اولین جلسه کمیته بحران شهرداری شهر جدید هشتگرد برگزار شد
سپیدارآنلاین: گروه شهری
با فرا رسیدن نیمه سرد سال و پیش بینی هواشناسی نسبت به در پیش بودن پاییز و زمستان سرد و افزایش بارندگی، کمیته بحران شهرداری با حضور شهردار، معاون اداری مالی، معاون خدمات شهری و مسئولین واحدهای مربوطه تشکیل جلسه داد.
با فرا رسیدن نیمه سرد سال و پیش بینی هواشناسی نسبت به در پیش بودن پاییز و زمستان سرد و افزایش بارندگی، کمیته بحران شهرداری با حضور شهردار، معاون اداری مالی، معاون خدمات شهری و مسئولین واحدهای مربوطه تشکیل جلسه داد. در ابتدای جلسه مهندس بزرگ زاده گفت: باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش سرما و بارندگی و همچنین تجربه چند ماهه گذشته کشور در عدم آمادگی لازم جهت مواجهه با سیل که منجر به خسارات مالی و جانی به هموطنانمان گردید ضروری است با شناخت امکانات و برنامه ریزی بر مبنای منابع موجود هوشیاری خود را در مواجهه با مسائل احتمالی حفظ کنیم. شهردار ادامه داد: در زمان بروز بحران آمادگی نیروهای خدمات رسان و امدادی کمک بسیاری در کاهش خسارات و صدمات خواهد داشت. ایشان با اشاره به 4 مرحله مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی گفت: پیشگیری و آمادگی دومرحله قبل از وقوع بحران می باشند و اگر در این دو مرحله حساب شده عمل شود خسارات احتمالی کاهش خواهد یافت. در ادامه اعضا با استناد به بررسی های صورت گرفته و تجربه سال های گذشته به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و موارد ذیل را مطرح کردند: شیب تند زمین ها و معابر شهر جدید و همچنین قطع ادامه مسیر جوی آب در بعضی از معابر شهر در زمان بارندگی سبب آب گرفتگی خیابان های شهر می شود که این نقاط شناسایی شده اند و لازم است واحدهای مربوطه جهت برطرف شدن مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند. در مورد احتمال یخ زدن لوله گاز و قطعی گاز در فصل سرما هشدارهای لازم صادر شده و این موضع و مسائل مربوط به مسکن مهر، خاموشی بعضی از معابر شهری از جمله خلیج فارس جنوبی نامه نگاری های لازم صورت گرفته است. همچنین مسائل و مشکلات شهری که شرکت عمران متولی رسیدگی به آن می باشد در جلسه مشترکی با شرکت عمران پیگیری خواهد شد. در انتها بررسی امکانات و تهیه لیست از نقاط قوت و ضعف و امکانات موجود و لازم، مکان یابی نقاط حادثه خیز و رفع سریع آن ها، تقویت سیستم رادیویی در زمان بحران، انجام مانورهای آموزشی و دیدار اعضای کمیته بحران از نقاط حادثه خیز شهر، استفاده از تجربیات استان های دیگر در این زمینه، اطلاع رسانی به موقع به شهروندان، پیگیری و جدیت نسبت به سامانه پیگیری 137، ایجاد سیل بند در نقاط ارتفاعی شهر، دپوی ماسه به اندازه لازم ، شناسایی و رسیدگی به افرادی که اوضاع مالی خوبی ندارند و با رسیدن فصل سرما به مشکل برمی خورند، رسیدگی به امر حمل و نقل و آماده باش در فصل سرما، آماده باش شهرداری به صورت 24 ساعته، آمادگی تمامی ارگان ها، آمبولانس، حمل و نقل، درمانگاه ها و ... از جمله مسائلی است که در این کمیته مطرح و پیگیری های بعدی آن به تصویب رسید.