب طی ده‌های اخیر توطئه بسیاری برای دوری امت اسلام از قرآن اجرا کرده‌اند. وی تصریح کرد: غربی‌ها نمی‌خواهند جوانان مسلمان و به طور کلی جهان اسلام با قرآن و کلام وحی مانوس باشند و به همین دلیل از تمام توان خود برای جداکردن مسلمانان از قرآن بهره گرفته‌اند. سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج تاکید کرد: علت کینه و دشمنی غربی‌ها با کلام‌الله مجید آشکار و مشخص است، چرا که آنها می‌دانند در صورت عمل به تعالیم قرآنی از سوی بشریت، موانع بزرگی در راه زورگویی و استعمارگری آنها پدید خواهد آمد. محمدی‌مجد با اشاره به گستاخی غربی‌ها به کلام‌الله مجید ابراز داشت: دشمنان اسلام برای تحقق این توطئه شوم، گستاخی و جسارت بسیاری داشته و حتی با حمایت حاکمان خود اقدام به عمل نفرت‌انگیز قرآن‌سوزی کردند. وی تاکید کرد: در چنین شرایطی جهان اسلام و علمای دینی باید از تمام توان خود برای ترویج آموزه‌ها و تعالیم قرآنی استفاده کرده و اجازه ندهند جوانان ما در دام توطئه‌های شوم غرب گرفتار شوند.
لزوم عمل به تعالیم قرآنی در جوامع اسلامی
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد قرآنی در کشورمان گفت: این برنامه‌ها بسیار ارزشمند و اجرای آنها ضروری است، اما نباید فعالیت‌های قرآنی خود را محدود به ماه رمضان کنیم. محمدی‌مجد با بیان اینکه تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام و انقلاب گسترش یافته، گفت: در چنین شرایطی همه امور کشور باید بر اساس تعالیم و موازین قرآنی انجام شده و به طور کامل برنامه‌های فرهنگی و هنری که در ایران اجرا می‌شود باید برگرفته از این تعالیم باشد. وی در پایان اذعان داشت: نیاز است متولیان دستگاه‌های فرهنگی در زمان تدوین طرح‌های خود به این مهم توجه داشته و تمام برنامه‌های فرهنگی مبتنی بر اصول و آموزه‌های قرآنی باشد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود