3 مرداد 1394
شماره خبر: 146017

شهرداری کرج نیازمند بانک جامع اطلاعات تخصصی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری کرج نیازمند بانک جامع اطلاعات تخصصی است


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی به شهر و شهروندان و دسترسی آسان تر مدیران شهری به آمارهای تخصصی، تشکیل «بانک جامع اطلاعات مدیریت شهری» با همکاری مرکز پژوهش های شورای شهر در دستور کار قرار گرفت.
محمود دهقان ادامه داد: در نشستی با حضور رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر کرج که در محل سازمان فاوا برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی به این جمع بندی رسیدیم که عدم دسترسی مدیران شهری به آمارها و اطلاعات تخصصی در حوزه های مختلف شهری، موجب اتخاذ پاره ای تصمیمات ناصحیح می گردد که آسیب آن در درجه نخست متوجه شهر و شهروندان است.
این مسئول با اشاره به ظرفیت تخصصی سازمان فاوا و احصاء بسیاری از آمار و اطلاعات تخصصی در بخش های مختلف که همراه با تجزیه و تحلیل کارشناسی نیز می باشد، گفت: متاسفانه به دلیل فقدان زیرساخت مناسب هم اکنون مدیران شهری از دسترسی به اطلاعات موجود محروم هستند که با تشکیل بانک جامع اطلاعاتی می توان بسیاری از محدودیت های کنونی را مرتفع ساخت و همچنین بر حسب نیاز نسبت به بروز رسانی آنها اقدام نمود. وی ادامه داد: با گرایش به سمت فرایندهای الکترونیکی و انتقال داده ها و آمار موجود به یک پایگاه مرجع مجازی می توان به اثربخشی بیشتر اقدامات امیدوار بود و ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی را رقم زد. رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر کرج نیز در همین ارتباط به خبرنگار ما گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان فاوا، مرکز پژوهش ها پس از دریافت آمار و اطلاعات تخصصی از این مجموعه، آنها را تفکیک و بر اساس شاخص های مختلف رتبه بندی می کند و در نهایت به صورت خلاصه و مفید در اختیار مناطق و سازمان های تابعه قرار می گیرد که به تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر مدیران شهری منتهی می شود. مجید کاویانی افزود: همچنین با توجه به آمارنامه هر سال در سالهای بعد که معمولا قدیمی و فاقد کاربردهای لازم است؛ مقرر گردید سالنامه های آماری شهرداری کرج در همان سال تهیه و به صورت الکترونیکی منتشر شود که قطعا مورد استفاده کارشناسان، مدیران و شهروندان قرار خواهد گرفت. عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر ایجاد بستر مناسب به منظور خدمات رسانی آنلاین و الکترونیک به شهروندان، کاهش هزینه های جاری و ارتقای سطح خدمت رسانی را از جمله مزایای آن دانست و ادامه داد: متاسفانه در شرایط کنونی هم پوشانی لازم بین سازمان فاوا و دیگر بخش های مدیریت شهری وجود ندارد و مدیران آنطور که باید و شاید به اطلاعات تخصصی این نهاد دسترسی ندارند و از این رو، هزینه های هنگفتی که برای تهیه آمارهای مذکور اختصاص می یابد، بلااثر مانده است. وی در پایان از برگزاری جلسات مشترک مرکز پژوهش ها با معاونین، مدیران مناطق و سازمان های تابعه شهرداری کرج به منظور احصاء مشکلات و نیازهای آنان خبر داد و گفت: پس از آن و با استفاده از ظرفیت کارشناسی مرکز، جلسات تکمیلی به منظور احصاء راهکارهای علمی و کارشناسی به منظور رفع نیازها و مشکلات موجود برگزار می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود