26 آبان 1393
شماره خبر: 131923

شهرداری کرج پای صحبتهای شهروندان می نشیند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری کرج پای صحبتهای شهروندان می نشیند


شهرداری کرج با برگزاری ملاقاتهای مردمی، دوشنبه هر هفته میزبان جمعی از شهروندان می شود تا از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شود، این دیدارهای مردمی که با هدف تکریم ارباب رجوع و جلب رضایتمندی شهروندان برگزار می شود، نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب از سوی شهرداری به مردم دارد.
قائم مقام شهردار کرج در حاشیه برگزاری دیدار مردمی با ارزیابی مثبت از انجام این اقدام به اهمیت انطباق و هماهنگی برنامه ریزی در ادارات و دستگاه های خدمت رسان به ویژه مدیریت شهری با نیازهای مردم اشاره کرد و اظهار داشت: در نظر گرفتن این دیدگاه در نهایت تدوین برنامه های و سیاست های کاری مطلوب بر مبنای واقعیت ها و امکانات موجود را رقم می زند، ضمن آنکه موجب می شود کارکنان نظام اداری به خواسته های واقعی ارباب رجوع پی برده و نیازهای آنان را سریع تر و با دقت بیشتر رفع کنند. رضاپور با اشاره به نقش مشارکت های مردمی در رفع مشکلات شهری بیان کرد: طراحی، تدوین و اجرای برنامه هایی با محور فرهنگ مشارکت دهی شهروندان در امور شهری می تواند در فراهم آوردن زمینه های مساعد به منظور ایجاد انگیزه و علاقه شهروندان برای مشارکت در امور شهری و همکاری و تعامل با مدیران شهری بسیار موثر باشد. وی، شناخته شدن شهرداری از سازمانی خدماتی به عنوان نهادی اجتماعی، گسترش آموزش های شهروندی، گسترش فرهنگ عمومی جامعه و جلب مشارکت عمومی شهروندان را امری ضروری دانست و افزود: تحقق این موضوع با ارائه الگویی جامع از فرهنگ شهروندی امکان پذیر می شود که از جمله مصادیق آن شنیدن حرف های مردم اعم از بیان مشکلات، پیشنهادات و انتقادات است. این مسئول، اساس و شاکله ايجاد نهادهاي مردمي را تامين نيازهاي زندگي شهروندي ذکر کرد و با بیان اینکه ساختار شوراي اسلامي شهر و شهرداري نيز بر اساس اين مهم شکل گرفته است، گفت: بی شک بروز مشکلات مردمي در زمينه هاي مختلف شهري امری اجتناب ناپذیر است اما آنچه اهمیت می یابد، تلاش براي به حداقل رساندن مشکلات مردم می باشد که تحقق آن در تعهد مجموعه مديريت شهري اعم از شهرداري و شوراي اسلامي شهر است.
مشارکت شهروندان اصلی ترین رویکرد در رفع مشکلات شهری است
قائم مقام شهردار کرج، مشارکت شهروندان را اصلی ترین رویکرد در رفع مشکلات شهری دانست و با تاکید بر ضرورت برگزاري ملاقاتهای مردمی به صورت مستمر و هدفدار عنوان کرد: آگاهي از مشکلات مردمي نقش بسزايي در تدوين برنامه ها و اولويت هاي شهروندي ايفا مي کند، بر این اساس مشارکت دهي مردم در برنامه هاي مديريتي از ديگر خروجي هايي است که در راستاي برگزاري جلسات ملاقات مردمي محقق مي شود. رضاپور، سياست گذاري و تصميم گيري هاي مديريتي در شهرداري و نيز خدمات رساني اين مجموعه را در راستاي افزايش سطح رفاه و تأمين آسايش شهروندان ذکر کرد و افزود: تعامل همسو براي توسعه منطقي شهر، پرهيز از بخشي نگري و تلاش براي هم افزايي در بين نهادها و سازمان هاي دولتي و خدماتي را تنها تحقق اهداف توسعه شهر است که مجموعه مديريت شهري کرج براي رسيدن به آن برنامه ريزي کرده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود