29 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142253

ارتقای امکانات شهری، بهبود شاخص های زندگی شهروندی را به دنبال دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارتقای امکانات شهری، بهبود شاخص های زندگی شهروندی را به دنبال دارد


قائم مقام شهردار کرج گفت: ارتقای ساختار های شهری با هدف بهبود شاخص های زندگی شهروندی و اعتلای سطح کمی و کیفی خدمت رسانی، اولویت برنامه های مدیریت شهری کرج در سال جاری است.
محمدرضا رضاپور با بیان این مطلب عنوان کرد: شرایط کنونی جامعه ایجاب می کند سیستم های خدمت رسان سطح خدمات رسانی خود را به نحو تاثیر گذاری افزایش دهند؛ در این مسیر شناخت و تحليل ساختارهای شهری و سنجش نیازهای شهروندی لازم است. وی با بیان اینکه، توسعه در طول زمان صورت می گیرید، عنوان کرد: مدیریت شهری کرج با جاری کردن رویکردهای متعدد نسبت به ارزیابی آنچه شهر برای آبادانی و عمران نیاز دارد، اقدام می کند. از جمله راهکارهای این سیستم جاری کردن رویکرد نظارتی بر امور مربوط به شهر است که در این خصوص می توان به نظارت بر ساختارهای فیزیکی شهر اشاره کرد. رضاپور، حفظ و صیانت از ابزارهای تشکیل دهنده شهر را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه انجام این امر از مسئولیت های شهرداری است، بیان داشت: از کارکردهای مهم شهرداری علاوه بر ایجاد ساختارهای شهری که صرف اعتبار و زمان از مهمترین شاخص های آن است، صیانت و نگهداری از این ساختارها در طول زمان است. وی، عنوان کرد: می توان گفت، صیانت از سازه های شهری ایجاد شده، خود مدیریت بر هزینه کردها در سیستم مالی شهرداری است؛ این مهم می تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه های اضافی داشته باشد. در واقع شهرداری با توجه به نیازهای زندگی شهروندی و با هدف رفع این نیازمندی ها نسبت به طراحی و تدوین پروژه ها و دیگر برنامه های شهری اقدام می کند.
تامین منابع مالی پایدار سرآمد انجام فعالیت های شهری
قائم مقام شهردار کرج در ادامه با اشاره به فعالیت ها و اقدامات شهرداری در همه حوزه ها، نقش و اهمیت عملکرد حوزه اداری مالی و نحوه فعالیت و جذب درآمد های این حوزه ها را یادآور شد و افزود: داشتن برنامه ريزي براي این معاونت از ضروريات اجتناب ناپذير است که نقش بسزايي در برنامه ريزي، هماهنگي و کنترل فعاليتهاي سازمان دارد. این معاون در ادامه، تامین منابع مالی پایدار را سرآمد انجام فعالیت های عمرانی و خدماتی در سطح شهر دانست و افزود: تداوم و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی در شهرها نیازمند دارا بودن منابع مالی کافی و مستمر است؛ مدیریت شهری کرج و شهرداریهای تحت پوشش نیز با اشراف بر این مهم باید اهتمام ویژه ای برای دستیابی به منابع درآمدی پایدار دارند. وی بر ضرورت تدوین برنامه هایی که قابلیت اجرا و رفع مشکلات مردمی را دارد، تاکید کرد و افزود: تلاش براي توسعه منطقي شهر، پرهيز از بخشي نگري و تلاش براي هم افزايي در بين نهادها و سازمان هاي دولتي و خدماتي از جمله اهداف و برنامه های مدیریت شهری کرج در سال جاری است که به منظور نیل آنها برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود