20 آبان 1394
شماره خبر: 152673

مدیریت شهری کرج با مرکز بهداشت استان البرز به گفتگو نشستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیریت شهری کرج با مرکز بهداشت استان البرز به گفتگو نشستند


به منظور هم افزایی ایده ها، توانایی و بهبود عملکرها در حوزه سلامت و بهداشت شهروندان، مسئولان مدیریت شهری کرج با مسئولان مرکز بهداشت استان البرز گرد هم آمدند.
محمد صادق باغستانی، عضو شورای اسلامی شهر کرج در نشستی که با محوریت سلامت شهروندی با حضور سید علی اکبر میروکیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و معاون مرکز بهداشت استان البرز برگزار شد، به وجود 14 سازمان و 12 منطقه در مجموعه شهرداری اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه این حوزه ها به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند اجرای اقدامات مطلوب از سوی آنها تاثیر بسزایی در کسب رضایت شهروندان و ارتقاء فرهنگ سلامت بین آنان خواهد داشت. این مسئول اجرای مواردی از جمله حفاظت از فضای سبز، تفکیک زباله از مبدا، نریختن زباله در سطح شهر، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ... را از وظایف مجموعه مدیریت شهری نام برد و گفت: مقابله با تکدی گری در اولویت این وظایف قرار می گیرد که مجموعه مذکور اهتمام ویژه ای در تحقق آن دارد.
وی برنامه ریزی با محوریت تامین نیازهای شهروندان در همه ابعاد شهری را امری موثر در جلب مشارکت شهروندان در تعامل با موارد ذکر شده دانست و افزود: مشارکت شهروندان در حفظ فضای شهری و سلامت خود همچنین بهداشت روان موجب تسریع در فرهنگ سازی و تحقق حقوق شهروندی و در نهایت ساخت شهری با رویکردهای نوین می شود. در ادامه این نشست معاون مرکز بهداشت استان البرز بر تعامل دستگاه های مربوطه تاکید و با اشاره به اینکه جزیره ای و بدون برنامه ریزی عمل کردن هیچ نتیجه مثبتی به دنبال نخواهد داشت، بیان کرد: آموزش افراد در گروه های سنی مختلف در خصوص شیوه زندگی سالم و در کنار آن آموزش های شهروندی کمک شایانی به سرعت بخشیدن به اتمام عملکرد های بهینه در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی می کند. این مسئول به همکاری شهرداری و مرکز بهداشت در محرم سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته بنرهایی در سطح شهر با عنوان استفاده صحیح از ظروف یکبار مصرف، نمک و رنگ های خوراکی در نذری ها نصب شد که پیامد آن کاهش زباله های پلاستیکی و افزایش سلامت شهروندان بود. وی استمرار اینگونه همکاری ها در موارد مختلف را خواستار شد و گفت: با اجرای عملکردهایی که فرهنگ سازی را شامل می شود می توانیم به کاهش دفن زباله، حفظ محیط زیست، ارتقاء سلامت و ... کمک کنیم. معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج نیز در این نشست اظهار داشت: در صورتی که مسئولیت اجرای موارد تخصصی سلامت به عهده مرکز بهداشت استان و موارد غیر تخصصی به عهده مجموعه مدیریت شهری باشد وظایف تقسیم بندی شده و نتایج مطلوب تری را شاهد هستیم. سید علی اکبر میروکیلی تعامل دیگر دستگاه های شهرداری در اجرای وظایف محوله را پیشنهاد داد و با تاکید بر دعوت حوزه های پژوهش و فرهنگی شورا و سازمان ها در شهرداری در جلسه بعدی ، عنوان کرد: استفاده از متخصصان بومی در اجرای وظایف تاثیر بسزایی در تحقق برنامه های کلان در حوزه های مختلف شهری دارد. مشارکت اتحادیه های مختلف در ارتقاء سلامت شهروندی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود و با عنوان مثالی از سوی معاون مرکز بهداشت استان که بیشتر کودکان بر اثر خوردن مواد شوینده که در کابینت های پایین آشپزخانه قرار گرفته می میرند مورد بحث قرار گرفت. باغستانی در این خصوص گفت: در صورتی که مشارکت کابینت سازها مبنی بر ساخت کابینت ها به گونه ای باشد که قسمتی از آن مخصوص مواد شوینده و دارای محافظ ساخته شود، این موضوع در کنار آموزش های لازم، مرگ کودکان از این طریق را به درصد کمتری می رساند. وی همچنین استفاده از هنر و تئاتر در ارتقای سطح فرهنگ شهروندی را پیشنهاد داد و افزود: برگزاری تئاتر های آموزشی در کانون های تجمع شهروندی از جمله خانه سلامت، فرهنگسرا و ... تاثیر بیشتری نسبت به برگزاری همایش و آموزش های معمولی دارد. میروکیلی نیز در این خصوص به تعامل مجموعه با مدارس در برگزاری آموزش های شهروندی، ایجاد سامانه ابر سلامت، تعامل با دادگستری در زمینه مشاوره جلوگیری از طلاق اشاره و بیان کرد: معاونت فرهنگی آمادگی تعامل با دستگاه های مختلف برای ایجاد رفاه، امنیت و سلامت شهروندان را دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود