10 تیر 1394
شماره خبر: 144849

دادگو: دکه های مطبوعاتی سیگار فروش بسته می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

دادگو: دکه های مطبوعاتی سیگار فروش بسته می شوند


جلسه شورای شهر کرج که با حضور کلیه اعضای شورا، قائم مقام شهردار در صحن پارمان شهری برگزار شد چند مهمان ویژه داشت؛ سردار استاد حسینی فرمانده سپاه، کولیوند و اکبریان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معصومی معاونت عمرانی استانداری که..
دستور جلسه در خصوص راه اندازی اردوگاه اقامتی راهیان نور برای بازدیدکنندگان البرزی در خرمشهر بود. گفتگوی ما با محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج در خصوص مسائل روز شهر کرج را بخوانید:
دستور جلسه امروز شورا در خصوص راه اندازی اردوگاه اقامتی راهیان نور بود در این مورد چه تصمیماتی اتخاذ شد؟
• طی بازدیدی که به اتفاق نمایندگان، استاندار و شهردار از مناطق جنوب کشور داشتیم شاهد بودیم که هر استان یک پایگاه اقامتی راهیان نور برای خودش در آنجا ساخته است. مدتها بود که زمینی برای احداث اردوگاه شهید باکری در شهر خرمشهر برای استان البرز در نظر گرفته شده بود تا محلی برای اقامت راهیان نور استان البرز راه اندازی کند. طی صورتجلسه ای در شورای امروز تنظیم شد باتوجه به بعد مساحت زمینی که داریم و نوع مصالحی که استفاده می شود هزینه این کار حدود 5/7 میلیارد برآورد شده است. یکی از کارهای ارزنده ای که امروز در شورا با اکثریت آرا مصوب شد اجرای این پروژه به وسیله شهرداری کرج بود.
این مجتمع اقامتی فقط مختص استان البرز می باشد؟
• بله مختص راهیان نور استان البرز است که به لطف خداوند و همت مسئولین استان به خصوص اعضای شورا این کار انجام می شود.
نظر شما در خصوص بحث قطار شهری که این روزها به یکی از مشکلات و معضلات شهری تبدیل شده چیست؟
• یکسری مشکلات با پیمانکار پروژه قطار شهری (سابیر) داریم که در شورای عالی فنی مطرح شده و امیدواریم با راهکارهایی که از جمله واگذاری زمینی واقع در بلوار جمهوری برای تامین منابع مالی از سوی شورا اعلام شد بتوانیم فاز اول قطار شهری را راه اندازی کنیم که در حال حاضر تامین اعتبارپروژه قطار شهری در حال انجام است.
در ارتباط با مشکلی که در دپو مطرح است به چه نتیجه ای رسیده اید؟
• در ارتباط با دپو هنوز به نتیجه نرسیده ایم ولی امیدواریم به نتیجه برسیم.
فکر می کنید چقدر زمان ببرد؟
• فکر می کنم نهایتا تا پایان امسال 95% پیشرفت در فاز اول داشته باشیم.
اگر بخواهید یک خبر جدید از قطار شهری به مردم بدهید، آن خبر چیست؟
• اگر پول و منابع مالی باشد تا پایان سال 95 این 15 کیلومتر باقی مانده به بهره برداری می رسد.
مگر این پول پیش بینی نشده است؟
• چرا پیش بینی شده ولی از آنجا که مقدار پرداختی های دولت کم شده در نتیجه سهم دولت را هم ما باید بدهیم که این کسری را باید از منابع شهری تامین کنیم به همین دلیل می گویم به شرط تامین پول و منابع ارزی می توانیم تا پایان سال 95 کار را به سرانجام برسانیم.
یکی از اعضای شورا مدعی است در جلسات قطار شهری که استاندار و شهردار حضور دارند هیچ یک از اعضای شورا به عنوان نماینده شورا به جلسه دعوت نمی شوندآیا این درست است؟
• من تکذیب می کنم، فاطمه آجرلو ، امیر حسام عباسی و داود وحیدی به عنوان هیات مدیره و بنده به عنوان عضو شورا و شورای سازمان و قطار شهری همیشه در جلسات قطار شهری حاضریم. من شخصا انتقادات شدیدی به پیمانکار دارم و بیشترین ایراد را هم بنده بر اساس سابقه ای که دارم می گیرم و بارها اعلام کرده ام که کار کارشناسی نشده است و بحث باید کارشناسی تر در قطار شهری دنبال شود، اما اینکه هیچ یک از اعضا در جلسات استانداری حضور ندارند حرف درستی نیست.
چرا مسئله سابیر همچنان ادامه دارد ؟
• پول! طبق قراردادی که در اوایل سال 85 بسته شد که تا سال 91 ادامه پیدا کرد، نرخ ها و مبالغ تعیین شده براساس آن سالها بوده و طبق تورم الان اجرای این پروژه برای این پیمانکار قابل اجرا نیست. اما گفته من این است که پیمانکار باید همه جوانب را در نظر می گرفت و نبایستی بی محابا عمل می کرد، ولی با این حال نیت شورا، استانداری، شورای سازمان و قطار شهری کمک به حل این مساله است.
در ارتباط با وام های که شهرداری از بانک ها گرفته توضیح دهید که از کدام بانکها و با چه مبلغی بوده است؟
• طبق مصوبه شورا، شهرداری مبلغ 200 میلیارد تومان از بانک شهر وام دریافت کرده است و بحثی که در حال حاضر در خصوص این دریافتی وجود دارد این است که این پول ها در خصوص کارهای اساسی شهر مثل آلودگی هوا، توسعه فضای سبز، احیای بافت های فرسوده و ... خرج شود.
باتوجه به اینکه گاهی بحث استیضاح شهردار بر سر زبان ها می افتد،نظر شما به عنوان رئیس شورا در مورد شهردار چیست؟
• من معتقدم هر چیزی یا هر عاملی که موجب تضعیف شهردار شود، این مردم هستند که ضرر می کنند البته این را هم با صراحت بگویم شورا، هر زمان که تشخیص بدهد که شهردار عزل شود این کار را انجام می دهد، اما در شرایط فعلی باید کارشناسی با مسئله برخورد شود. از کسانی که بحث استیضاح می کنند خواهشمند می کنم براساس منطق استیضاح را مطرح کنند نه احساس. به عقیده من اگر شهردار ناموفق باشد، شورا هم ناموفق بوده و اگر موفق عمل کند، این نشان دهنده این است که شورا مصوباتش را کارشناسی شده انجام داده، پس شورا هم موفق است و اعتقاد دارم هر چیزی براساس صبر، حوصله، منطق و قانون، قابل حل است مطمئنا اگر در شرایط فعلی بدون منطق شهردار را استیضاح کنیم یا مسئول یک سیستم را زیر سوال ببریم این امر جز ضرر مردم چیزی را به دنبال نخواهد داشت. این را هم تاکید کن عضو شورا حق سوال پرسیدن را دارد و البته مراحل سوال باید طی شود و این حق قانونی شورا است و هیچ کس هم نمی تواند جلوی طرح سوالات را بگیرد.
به عنوان آخرین سوال خبر جدیدی هست که بخواهید مردم را در جریان قرار دهید؟
• چند تقاطع جدید به زودی افتتاح می شود که امیدوارم با راه اندازی این تقاطع ها، مشکلات ترافیک شهری کاهش پیدا کند و مسئله مهم دیگری که در شهرداری اتفاق می افتد (سیمای شهری) است که متاسفانه از حالت شهری و مرکزیت استان خارج شده است، اینها همه به علت عواملی مانند عدم کنترل بر روی دکه ها، تابلوها، سد معبرها و غیره می باشد که تاکنون ساماندهی نشده است و امیدواریم بتوانیم ساماندهی کنیم. همچنین یک خبر خوب شنیده ام مبنی بر اینکه دکه هایی که در سطح شهر سیگار می فروشند بسته می شوند، من نیز به عنوان رئیس شورا اعلام می کنم این خبر را تیتر کنید که دکه هایی که مجوز مطبوعاتی دارند و سیگار می فروشند بسته می شوند که به نظر من پیشنهاد خوبی است.

منبع خبرآنلاین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود