13 بهمن 1393
شماره خبر: 136862

رسالت بزرگ زنان ایرانی، صیانت از جایگاه زن در عرصه های اجتماعی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 رسالت بزرگ زنان ایرانی، صیانت از جایگاه زن در عرصه های اجتماعی است


عضو شورای اسلامی شهر کرج، گفت: رسالت بزرگ زنان ایرانی، صیانت از جایگاه زن در عرصه های اجتماعی و دفاع از هویت و شان واقعی شان است.
مریم قهرمانی با اشاره به نقش و جایگاه زنان بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف اجتماعی، عنوان کرد: زنان همانگونه که در امور خانواده عملکردی موفق دارند در عرصه های فعالیت اجتماعی نیز توام با فداکاری، تعهد، ایثار و از خودگذشتگی عمل می کنند و همانگونه که در خانواده بار مشکلات را به دوش می کشند در عرصه اجتماعی و فعالیت های مدنی نیز با تدبیر و دلسوزانه عمل می کنند. وی با اشاره به نقش زنان در پیرزوی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در همه برهه ها اعم از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و حتی در جنگ نرم که امروز دشمن برای شکست نظام و پایه های اخلاقی واعتقادی بر آن تکیه دارد، زنان با عفاف و نجابت، باور و یقین به ذات ارزشمند زن، با همه توطئه ها مقابله کردند و پیروز میدان شدند. زنان نه تنها در پيروزي انقلاب اسلامي سهم بزرگـي داشتند بلكه در تثبيت نظام جمهوري اسلامـي و تداوم آن نیز نقش بسیار مطلوب و قابل توجهی را ایفا کردند. قهرمانی با اشاره به حضور گسترده زنان در عرصه هاي گوناگون فرهنگي، نظامي، اقتصادي، اجتماعي، سياسـي و ... این مهم را مرهون دیدگاه ارزشمند اسلام به موجودیت زن دانست و افزود: نقش زنان در بطن جامعه امروز و عهده دار شدن مسئولیتهای خطیر و سنگین با اندیشمندی و بلند نظری معمار انقلاب اسلامـي،امـام خمينـي (ره) گسترده تر شد و امروز نیز این نقش ها در سایه حمایت مقام معظم رهبری حفظ شده و توسعه یافته است.
سهم بزرگ زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران
عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه زنان سهم بزرگی در پيـروزي انقلاب داشتند و فداکاری ها و از جان گذشتگی های بسیاری را در این خصوص به تصوير كشيدند، گفت: تحقق این مهم حاکی از تحول عظیم فکری و روحی زنان است؛ زنان در جریان انقلاب اسلامی هویت و شخصیت واقعی خود را یافتند و جامعه اسلامی نیز زمینه را برای هدایت قشر زن به اوج کمال جویی و عزت خواهی فراهم کرد. آنچه امروز شاهدیم، حضور فعال و موثر زنان در شکل گیری ساختارهای بنیادی و واقعی جامعه مدنی، اسلامی است. قهرمانی با اشاره به منشور حقوق و مسولیت‌های زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طبق قانون این منشور با الهام از شریعت جامع اسلام و نظام حقوقی آن و با تکیه بر شناخت و ایمان به خداوند متعال و با هدف تبیین نظام‌مند حقوق و مسولیت‌های زنان در عرصه‌های حقوق فردی، اجتماعی و خانوادگی تدوین شده است، گفت: این منشور بر تبیین حقوق و تکالیف زنان در اسلام مبتنی بر اندیشه های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید دارد و هدف از تدوین آن نیز بهره‌گیری از سند چشم‌انداز 20 ساله و سیاست‌های کلی نظام و با لحاظ کردن قوانین موجود و خلاها و کاستی‌های به منظور تحقق عدالت و انصاف در جامعه زنان مسلمان می‌باشد. این منشور با دیدی جامع و فراگیر تنظیم شده است. وی، عنوان کرد: با تکیه بر این منشور می توان برای ارتقاء جایگاه زن در عرصه های جامعه برنامه ریزی کرد تا به تبع آن خروجی های مثبت و موثرتری را از حضور این قشر در همه امور مدنی داشته باشیم. قهرمانی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) درباره نقش زنان در انقلاب به عنوان اینکه: بدانید که اگر این نهضت و انقلاب اسلامی هیچ نداشت لااقل تحولی داشت برای بانوان و جوانان که این یک امری بود که کافی بود برای کشور ما، گفت: انقلاب اسلامی تحولات وسیعی را در سطح کشور و وسیعتر از آن در سطح جهان برای زنان فراهم آورده است؛ بگونه ای که تفکرات و برداشتهای بسیار خوش آیندی از قشر زن اسلامی در اذهان عمومی شکل گرفته است. وی، عنوان کرد: بنابراین آنچه به عنوان یکی از وظایف مهم زنان در دنیای اسلام و در نظام مطرح می شود، صیانت از این ذهنیت ارزشی شکل گرفته است. وی، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران تحولات بی بدیلی را در این حوزه به وجود آورده و امام خمینی (ره) به حق نخستین کسی بودند که نقش زنان را درک کرده و با بیان مفاهیم درست دینی، تبیین الگوهای والای انسانی برای زنان و تطبیق مسائل دینی با مقتضیات زمانه سعی کردند به ترمیم کاستی ‏ها و تفکرات غلط موجود مبادرت کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود