7 تیر 1393
شماره خبر: 124786

چرخه غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها و جوانان در کرج معیوب است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

چرخه غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها و جوانان در کرج معیوب است


نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر کرج با تاکید بر آسیب های فرهنگی و اجتماعی در فصل تابستان زمینه بروز و ظهور بیشتری دارند، اظهار داشت: چرخه غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها و جوانان در کلانشهر کرج معیوب است و به بازنگری جدی و اساسی نیاز دارد.
فاطمه آجرلو گفت: همانطور که در دین مبین اسلام و کلام بزرگان دین مورد تاکید قرار گرفته؛ بخشی از فعالیت های روزانه باید به تفریح و گردش اختصاص یابد تا روح و جسم انسان آمادگی لازم برای قبول مسئولیت های اجتماعی و به دوش کشیدن سختی های زندگی را کسب نماید. عضو پارلمان شهری با تاکید بر اینکه تامین زیر ساخت های تفریح و گردش سالم برای آحاد جامعه رسالتی بر دوش دولت و مدیریت شهری است، بیان کرد: بر خلاف تصورات موجود، غنی سازی اوقات فراغت تنها برگزاری چند کلاس آموزشی و اردوی تفریحی نیست؛ بلکه دربرگیرنده روندی است که روح و جسم انسان را به آسایش و آرامش برساند و شادی و نشاط را در ریشه های وجود آدمی جاری سازد؛ متاسفانه برنامه های اوقات فراغت بعضا جنبه پُر کردن برنامه زمانی افراد را دارد که منطبق با نیازهای ذاتی جامعه نیست.
لزوم توجه به علایق و سلایق مامی آحاد جامعه
آجرلو با بیان اینکه در برنامه ریزی جهت تعریف بسته های تفریحی – رفاهی و آموزشی ویژه فصل تابستان باید ذائقه، سلیقه و علایق تمامی آحاد جامعه را در نظر گرفت و نظرات آنان را نیز جویا شد، اظهار کرد: اعمال سلیقه و دیدگاه یکسویه در تبیین برنامه های اوقات فراغت راه به جایی نمی برد و کارکردی که باید و شاید، نخواهد داشت. اهمیت تامین آسایش روحی و تقویت بهداشت روانی جامعه به حدی است که در دنیا و ایران، دو روز پایانی هفته را به عنوان تعطیلات پایان هفته در نظر گرفته اند تا مجالی برای تفریح و گردش خانواده ها ایجاد شود و بتوانند با انگیزه و روحیه مضاعف هفته کاری خویش را آغاز کنند.
توجه به اوقات فراغت سالمندان و معلولان
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان وجود افراد کم توان و ناتوان در سطح جامعه را یادآوری کرد و گفت: چرخه غنی سازی اوقات فراغت باید بنحوی باشد که هر کس به فراخور توانمندی های خویش بتواند از آن بهره مند گردد و در این میان، معلولان و سالمندان به عنوان بخش غیر قابل انکاری از جامعه، نباید در برنامه ریزی ها نادیده گرفته شوند. آجرلو افزود: مساجد و حسینیه ها به عنوان یکی از پتانسیل های عظیم فرهنگی بهترین پایگاه برای اجرای برنامه های آموزشی، هنری و فرهنگی در فصل تابستان هستند و در کنار این می توان از ظرفیت موجود در پارکها، فرهنگسراها، مجتمع های ورزشی و... سطح شهر نیز بهره لازم را جست.
امکان دسترسی همگان از برنامه ها مهیا باشد
به گفته وی، روند برنامه ریزی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت به لحاظ هزینه ها، پراکندگی جغرافیایی و کمیت و کیفیت باید به گونه ای باشد که امکان دسترسی و بهره مندی تمامی آحاد جامعه از آنها میسر باشد و به گونه ای عمل نشود که در بخشی از شهر شاهد تراکم امکانات و برنامه ها باشیم و در نقاط دیگر شهر به سختی بتوان پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت یافت.
تشدید آسیب های اجتماعی در فصل تابستان
آجرلو افزود: با توجه به بیکاری جوانان و نوجوانان در فصل تابستان، زمینه گرایش آنها به اعتیاد، آسیب های اجتماعی و بزه های غیر قانونی دو چندان می شود و در صورتی که نتوان برنامه ریزی لازم را جهت جذب آنان به برنامه های سالم داشت، قطعا تبعات ناگوار آن دامن خانواده ها و جامعه را می گیرد. وی خطاب به نسل های جدید بیان کرد: قلیان و پرسه زنی در خیابانها چیزی نیست که موجب تعالی جسم و روح شود و قطعا جذابیت مدل های آنچنانی مو و لباس مقطعی است و کمالگرایی حقیقی را به دنبال ندارد؛ زمان، این گوهر ارزشمند را صرف اموری کنید که استعدادهای شما را شکوفا سازد و برای شما پیشرفت مادی و معنوی را رقم زند. آجرلو در پایان با تاکید بر تجهیز پارکهای سطح شهر به امکانات بازی و همچنین رسیدگی به سیستم های روشنایی آنها اظهار داشت: امید است با همکاری تمامی دستگاه ها شاهد تابستانی با نشاط و مفرح برای خانواده های عزیز باشیم و بتوانیم به عهدی که با مردم بسته ایم، پایبند بمانیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود