27 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142107

دریافت خروجی مناسب خواسته ما از بخش های فرهنگی شهرداری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دریافت خروجی مناسب خواسته ما از بخش های فرهنگی شهرداری است


ضرورت دریافت خروجی مناسب، لحاظ کردن سهم مشارکت بخش خصوصی در فعالیت ها و بررسی جایگاه نیروهای شهرداری در برنامه های فرهنگی شهرداری کرج از نکات طرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر در کمیسیون فرهنگی شورا طی جریان بررسی اعتبارات این حوزه بود.
بررسی بودجه معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج یکی از دیگر بخش های آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بود که با حضور معاون فرهنگی و مدیرعامل سازمان متبوع در سالن جلسات شورا مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد جزییات طرح های این برنامه در جلسه آتی به اعضای پارلمان تصمیم گیر شهری ارائه شود. با این همه در نشست فوق نکات متعددی مطرح شد و معاونت مذکور با ارائه برنامه های فرهنگی به اعضاء، شنونده بخشی از نظرات و دیدگاه های مسئولان حاضر بود. یکی از جدی ترین صاحب نظران در این نشست که به موضوع اعتبارات و فعالیت های فرهنگی با نگاه ویژه ای نگریست، فاطمه اسکندری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی بود که با تفسیری مفصل بر عملکرد این حوزه و برنامه های در نظر گرفته شده، خواستار دریافت خروجی مناسب از اقدامات مدیریت شهری در عرصه های فرهنگی و اجتماعی شد. اسکندری، آسیب جدی در فعالیت های فرهنگی را عدم اطلاع رسانی مناسب در خصوص اقدامات انجام گرفته دانست و تصریح کرد: ما دنبال دریافت خروجی مناسب هستیم و تا زمانی که اطلاع رسانی مناسب و درخوری از عملکرد بخش های مرتبط به مردم و شهروندان نداشته باشیم نمی توانیم محصول و خروجی مورد نظر را برداشت کنیم. وی تاکید کرد: زمانی که گزارش عملکرد را مطالعه می کنیم با حجم گسترده ای از برنامه ها و طرح ها مواجه می شویم که متاسفانه بازخورد شایسته از تاثیرگذاری این طرح ها را کمتر در جامعه مشاهده می کنیم و این نیازمند بررسی و اصلاح روش هاست چرا که مهمترین هدف ما از اجرای اقدامات فرهنگی، نیل به اهداف کوتاه و بلندمدت در نظر گرفته شده است.
تشکیل کارگاه های «خانه آرام» و «والدین هوشمند»
عضو شورای شهر کرج با یادآوری اینکه در برنامه فرهنگی شهرداری، باید طرح ها و ایده های متناسب با نیاز امروز و آینده شهر را پیش بینی کرده و در حوزه های مختلف برنامه و چشم انداز داشته باشیم، تصریح کرد: برای نمونه، راه اندازی کارگاه هایی با عناوینی چون «خانه آرام» و «والدین هوشمند» می تواند به فربه کردن ذهن شهروندان و ارتقای دیدگاه های آنان نسبت به جایگاه خانواده و نیز تربیت فرزندان در جامعه امروز بپردازد. وی در تشریح نحوه فعالیت این نوع کارگاه ها، اذعان داشت: کارگاه «خانه آرام» می تواند روش های ایجاد تعامل و تفاهم را در خانواده ها افزایش دهد و با جلوگیری از بروز تنش ها از وقوع طلاق های عاطفی و اجتماعی جلوگیری کند. به گفته این نماینده مردم کرج در پارلمان شهری، همچنین آموزش والدین برای نحوه تربیت فرزندان در شرایط حاکم امروز بر جوامع که فضای مجازی و الکترونیک بر بخش گسترده ای از دیدگاه ها و فعالیت های افراد تاثیر گذاشته، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این آموزش ها می تواند کودکان را برای ورود مناسب به محیط جامعه آماده کند.
جایگاه مشارکت بخش خصوصی تعیین شود
دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز به بیان برخی دیدگاه ها و پرسش های خود در خصوص نحوه اختصاص بودجه فرهنگی به برنامه های پیش بینی شده پرداختند که از این جمله غفور قاسمپور بود؛ وی خواستار تعیین و تبیین جایگاه مشارکت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در نحوه تنظیم برنامه ها و توزیع اعتبارات شد و از معاونت فرهنگی خواست سهم این بخش را در اعتبارات مشخص کنند. سعید فیروزگاه هم با تاکید بر اینکه نیروهای شهرداری، خود بخش قابل توجهی از جامعه ایران کوچک را تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: خروج 100 درصد بودجه برای افراد بیرون از شهرداری چندان مناسب نیست و ضروری است بخشی از اعتبارات فرهنگی درون مجموعه هزینه شود. وی علت این امر را حجم بالای نیروهای شاغل در شهرداری کرج و فرهنگسازی در این محیط خواند که می تواند به تشکیل جامعه ای الگو برای دیگر شهروندان بیانجامد. بر این اساس معاونت فرهنگی شهرداری کرج ملزم به ارائه پاسخ به پرسش های مذکور و تعیین جزییات طرح ها و برنامه های در نظر گرفته شده در این خصوص طی جلسه آتی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود